میکده ی فرشتگان (2)

مباحث قرآنی ، اخلاقی ، عملی و اجتماعی و ...

۴۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

درپی کلام رهبری، دعوت سپاه از آقای ظریف، محقق شد.

درپی کلام رهبری، دعوت سپاه از آقای ظریف، محقق شد.

افسران - درپی کلام رهبری، دعوت سپاه از آقای ظریف، محقق شد.

آقای ظریف : آمریکا با یک بمب می‌تواند ایران را نابود کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

جریان مهدی هاشمی تداعی گر جریان عبدالله بن زبیر

جریان مهدی هاشمی تداعی گر جریان عبدالله بن زبیر

این روزها موضوع دادگاه مهدی هاشمی یکی از موضوعات اصلی اخبار است ، موضوعی که با یک نگاه ساده به اخبار ایران ‏در جهان مشخص میشود که مورد نظر همه رسانه های دوست و دشمن انقلاب است . اما سوال اینجاست که این پرونده به چه ‏علت دارای اهمیت است ؟


گروه بصیرتی شاخص؛این روزها موضوع دادگاه مهدی هاشمی یکی از موضوعات اصلی اخبار است ، موضوعی که با یک نگاه ساده به اخبار ایران ‏در جهان مشخص میشود که مورد نظر همه رسانه های دوست و دشمن انقلاب است . اما سوال اینجاست که  این پرونده به چه ‏علت دارای اهمیت است ؟ و ابعاد مختلف این پرونده چه تفاوتی با سایر پرونده های جاری کشور مانند پرونده اقتصادی بابک ‏زنجانی و امثالهم دارد که بیش از همه آنها مهم شده است ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

واژه مضحکی به نام حقوق بشر...

واژه مضحکی به نام حقوق بشر...

افسران - واژه مضحکی به نام حقوق بشر...


حقوق بشر نگران پارچه کوچکی به نام روسری بر روی سر دختران کشورم من است اما نگران گلوله هایی که به سر دختران مسلمان غزه اصابت میکنند نیست* ...

حقوق بشر نگران اینست که در مکان های عمومی باد در بین موهای دختران کشور من بوزد اما نگران موهای آغشته به خون دخترانی که در آغوش مادرانشان جان میدهند نیست

حقوق بشر نگران اینست که ندیدن موها و بدن دختران کشورم، توهین به مردان این سرزمین است اما نگران مردانی که بوسه آخر را به جنازه فرزندشان میزنند نیست...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

دیدار وزیر امور خارجه، سفیران و مسئولان نمایندگیهای ایران در خارج از کشور

دیدار وزیر امور خارجه، سفیران و مسئولان نمایندگیهای ایران در خارج از کشور۱۳۹۳/۰۵/۲۲
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار وزیر امور خارجه، سفیران و مسئولان نمایندگیهای ایران در خارج از کشور، دستگاه دیپلماسی کشور را مدافعان خط مقدم دفاع از اهداف، منافع ملی و سرمایه ملی ایرانیان خواندند

و ضمن تبیین ویژگی های دیپلماسی ایرانی و ضرورت دیپلماسی فعال و هوشمند در دوران بسیار مهم گذر به نظم جدید جهانیسخنان مهمی را در بی فایده بودن تعامل با امریکا بیان کردند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

خاطره ای شنیدنی از زبان پزشک معالج شهید همت

خاطره ای شنیدنی از زبان پزشک معالج شهید همت

خاطره دیدار دکتر ربانی استاد فعلی دانشگاه علوم پزشکی تهران و از جراحان بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) در زمان دفاع مقدس با شهید محمد ابراهیم همت خواندنی و جالب است.


در یکی از روزهای زمان دفاع مقدس در بیمارستان امام حسین (ع) در منطقه دار خوین خوزستان مشغول عمل جراحی بودم که یکی از برادران مرا صدا کردند و گفتند کار مهمی پیش آمده و راه بیفتید با هم برویم و سپس مرا سوار ماشین لندکروز کردند و به‌‌ همان منطقه و در واقع قرارگاه و خط مقدم بود و در همین حین من کم‌کم احساس نگرانی کردم از این بابت که تک و تنها داشت مرا می‌برد و من نمی‌دانستم که مرا کجا می‌برد تا اینکه به مقر رسیدیم و مرا به داخل مقر هدایت کرد و بعد از پیاده شدن از ماشین شهید ممقانی را دیدم که ایشان من را از قبل می‌شناخت و من نیز با دیدن او آرام‌تر شدم و سپس مرا داخل زیرزمینی بردند که دیدم جوانی کف این سنگر دراز کشیده و‌‌ همان موقع فهمیدم که مرا آورده‌اند که این جوان را ویزیت کنم.



من دیدم که این جوان با یک چهره بسیار نورانی با ابهت و ملکوتی و بسیار زار و نزار با چشم‌های گود رفته و رنگ و روی پریده و بی‌رمق کف سنگر دراز کشیده بود و در این حین شهید ممقانی به من گفت شما کاری کنید که این جوان خوب شود و من هم ایشان را معاینه کردم و از او پرس و جو کردم دیدم که آب بدن این جوان رفته و تقریباً سه چهار شبانه روز است نه استراحت کرده و نه چیزی خورده و من دیدم که این جوان نیاز به استراحت درمان دارد و به آن‌ها گفتم که این مریض باید ۲۴ ساعت بستری شود و باید به او سرم وصل کنیم تا حال او خوب شود.



آن‌ها گفتند که ۲۴ ساعت زیاد است و ما او را می‌خواهیم و شما خیلی زود او را طوری درمان کنید که او سرپا شود و بتواند ادامه فعالیت دهد و به حالت عادی خود برگردد و آن‌ها فکر می‌کردند که او مریضی ساده‌ای دارد و با یک آمپول به حالت طبیعی خود برمی‌گردد و خوب می‌شود من بلافاصله به آن‌ها گفتم که این آقا در اثر فعالیت زیاد آب بدنش رفته و بدنش انرژی ندارد و خستگی مفرط دارد و اگر اجازه دهید من ۳ الی ۴ ساعته ایشان را به حالت طبیعی خود برمی‌گردانم و آن‌ها نیز این مطلب را قبول کردند.



بعد از این صحبت‌ها من به شهید ممقانی گفتم که مواد لازم را بیاورد که من ایشان را درمان کنم. دکتر ربانی ادامه داد که شهید ممقانی دنبال تهیه این وسایل رفتند و چند دقیقه بعد دیدم که یک موتوری آمده جلوی سنگر پارک کرد و موتورسوار به داخل سنگر آمد و کاغذی را به دست این جوان که داخل سنگر دراز کشیده بود داد و این جوان بلافاصله نامه را خواند و یکدفعه دیدم با خواندن این نامه از جایش بلند شد و برای من بسیار عجیب بود که این جوان که رمقی نداشت و تاب حرکت به یکباره از جایش بلند شد و از من خداحافظی و معذرت خواهی کرد و سوار موتور شد و رفت.



 





 



 



 





دکتر ربانی ادامه داد: من همین طور متعجب شدم که یک دفعه چه اتفاقی افتاد و سپس به بیمارستان رفتم . بعد از عملیات به اهواز برگشتم و در آن موقع بود که تازه فهمیدم که این جوان برومند شهید همت بود که در موقع عملیات خیبر موقعی که سوار موتور تریل شده و به سمت خط مقدم در حرکت بوده به درجه رفیع شهادت می‌رسد و این اولین و آخرین باری بود که شهید همت را زیارت کردم.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

درسی که مرحوم کافی به یک بی‌حجاب داد (بسیار جالب و خواندنی)

درسی که مرحوم کافی به یک بی‌حجاب داد (بسیار جالب و خواندنی)

مرحوم شیخ احمد کافی نقل کرده داشتیم میرفتیم قم، ماشین نبود، ماشین های شیراز رو سوار شدیم. یه خانمی هم جلوی ما نشسته بود،اون موقع هم که روسری سرشون نمی کردن! ...............


داشتم میرفتم قم، ماشین نبود، ماشین های شیراز رو سوار شدیم. یه خانمی هم جلوی ما نشسته بود،اون موقع هم که روسری سرشون نمی کردن!



هی دقیقه ای یکبار موهاشو تکون می داد و سرشو تکون می داد و موهاش می خورد تو صورت من. هی بلند می شد می شست، هی سر و صدا می کرد.



می خواست یه جوری جلب توجه عمومی کنه.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

شناخت اجمالی امام حسن (ع)

شناخت اجمالی امام حسن (ع)

پیشوای دوم جهان تشیع که نخستین میوه پیوند فرخنده امام علی علیه السلام ـ با دختر گرامی پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم – بود، در نیمه ماه رمضان سال سوم هجرت در شهر مدینه دیده به جهان گشود.[۱] حسن بن علی علیه السلام ـ از دوران جد بزرگوارش چند سال بیشتر درک نکرد زیرا او تقریبا هفت سال بیش نداشت که پیامبر اسلام بدرود زندگی گفت.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

نقش حسد در روح و راه‌های پیش‌گیری و علاج آن

نقش حسد در روح و راه‌های پیش‌گیری و علاج آن

معنا و مفهوم

حسد چیست؟ در تعریف حسد گفته‌اند: «حالتی نفسانی است که فرد در طی آن، آرزومند سلب کمال یا نعمت متوهمّی از غیر خود است، خواه آن نعمت را دارا باشد و خواه نباشد؛ خواه نصیبی به او برسد و خواه بی‌نصیب بماند».

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

سخنرانی منتشرنشده رهبرانقلاب در جمع فرماندهان لشکر 27

چندی پیش نشریه رمز عبور با انتشار ویژه‌نامه‌ای به بررسی اسرار پذیرش قطعنامه 598 و پایان جنگ پرداخت.
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، چندی پیش نشریه رمز عبور با انتشار ویژه‌نامه‌ای به بررسی اسرار پذیرش قطعنامه 598 و پایان جنگ پرداخت. در این ویژه‌نامه، سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جلسه‌ای صمیمی با فرماندهان لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) در تاریخ 10/ 5/ 1367 بازانتشار یافته که در پی می‌آید:
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

آیا معنای تفکیک جنسیتی یعنی ناپاکی زنان!؟

آیا معنای تفکیک جنسیتی یعنی ناپاکی زنان!؟

حقیقت این است که جریان تفکیک جنسیتی جریانی است که با همه مخالفتها و سرزنشها همچون آبی زلال ‏راه خود را پیدا خواهد کرد و نه تنها در دنیای اسلام بلکه در همه جهان به یک موضوع مطلوب و مورد نیاز ‏تبدیل خواهد شد


گروه فرهنگ و سیاست شاخص؛حقیقت این است که جریان تفکیک جنسیتی جریانی است که با همه مخالفتها و سرزنشها همچون آبی زلال ‏راه خود را پیدا خواهد کرد و نه تنها در دنیای اسلام بلکه در همه جهان به یک موضوع مطلوب و مورد نیاز ‏تبدیل خواهد شد ، برخی از کشورهای جهان که بدنبال داشتن دنیایی آرام و موفق هستند با اینکه هنوز به ‏فهم توحیدی نرسیده اند ، مقوله تفکیک جنسیتی را در عرصه های مختلف یه ضرورت برای داشتن دنیایی ‏علمی و بهتر دانسته اند ، تفکیک جنسیتی در بسیاری ازموارد حتی در اتوبوس و وسایل نقلیه جمعی در ژاپن ‏از این دست مثالهاست.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

نمونه سوالات امتحانی ادبیات فارسی (1) همراه با پاسخ های تشریحی

نمونه سوالات امتحانی ادبیات فارسی (1)

همراه با پاسخ های تشریحی 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

تخریب حرم ائمه بقیع (ع) به‌خاطر فتوای یک "دیوانه"

تخریب حرم ائمه بقیع (ع) به‌خاطر فتوای یک "دیوانه"

امروز هشتم شوال، سالروز تخریب حرم مطهر ائمه بقیع علیهم السلام است؛ جنایتی که قریب به 90 سال پیش، در هشتم شوال 1344 هجری، با فتوای عجیب منسوب به "علمای مدینه" و با استناد به افکار منحرف پیشوای وهابیان، "ابن تیمیه حرانی" صورت گرفت.

ابن تیمیه که وهابیان او را "شیخ الاسلام"! می نامند، کسی است که اغلب علمای بزرگ اهل سنت به "گمراهی" وی اذعان کرده و او را دارای "افکار شیطانی" دانسته اند. در اینجا نظرات شماری از بزرگترین علما و مشاهیر اهل سنت در باره ابن تیمیه را از نظر می گذرانیم.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

غزه امتحانی برای مسلمانی مدعیان مسلمانی

غزه امتحانی برای مسلمانی مدعیان مسلمانی

دشمنیهای دنیای استکبار از آغاز اسلام لحظه ای این دین الهی را رها نکرده است ، آنقدر که گویا این موضوع جز ذات دنیای اسلام و جریان سلطه شده است ، هر زمان به نوعی و با ابزاری و به دستی .


گروه سیاسی شاخص؛ این دشمنیها جدای از آنکه صدمات و مصائبی را برای مسلمانان داشته در خود خیرها و برکاتی مانند ایجاد وحدت بین دنیای اسلام، بالارفتن مهارت های مادی و معنوی در شناخت دشمن از حیث نقاط قوت و ضعف ، معرفی بیشتر دنیای اسلام ، مجهز شدن کشورهای اسلامی به سلاحهای مختلف جهت دفاع و غیره را میتوان از آثار مثبت این دشمنی ها دانست .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

نفس وقتی استاد اخلاق نبیند، تربیت نمی‌شود

نفس وقتی استاد اخلاق نبیند، تربیت نمی‌شود

ملا محمدعلی مجتهد، معروف به مرحوم آیت‌الله احمد مجتهدی تهرانی از علمای بنام تهران بود که سال 86 بدرود حیات گفت، اما سخنرانی‌ها و پندهای عرفانی و اخلاقی وی به یادگار مانده است و می‌توانیم هر چند به صورت مجازی هم که شده پای درس این استاد اخلاق تلمذ کنیم.


آیت‌الله مجتهدی رابطه خوبی با طلاب داشت، طوری که فضای گرم و صمیمی بر حوزه علمیه‌شان حاکم بود. این استاد برجسته اخلاقی، مباحث را چنان رسا ارائه می‌‌داد که بر دل می‌‌نشست؛ به طوری که حتی هم ‌اکنون نیز نشستن پای صحبت و کلاس اخلاق ایشان خالی از لطف نیست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

جنسیت فرزند را خدا برایمان انتخاب کند یا خودمان؟!

جنسیت فرزند را خدا برایمان انتخاب کند یا خودمان؟!

آن پسرى که عالِمِ همراه با ‏موسى کلیم - حضرت خضر - او را کشت بَدَل و عوضى را که خداوند به پدر و مادرِ او عطا فرمود، ‏دختر بود که منشأ پیدایش چندین پیامبر شد.


با وجود تکراری بودن جمله «مهم نیست بچه پسر باشه یا دختر، مهم اینه که سالم باشه» در سال‌های گذشته همیشه خانواده‌هایی  در حسرت داشتن فرزند پسر  هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

پاسخ امام علی(ع) به سوال: " علم بهتر است یا ثروت؟؟ "

پاسخ امام علی(ع) به سوال: " علم بهتر است یا ثروت؟؟ "

جمعیت زیادی دور حضرت علی(ع) حلقه زده بودند. مردی وارد مسجد شد و در فرصتی مناسب پرسید:


- یا علی! سؤالی دارم. علم بهتر است یا ثروت؟


علی(ع) در پاسخ گفت: علم بهتر است؛ زیرا علم میراث انبیاست و مال و ثروت میراث قارون و فرعون و هامان و شداد.


مرد که پاسخ سؤال خود را گرفته بود، سکوت کرد. در همین هنگام مرد دیگری وارد مسجد شد و همان‌طور که ایستاده بود بلافاصله پرسید:


- اباالحسن! سؤالی دارم، می‌توانم بپرسم؟ امام در پاسخ آن مرد گفت: بپرس! مرد که آخر جمعیت ایستاده بود پرسید: علم بهتر است یا ثروت؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

تنها این افراد در آتش جهنم، جاودانه هستند

تنها این افراد در آتش جهنم، جاودانه هستند

یکی از بحث‌هایی که در کتب کلامی مطرح است، مساله «خلود (جاودانگی) در جهنم» است؛ سوال این است که آیا کسی در جهنم ابدی خواهد بود یا نه؟ و اگر کسی ابدی خواهد شد، آن افراد چه کسانی هستند؟



این‌که افرادی در جهنم تا ابد خواهند ماند و در  عذاب الهی جاودانه می‌گردند، از مسلمات قرآن است و هیچ شکی در آن نیست؛ قرآن در این رابطه می‌فرماید: 


«وَ الَّذِینَ کَذَّبُوا بِآیاتِنا وَ اسْتَکْبَرُوا عَنْها أُولئِکَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فِیها خالِدُون [اعراف/36]: 


کسانی‌که آیات ما را تکذیب کنند و نسبت به قبول آن، تکبر داشته باشند، آنان اصحاب آتش‌اند و در آن، برای همیشه خواهند بود». هم‌چنین در آیه‌ای دیگر می‌فرماید: 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

اقامه نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۳/۰۵/۰۷

  اقامه نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
زیبایی عید سعید فطر، امروز با نماز پرشکوه ملت ایران در سراسر این سرزمین اسلامی دو چندان شد و مردم مؤمن و موحد به شکرانه یک ماه تقوا و بندگی، سجده عبودیت بجا آوردند. در کانون پرطراوت همایش ملی و معنوی ایرانیان، مصلای تهران، در نخستین ساعات صبح امروز در اجتماع عظیم مردم روزه دار پایتخت شاهد نماز پرشکوه فطر سعید به امامت رهبر معظم انقلاب بود.
حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه اول نماز با تبریک عید خجسته و پرطراوت فطر، مجالس گسترده قرآن و ذکر و اطعام، توسلات و تضرعات شبهای پرشور قدر و خشم و خروش عظیم ملت را در روز جهانی قدس، زمینه ساز کسب رحمت و برکات الهی برشمردند و افزودند:
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

گریه سربازان امریکایی ...!!!!!

افسران - بچه هیئتی 894

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

عیدتون مبارک

عیدتون مبارک

افسران - عیدتون مبارک
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

فضیلت عید فطر" در کلام امامان علیهم السلام

فضیلت عید فطر" در کلام امامان علیهم السلام

گفتاری از امام رضا (ع) در مورد فلسفه ی عید:

همانا روز فطر، عید قرار داده شده تا برای مسلمانان روز اجتماعی باشد که در آن روز گرد هم آیند و [عشق و محبت خود]


گفتاری از امام رضا (ع) در مورد فلسفه ی عید



همانا روز فطر، عید قرار داده شده تا برای مسلمانان روز اجتماعی باشد که در آن روز گرد هم آیند و [عشق و محبت خود] به خداوند را ابراز کنند و به خاطر منّتی که بر آنان نهاده است، او را ستایش کنند، پس روز عید و روز گردهم آیی و روز افطار، روز زکات، روز گرایش به یکدیگر و روز تضرّع به پیشگاه حق تعالی است، [و نیز روز فطر، روز عید قرار داده شده] به دلیل آنکه روز فطر اولین روز سال است که خوردن و آشامیدن در آن جایز شمرده شده است، چرا که نزد اهل حق اولین ماه سال، ماه رمضان است و خداوند دوست دارد در روز عید فطر، مسلمانان اجتماع کنند و با یکدیگر به ستایش و تقدیس او بپردازند...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

امربه معروف و نهی از منکر

امربه معروف و نهی از منکر


وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ یأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَینْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَیقِیمُونَ الصَّلَاةَ


 وَیؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَیطِیعُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أُولَئِکَ سَیرْحَمُهُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ «التوبة/71»

مردان و زنان باایمان، ولی (و یار و یاور) یکدیگرند؛ امر به معروف، و نهی از منکر می‌کنند؛ نماز را برپا می‌دارند؛ و زکات را می‌پردازند؛ و خدا و رسولش را اطاعت می‌کنند؛ بزودی خدا آنان را مورد رحمت خویش قرارمی‌دهد؛ خداوند توانا و حکیم است!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

عنایت حضرت زهرای اطهر به یک جوان گنه کار

عنایت حضرت زهرای اطهر به یک جوان گنه کار

حجت الاسلام دانشمند : چند وقت پیش توی تهران، توی حسینیه ای منبر میرفتم، یه جوونی اومد نزدیک

سی سالش. گفت حاج آقا من با شما کار دارم. گفتم بنویس، گفت نوشتنی نیست. گفتم ببین منو قبول داری؟


حجت الاسلام دانشمند : چند وقت پیش توی تهران، توی حسینیه ای منبر میرفتم، یه جوونی اومد نزدیک



سی سالش. گفت حاج آقا من با شما کار دارم. گفتم بنویس، گفت نوشتنی نیست. گفتم ببین منو قبول داری؟

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

وداع جانسوز سیدالساجدین امام سجاد(ع) با ماه مبارک رمضان

وداع جانسوز سیدالساجدین امام سجاد(ع) با ماه مبارک رمضان

وداع جانسوز امام سجاد(ع) با ماه مبارک رمضان عظمت و بزرگی این ماه شریف را برای هر مسلمانی یادآوری می کند، ماهی که علی بن الحسین(ع) فقدان آن را دردناک خوانده و دوری آن را رنج آور و از دست رفتن این ماه را ضایعه ای دردآور می داند.


وداع سیدالساجدین با عید عاشقان



تهران - ایرنا - وداع جانسوز امام سجاد(ع) با ماه مبارک رمضان عظمت و بزرگی این ماه شریف را برای هر مسلمانی یادآوری می کند، ماهی که علی بن الحسین(ع) فقدان آن را دردناک خوانده و دوری آن را رنج آور و از دست رفتن این ماه را ضایعه ای دردآور می داند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

سوالات امتحانی درس ادبیات فارسی (1) (5تا14)


آزمون شماره 5ادبیات فارسی (1) 
الف) درک مطلب(4 نمره) 
1- با توجّه به شعر زیر به پرسش­ها پاسخ دهید. (2 ) 
           چون موسم حج رسید برخاست            اشتر طلبید و محمل آراست 
          فرزند عزیر را به صد جهد                   بنشاند چو ماه در یکی مهد 
          آمد سوی کعبه سینه پر جوش            چون کعبه نهاد حلقه در گوش 
  1-1) «محمل آراست» یعنی چه؟ 
  پاسخ: کجاوه ­ی سفر را آماده کرد 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

سوالات امتحانی ادبیات فارسی (1)(1تا 4)

آزمون شماره یک ادبیات فارسی (1)

الف)معنی و مفهوم شعر و نثر(6 نمره)

1 – ایا ابن سعد شقاوت شعار (25/0)

پاسخ: ای ابن سعد که راه بدبختی را در پیش گرفته­ای.

2- به اقبال تو امشب قطران را بسته بیاورم.(25/0)

پاسخ: به فرخندگی بخت تو، امشب قطران را اسیر و دست بسته پیش تو می­آورم.

3- کم کسی ز ابدال حق آگاه شد.(25/0)

پاسخ: کم­تر کسی است که مردان حق را بشناسد و به مقام آنها پی ببرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

شیخ رجبعلی خیاط : اغلب مردم نمی‌دانند توسل به اهل بیت(ع) برای چیست

شیخ رجبعلی خیاط : اغلب مردم نمی‌دانند توسل به اهل بیت(ع) برای چیست

مرحوم شیخ رجبعلی خیاط می‌گفت: غالب مردم نمی‌دانند توسل به اهل بیت(ع) برای چیست؟ آن‌ها برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های زندگی به اهل بیت متوسل می‌شوند...


شیخ رجبعلی خیاط: اغلب مردم نمی‌دانند توسل به اهل بیت(ع) برای چیست



(بسم الله الرحمن الرحیم)



مرحوم شیخ رجبعلی خیاط می‌گفت: غالب مردم نمی‌دانند توسل به اهل بیت(ع) برای چیست؟ آن‌ها برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های زندگی به اهل بیت متوسل می‌شوند، در صورتی که ما برای طی‌کردن مراحل توحید و خداشناسی باید درب خانه‌ اهل‌بیت(ع) برویم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

با وجود همه ی سختی ها «ریحــــــــــانه» باش و «ریحــــــــــانه» بمان بانــــــــو…

با وجود همه ی سختی ها «ریحــــــــــانه» باش و «ریحــــــــــانه» بمان بانــــــــو…

به چادرت می خندند؛به تاج بندگیت طعنه می زنند؛مبادا دلسرد شوی بانــــــــو
چه کسی قدر محبّت تو را می داند؟

چه کسی عمق لطافت تو را می داند؟

چه کسی می داند، پشت آن پوشش سخت، پشت آن اخم عمیق، چه پَری پنهان است؟!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

روز قدس در بیانات ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای

روز قدس در بیانات ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای

چرا روز قدس مهم است؟



* روز قدس نماد صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی حق در مقابل باطل * متوقف کننده حذف فلسطین از نقشه‌ی جغرافیای جهانی * روز خنثی کردن توطئه فراموشی مسأله فلسطین * روزی که مردم مظلوم فلسطین احساس می‌کنند که ملتها پشت سرشان هستند * روز دمیدن خون در رگهای امت اسلامی * عقب نشینی صهیونیستها در صورت برگزاری درست مراسم روز قدس * روزی که ملت‌های مسلمان بی‌واسطه مقامات رسمی حرفشان را در دنیا مطرح می‌کنند * روز سرمشق شدن ملت ایران برای سایر ملتها * روز حفظ امنیت کشور، ملت و دستاوردهای انقلاب

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
حبیب غفاری

مسئله فلسطین مسئله ی یک تکه سرزمین نیست ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری