میکده ی فرشتگان (2)

مباحث قرآنی ، اخلاقی ، عملی و اجتماعی و ...

۳۹ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

قرآن خواندن سر مطهر امام حسین علیه السلام واقعیت دارد؟

قرآن خواندن سر مطهر امام حسین علیه السلام واقعیت دارد؟

آیا قرآن خواندن سر مطهر امام حسین علیه السلام در مجلس یزید و در مسیر راه شام واقعیت دارد و چطور یزید و افراد حاضر در مجلس این معجزه را دیدند و تحت تاثیر قرار نگرفتند؟

قرآن تلاوت کردن سر مقدس سید الشهداء علیهم السلام از معتبر ترین و مستند ترین روایات و اسناد تاریخی است، که در چند مورد انجام گرفته است که به برخی از آن موارد اشاره می کنیم:

 

۱-زید‌بن‌اَرقم می‌گوید: سر مطهّر را که بالای نیزه‏ا بود، از پیش من عبور دادند، من در غرفه ‏ای بودم. چون برابر من رسید، شنیدم که آیه«‎اَمْ حَسِبْتَ اَنَّ ‏اَصْحابَ الْکَهْفِ وَ الرَّقِیمِ کَانُوا مِنْ آیَاتِنَا عَجَباً»(کهف، ۹. «آیا پنداشتی که اصحاب کهف و رقیم، آیات شگفتی از نشانه‏ های ما بودند؟») را می‏خواند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

متن پاسخ رهبر انقلاب اسلامی به نامه‌ی رئیس‌جمهوری

متن پاسخ رهبر انقلاب اسلامی به نامه‌ی رئیس‌جمهوری

افسران - ببخشید دیره ولی وظیفم بود

متن پاسخ رهبر انقلاب اسلامی به نامه‌ی رئیس‌جمهوری

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای رئیس‌جمهور
با سلام و تحیت و تشکر از زحمات فراوان جنابعالی، اولاً لازم میدانم از تلاش پیگیر و پرطاقت هیئت مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ئی صمیمانه تشکر و قدردانی کنم و پاداش الهی را برای آنان مسألت نمایم، سپس، به سرانجام رسیدن این مذاکرات، گام مهمی است، با این حال لازم است متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد و آنگاه در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود. به خوبی میدانید که برخی از شش دولت طرف مقابل به هیچ رو قابل اعتماد نیستند.
از ملت عزیز انتظار دارم که همچنان وحدت و متانت خود را حفظ کنند تا بتوان در فضای آرام و خردمندانه به منافع ملی دست یافت.
والسلام علیکم و رحمه‌الله
سید علی خامنه‌ای
۱۳۹۴/۴/۲۴
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با امام خامنه ای

دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با امام خامنه ای

قدردانی و تشکر رهبر معظم انقلاب اسلامی از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه تیم هسته‌ای/ پشتوانه روحی، معنوی و فکری، عامل اصلی حل همه مشکلات است (۱۳۹۴/۰۴/۲۳ - ۲۰:۴۲)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رمضانی رئیس جمهور و هیأت وزیران با شرح و تبیین فرازهایی از فرمان راهگشای امیرمؤمنان به مالک اشتر، تأکید کردند: پشتوانه روحی، معنوی و فکری، عامل اصلی حل همه مشکلات است و تأمل و تدبر در نهج البلاغه مولای متقیان، چنین پشتوانه ای را فراهم می سازد.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به سخنان رئیس جمهور در ابتدای این دیدار درباره نتایج مذاکرات هسته ای، از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه تیم هسته ای قدردانی و تشکر کردند.

ایشان سپس با اشاره به ویژگی های شخصیتی جایگاه خاص مالک اشتر نزد امیرمؤمنان افزودند: حضرت علی بن ابیطالب (ع)، فرمان خود را خطاب به چنین شخصیتی صادر فرمودند که این نکته جای تأمل دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

چکیده متن توافق ایران و ۱+ ۵ منتشر شد

چکیده متن توافق ایران و ۱+ ۵ منتشر شد

ترجمه فارسی خلاصه متن اصلی برنامه جامع اقدام مشترک منتشر شد. گفتنی است متن انگلیسی مبنای عمل خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، متن توافق به شرح زیر است:

مقدمه و مفاد عمومی

جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ (چین، فرانسه، آلمان، فدراسیون روسیه، انگلیس و ایالات متحده، و نماینده عالی اتحادیه اروپایی در امور خارجی و سیاست امنیتی)، در مورد این برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تصمیم گیری نمودند. این برجام بازتاب یک فرآیند گام به گام بوده و مشتمل بر تکالیف متقابل به نحو مندرج در این سند و پیوست های آن است که قرار است توسط شورای امنیت مورد تایید قرار گیرد.

اجرای کامل این برجام موجب حصول اطمینان از ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران خواهد شد.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

مواظب باشید بیرونش نکنید

مواظب باشید بیرونش نکنید

افسران - مواظب باشید
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

نقش مرد مرموز سیاسی ایران در کودتای نوژه

نقش مرد مرموز سیاسی ایران در کودتای نوژه

۲۱ تیر ۱۳۵۹ دکتر مظفر بقایی به اتفاق ۶۵ نفر دیگر از اعضای حزب زحمتکشان در رابطه با کودتای «نوژه» دستگیر شد.


در اردیبهشت 1359 آمریکا به منظور رها کردن گروگانهای خود در سفارت آمریکا در تهران دست به اقدامی نافرجام زد که منجر به سقوط هلیکوپترهای آن در صحرای طبس شد.

متعاقب آن در تیرماه همان سال شبکة کودتای موسوم به «نوژه‌» کشف شد. فرماندة نظامی کودتا سپهبد مهدیون‌، از بستگان سببی محمد محمدی نمایندة روزنامة کیهان در کرمان و عضو حزب زحمتکشان و از یاران نزدیک بقایی‌، بود.

در همان ایامی که قصد کودتا وجود داشت‌، در اوایل مردادماه‌، محفلی از طرفداران بقایی برای صرف کشک و بادمجان-که به‌طور سنتی در محل جنگل قائم کرمان که از دهه چهل شمسی به ابتکار بقائی و توسط یاران او در کرمان تأسیس شده بود-برگزار شد. متعاقب کشف شبکة کودتا عده‌ای از جمله بقایی در آن مجلس بازداشت شدند. بقایی از کرمان نامه‌ای برای امام ارسال کرد و شرح ماوقع را گفت و تقاضای استخلاص خود را کرد. به این نامه پاسخی داده نشد. به دنبال بازداشت بقایی‌، احمد احرار، رمان‌نویس مشهور، نامه‌ای برای او ارسال کرد. «چون پیغام‌آور مورد اعتماد نبود» احرار فقط جملاتی مختصر نوشته است‌:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

انا غیر مهملین لمراعاتکم… ما از حال و روز شما غافل نیستیم

انا غیر مهملین لمراعاتکم… ما از حال و روز شما غافل نیستیم

افسران - انا غیر مهملین لمراعاتکم… ما از حال و روز شما غافل نیستیم
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

کعبه و بررسی تاریخ بنای آن در قرآن کریم

کعبه و بررسی تاریخ بنای آن در قرآن کریم

چکیده

برخی آیات قرآن (127 بقره، 96 آل عمران، 37 ابراهیم، 26 حج) هر کدام به گونه ای اشاره به تاریخ کعبه دارند. روایات بسیار زیادی نیز سخن از تاریخ بنای کعبه به میان آورده اند.
برخی از مفسّران با استفاده از این آیات و روایات، حضرت ابراهیم(علیه السلام) را بنیانگذار کعبه میدانند. اما بسیاری از مفسّران معتقدند که کعبه پیش از حضرت ابراهیم(علیه السلام) نیز وجود داشته است و آیات قرآن کریم اشاره به بازسازی و مرمّت کعبه به دست حضرت ابراهیم(علیه السلام) دارند.
این مقاله، به بررسی و داوری میان این دو قول نشسته، و با بررسی آراء مفسّران با محوریت آیات قرآن و استمداد از روایات تلاش میکند تا قول دوم، یعنی وجود کعبه در زمان های پیش از حضرت ابراهیم(علیه السلام) را اثبات نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

خانه کعبه چندبار تجدید بنا شده است ؟

خانه کعبه چندبار تجدید بنا شده است ؟
به گزارش مشرق به نقل از فارس، در روز 5 ذیقعده سال 3429 هبوط آدم(ع)، حضرت ابراهیم(ع) با همکاری و همیاری فرزندش حضرت اسماعیل(ع) و ارشاد و راهنمایی جبرئیل(ع) چیدن دیوار کعبه را آغاز کرد و در بیست و هفتم ذیقعده آن را به پایان رسانید و سپس حجرالاسود را که از سنگ‌های بهشتی است، بر دیواره آن نصب کرد. (وقایع الایام، شیخ عباس قمی، صفحه 88)

آن‌گونه که از روایات و تاریخ گذشته استفاده می‌شود، کعبه تاکنون 12 بار تجدید بنا شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

دیدار جمعی از دانشجویان با امام خامنه ای 1394/04/20

دیدار جمعی از دانشجویان با امام خامنه ای   1394/04/20

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب عصر روزشنبه در دیداری صریح و صمیمی با بیش از هزار جوان دانشجو، حدود ۴ساعت به دغدغه‌ها، مطالبات، انتقادها و پیشنهادهای آنان گوش دادند و درباره‌ی مسائل مختلف از جمله آرمان‌خواهی، الزامات افزایش تأثیرگذاری تشکل‌های دانشجویی، مسائل منطقه، تداوم استکبارستیزی ملت ایران و مسائل روز دانشجویی با آنان سخن گفتند.
رهبر انقلاب در این دیدار که از ساعت هجده آغاز و بعد از نماز و افطار نیز ادامه یافت با اشاره به حسرت جاری در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کردند:
 هرکس در این بهار معنویت و صفا، دلش را تحت تأثیر باران رحمت و لطف الهی قرار داده، در آینده از میوه‌های این بذرافشانی معنوی، بهره‌ها خواهد برد.
ایشان در پاسخ به سؤال همیشگی جوانان درباره‌ی راه‌های تعالی روحی، افزودند:
 از بزرگان شنیدم که مهمترین کار برای اعتلای معنوی، تقوا و پرهیز از گناه است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

شهادت امام علی(ع)، توطئه مشترک خوارج و معاویه

شهادت امام علی(ع)، توطئه مشترک خوارج و معاویه

کوفه منتظر قدوم مبارک فرزند امیرالمومنین امام علی (ع)

با شهادت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام٬ در محراب عبادت٬ ندای تهدمت و لله ارکان الهدی ٬ در آسمان و زمین ٬ پیچید و گویی تا ابد ٬ جامه سیاه عزا بر کعبه پوشانده شد. اما در بامداد بشریت و هنگام طلوع خورشید اسلام٬ مهدی موعود٬ بار دیگر٬ کعبه با ندای آسمانی جبرئیل ٬ انسان کامل ٬ را خواهید دید. و طعم حکومت عدل علوی ٬ بار دیگر٬ این بار٬ با حکومت جهانی عدل مهدوی در کوفه٬ و با ندای انا بقیهٔ لله٬ نمایان خواهد شد و کوفه برای همیشه و بعد از وقفه طولانی بیش از هزار سال٬ محل استقرار حاکمیت انسان کامل و عدل جهانی خواهد شد و موعود ادیان٬ راه نیمه تمام امام علی در استقرار حکومت عدل جهانی ٬ را به سرانجام خواهد رساند. انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

اسرار شب قدر و چرایی مخفی بودن آن

اسرار شب قدر و چرایی مخفی بودن آن

طبق روایت امام صادق (ع) در تفسیر فرات کوفی،"لیلۀ القدر"، یعنی انسان کامل که از حضرت فاطمه (س) آغاز میشود و به "مطلع فجر" یعنی امام عصر و ظهور قائم(عج)  ختم میشود.

گروه آیین و اندیشه فرهنگ نیوز- مصطفی امیری: تقدیر مقدرات در شب نوزدهم، و تحکیم آن در شب بیست و یکم و امضا در شب بیست و سوم است. مهم‏ترین و با ارزش‏ترین شب، در بین شب‏هاى رمضان، "شب قدر" است که قرآن در عظمت آن میفرماید:

لیلة القدر خیر من الف شهر. [1] شب قدر بهتر از هزار ماه است.

امام صادق علیه السلام می‏فرماید: «شب قدر، قلب رمضان است».[2] شاید بتوان راز این عظمت لیالی قدر، را در چند نکته خلاصه نمود:

1. نزول قرآن [3] در این شب. 2. نزول فرشتگان مقرب [4] خداوند براى تقدیر امور جهان 3. عبادات و ثواب های که برا ی انسان در چنین شبى ایجاد می‏شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

چگونگی ضربت خوردن حضرت علی(علیه‎السلام)

چگونگی ضربت خوردن حضرت علی(علیه‎السلام)

حضرت علی علیه السلام

چگونگى ضربت خوردن حضرت علی(علیه‎السلام) در نوشته تاریخ‎نویسان پیشین یکسان نیست.

در حالى که طبرى و ابن سعد و دیگران نوشته ‏اند: «چون(حضرت علی علیه السلام) از سایبانى که به مسجد مى‏ رسد، بیرون شد، ابن ملجم او را ضربت زد.»

یعقوبى که تاریخ او پیش از اینها نوشته شده گوید:

«پسر ملجم از سوراخى که در دیوار مسجد بود، شمشیر بر سر او زد.»

اما نوشته ابن اعثم که هم عصر طبرى است، با نوشته آنان مخالف است و با آنچه میان شیعیان مشهور است مطابق مى‏باشد. وى چنین مى‏نویسد:

«پسر ملجم شمشیر خود را برداشت و به مسجد آمد و میان خفتگان افتاد. على(علیه‎السلام) اذان گفت و داخل مسجد شد و خفتگان را بیدار مى‏کرد، سپس به محراب رفت و ایستاد و نماز را آغاز کرد ، به رکوع، و سپس به سجده رفت. چون سر از سجده نخست برداشت، ابن ملجم او را ضربت زد و ضربت او بر جاى ضربتى که عمرو پسر عبدود در جنگ خندق بدو زده بود آمد. ابن ملجم گریخت و على در محراب افتاد و مردم بانگ برآوردند امیرمؤمنان کشته شد.»(1)

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

رابطه شب قدر با امام عصر ارواحنا فداه

رابطه شب قدر با امام عصر ارواحنا فداه

قائم از فرزندان من است اسم او اسم من «محمد» و کنیه او، کنیه من «ابوالقاسم» و سیمای او سیمای من و سنت او سنت من است، دین و آیین و ملت و شریعت مرا در بین مردم بر پا می‌دارد و آنان را به کتاب خدای عزوجل فرامی‌خواند. کسی که او را طاعت کند، مرا پیروی ‌کرده و کسی که او را نافرمانی کند، مرا نافرمانی کرده است.


به گزارش سرویس دینی جام نیوز، خداوند متعال در چهارمین آیه سوره مبارکه قدر می‌فرماید: تنزّل الملائکة و الرّوح فیها بإذن ربهّم من کلّ أمرٍ؛ فرشتگان و روح، در آن شب به دستور پروردگارشان با هر فرمانی (برای تقدیر هر کاری) فرود آیند. (1)

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

بیایید همدیگر را ببخشیم ...

بیایید همدیگر را ببخشیم ...

افسران - بیایید همدیگر را ببخشیم ...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

نصایح 14 پدر به پسران موفق خود

      نصایح 14 پدر به پسران موفق خود

1-      خوب باش

2-      برنامه و نظم  داشته باش

3-      کاری  را که بلد نیستی انجام بده

4-      کم‌تر حرف بزن و بیش‌تر گوش کن

5-      پشت حصار را هم رنگ بزن

(یعنی به فکر آسایش و آرامش دیگران هم باش )

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

تمدید مذاکرات چه پیامی دارد؟

تمدید مذاکرات چه پیامی دارد؟

در تحلیل یک واقعه یا رخداد سیاسی ، عاقلانه ترین مسیر بررسی ریشه های آن واقعه و گمانه زنی درخصوص نتایج احتمالی می باشد.


گروه تحلیلی صالحین؛ تعیین تاریخ برای نوشتن متن نهایی و اعلام رسمی آن ، جدای اینکه نشان دهنده ی اهمیت این متن بود ، به نوعی بیانگر نقطه پایان چانه زنی های بیش یک دهه ی هسته ای ایران بود. چه منتقدین و چه موافقین پیش نویس لوزان از این تعیین زمان نهایی استقبال کردند و شاید در این بین تنها و تنها مقام معظم رهبری بود که با شناخت کامل از آمریکایی ها و آمریکا شناسی ویژه ای که دارند همزمان با بی ارزش و غیر کاربردی خواندن بندهای پیش نویس لوزان ، زمان تعیین شده را نیز واقعی فرض نکردند و عملا به تیم مذاکره کننده ی ایرانی پیشنهاد تمدید زمان را دادند ، لیکن تیم مذاکره کننده ی ایرانی قبل از اینکه بخواهند این نکته مقام معظم رهبری را متوجه شده و برای آن برنامه ریزی کند با پیشنهاد زودهنگام آمریکایی ها برای تمدید یک هفته ای و احتمالا پس از آن  بیشتر مواجه شدند.

هماگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ، آمریکا بر اساس سیاست مشهور " دبه " حتی به موارد پیش نویس لوزان آنهم بر اساس گذاره برگ آمریکای پایبند نماند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

براستی می دانید شب قدر چیست؟

براستی می دانید شب قدر چیست؟

افسران - براستی می دانید شب قدر چیست؟( آمادگی برای شب قدر)
شب قدر، شبی است که در تمام سال هیچ شبی به فضیلت آن نمی رسد و عمل در آن بهتراز عمل در هزار ماه است. در این شب برنامه های یک سال هر کس مقدر می گردد. در شب قدر ملائکه و روح که اعظم ملائکه است به اذن پروردگار، خدمت امام زمان علیه السلام مشرف می شوند و مقدرات هر کس را به امام عرضه می دارند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

لقب ابوتراب آقا امیر المومنین (صلوات الله علیه )

 لقب ابوتراب آقا امیر المومنین (صلوات الله علیه )

چرا لقب ابو تراب به حضرت علی (صلوات الله علیه ) داده شده است؟ پاسخ: در وجه نامگذارى على (صلوات الله علیه ) به «ابوتراب» و زمان و مکان آن اختلاف نظر وجود دارد. در این جا به دو مورد اشاره مى شود: 1- پیامبر با گروهى از یارانش در نیمه جمادى الاولى سال دوم هجرى به تعقیب کاروان قریش که به سرپرستى ابوسفیان عازم شام بود، تا نقطه‏اى به نام «عشیره» پیش رفتند، اما اثرى از کاروان قریش نیافتند. در یکى از روزها که در عشیره بودند، پیامبر بر بالین على (صلوات الله علیه ) و عمار آمد، دید خوابیده ‏اند و بر سر و صورت على خاک نشسته است.حضرت آن دو را با مهربانى و ملاطفت بیدار کرد و خطاب به على (صلوات الله علیه ) فرمودند:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

به دزد رو بدی طلب کار میشه

به دزد رو بدی طلب کار میشه

افسران - ∞∞∞∞∞∞∞

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

حجت الاسلام پناهیان: سامری‌های امت پیغمبر را بشناسیم

حجت الاسلام پناهیان:  سامری‌های امت پیغمبر را بشناسیم

می‌دانید سامری امت پیغمبر(ص) که بود؟

سامری امت پیامبر کسی بود که امیرالمؤمنین(ع) صریحاً در قنوت نمازش او را لعن می‌کرد.


متن سخنرانی:


سامری که بود؟ بگویید به من؟ سامری یا گوسالۀ سامری را همۀ شما شنیده‌اید. سامری یک گوساله‌ای درست کرد و مردم را منحرف کرد. حضرت موسی یک‌ذره غایب شد، و مردم هم حرف هارون را گوش نکردند و گمراه شدند


(فَإِنَّا قَدْ فَتَنَّا قَوْمَکَ مِنْ بَعْدِکَ وَ أَضَلَّهُمُ السَّامِرِیُّ؛ طه/۸۵)

 

همین سامری موجب چه جنگ خانمان‌سوزی در بنی‌اسرائیل شد! و چه زحمت‌های زیادی را از حضرت موسی(ع) به‌هم ریخت! بنی‌اسرائیل چقدر پسرهایشان سر بریده شد، شکم‌های مادرهای حامله دریده شد که موسی به دنیا نیاید! چقدر بدبختی کشیدند! همۀ این زحمات را سامری آمد به هوا داد!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

رهنمودهای رهبری سند ضرورت ولایت فقیه در مدیریت بحران ها

رهنمودهای رهبری سند ضرورت ولایت فقیه در مدیریت بحران ها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت خطبه روشنگرانه و پر صلابت و حکیمانه رهبری در 29 خرداد 88 سند ضرورت ولایت فقیه برای مدیریت بحران هاست.


آیت الله سید احمد حسینی خراسانی در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود در آستانه سالروز  29 خرداد 88 سالروز خطبه رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل فتنه 88 اظهار کرد:

خطبه روشنگرانه و پر صلابت و حکیمانه رهبری در 29 خرداد 88 سند ضرورت ولایت فقیه برای مدیریت بحران هاست.

وی افزود: آنچه در آن خطبه پرصلابت و حکیمانه و روشنگرانه مشاهده شد شرح رسا و عینی کلام امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی است که فرمود«پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور شما آسیب نبیند».

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

لعنت بر شیعه انگلیسی

لعنت بر شیعه انگلیسی

افسران - لعنت بر شیعه انگلیسی
بعد از اعلام کردن هفته برائت بجای هفته وحدت توسط شیعه انگلیسی...
این بار به جای روز قدس روز سامرا را  مطرح کرده است !!!
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

صلح تحمیلی امام حسن مجتبی (صلوات الله علیه ) تنها ترین سردار

صلح تحمیلی امام حسن مجتبی (صلوات الله علیه ) تنها ترین سردار

افسران - صلح تحمیلی...
به مناسبت میلاد امام حسن(ع)‌
"آن صلح تحمیلی که در عصر امام حسن واقع شد، آن حکمیت تحمیلی که در زمان امیرالمؤمنین واقع شد و هر دویش به دست اشخاص حیله‌گر درست شد، این ما را هدایت می‌کند به اینکه نه زیر بار صلح تحمیلی برویم و نه زیر بار حکمیت تحمیلی.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

15ماه مبارک رمضان 60 هجری سالروز خروج مسلم بن عقیل از مدینه به قصد کوفه

15ماه  مبارک رمضان 60 هجری سالروز خروج مسلم بن عقیل از مدینه به قصد کوفه

افسران - 15 شهر الرمضان 60 هجری ؛ خروج مسلم بن عقیل از مدینه به قصد کوفه

پس از نامه‏ های پی‏ در پی و دسته‏ جمعی کوفیان به امام حسین(ع)
و دعوت از آن حضرت جهت برپا نمودن حکومت اسلامی و مبارزه با یزید بن معاویه

حسین بن علی (علیه السلام)
همراه با نامه‌ای به مردم کوفه، پسر عمویش مسلم بن عقیل را عازم عراق نمود
تا اوضاع و احوال آنجا را بررسی نموده، به ایشان گزارش دهد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

ثواب هایت را داخل کیسه ی سوراخ نریز...

افسران - ثوابت را داخل کیسه ی سوراخ نریز...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد

امام حسن مجتبی دومین پیشوای شیعیان در ۱۵ رمضان سال سوم پس از هجرت در شهر مدینه دیده به جهان گشود. میلاد با سعادت این امام همام بر مسلمانان جهان مبارک باد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

راه های جلوگیری از انتشار شایعه

راه های جلوگیری از انتشار شایعه

 زمانی که شایعه ای را می شنوید و قصد انتقال آن به دیگری را دارید بحث کوتاه فلسفی زیر را در ذهن خود مرور کنید:

در یونان باستان سقراط به دلیل خرد و درایت فراوانش مورد ستایش بود.

روزی فیلسوفی که از آشنایان سقراط بود،با هیجان نزد او آمد و گفت: سقراط میدانی درباره ی یکی از شاگردانت چه شنیده ام؟

سقراط پاسخ داد: لحظه ای صبر کن! پیش از اینکه به من چیزی بگویی از تو می خواهم آزمون کوچکی را که نامش *” سه پرسش ” *است پاسخ دهی.

مرد پرسید: سه پرسش؟

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

روز قدس و اهمیت راهبردی آن برای جهان اسلام

روز قدس و اهمیت راهبردی آن برای جهان اسلام

راهپیمایی روز قدس امسال در حالی برگزار می شود که خاورمیانه و جهان اسلام در شرایط ویژه ای قرار دارد. در مصر، تونس، لیبی و ... تحولات اساسی انجام شده و بیداری اسلامی در منطقه همچنان در جریان است.


 باید تأکید داشت که «روز قدس و اهمیت راهبردی بزرگداشت هر چه باشکوه تر آن»، که برای نخستین بار توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) با این رویکرد که وحدت عامل «قدرت» و توسعه یافتگی و تفرقه عامل «سستی دیانت» و عقب ماندگی است طرح و تبیین گردید، در طول بیش از سه دهه گذشته همواره به عنوان یکی از شاخص ها، محورها، ملاک ها و در حقیقت یکی از زمینه ها و پیش شرط های اصلی ایجاد وحدت در جهان اسلام شناخته شده است که مسلمانان و امت بزرگ اسلام می بایست برای مقابله با پدیده شوم صهیونیسم جهانی و دفع و نابودی آثار و پیامدهای آن به عنوان عمده ترین مانع در پیش روی وحدت جهان اسلام، اهتمام ویژه نسبت به گرامیداشت این روز و محقق سازی اهداف و مقاصد بزرگ آن که از طریق برخورداری از رویکرد استراتژیکی نسبت به وحدت جهان اسلام و نگاه «مقابله گرایانه» و نه «سازش طلبانه» به صهیونیسم جهانی قابل تحقق خواهد بود، داشته باشند.

قدس شریف و جایگاه ژئوپولیتیکی و ژئواستراتژیکی آن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

چشمانت را حفظ کن...

چشمانت را حفظ کن...

افسران - چشمانت را حفظ کن...
چشمانت را حفظ کن...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری