میکده ی فرشتگان (2)

مباحث قرآنی ، اخلاقی ، عملی و اجتماعی و ...

۶۴ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

قیام 30 تیر 1331 به رهبری آیت‌ الله کاشانی

قیام 30 تیر 1331 به رهبری آیت‌ الله کاشانی


دولت دکتر محمد مصدق در 29 اردیبهشت سال 1331 بر اساس یک تصویب نامه غیر قانونى ، دستور توقف انتخابات مجلس را صادر کرد. این در حالى بود که تا آن زمان فقط هشتاد نفر از 136 نماینده مجلس انتخاب شده بودند.


دولت در توجیه این اقدام غیر قانونى استدلال مى کرد که چون اختلافات ایران و انگلیس در زمینه ملى شدن صنعت نفت در دیوان بین المللى دادگسترى مطرح است ، احتمال دارد عوامل بیگانه از وجود اختلافات بین نامزدهاى انتخاباتى بهره بردارى کنند و در نتیجه نظم و امنیت کشور مختل شود. از این رو انتخابات بقیه حوزه ها به بعد از خاتمه کار دیوان لاهه موکول شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

خطبه امام حسن (ع) بعد از شهادت پدرش امام علی (ع) در مسجد کوفه

خطبه  امام حسن (ع) بعد از شهادت پدرش  امام علی (ع) در مسجد کوفه

من از اهل بیتى هستم که خداوند به پیامبرش چنین خطاب فرموده است: بگو من از شما هیچ مزدى را نمى ‏خواهم مگر مودت به ذوى القُرباى من و کسی که مرتکب حسنه ‏اى گردد، ما نیکویى را درباره او زیاد می گردانیم؛ ارتکاب حسنه مودت ما اهل بیت(ع) است.»


هویت و کیان مکتب تشیع تسلیم و انقیاد مطلق از امام معصوم علیه السلام است؛ به نحوى که انسان هیچ وجودى و اثرى را در قبال وجود و آثار او مد نظر قرار ندهد و ولایت و اراده او را در جمیع شوائب وجود و حیات بر سلیقه و اختیار خود ترجیح دهد و از هر فرصتى جهت تحکیم پیوند و علقه بین خود و امام خود بهره ببرد چرا که آنان اسوه حسنه می‌باشند و یگانه راه رسیدن به سر منزل هدایت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

آیا اهل غزه ناصبی‌اند!!

آیا اهل غزه ناصبی‌ هستند!!

جریان خوارج جریان عمیقی است که در جای جای اسلام هرگاه توانسته و موقعیت را مناسب دیده از خود رونمایی کرده است. جریان نقشه ی قتل امام رضا ع به علت پذیرفتن ولیعهدی همین جریان است که در تاریخ اسلام جاریست.


گروه سیاسی شاخص؛دوران علی علیه اسلام از حیث مبارزه تفاوتی اساسی با دوران پیامبر اعظم (ص) دارد و آن اینکه در دوران پیامبر (ص) غزوات و سریره ها همگی در مقابل کفاری بود که علنا دشمن اسلام بودند و تلاششان ریشه کنی دین نوپای اسلام بود لذا مبارزه با این افراد حتی اگر از منسوبین سربازان اسلام بودند نیز کار دشواری نبود لیکن آنگاه که جنگ در داخل دنیای اسلام و با افرادی که از مشهورین اسلام باشند، کار سخت و دشوار میشود تا آنجا که برخی به جهت فهم نکردن این مبارزه راه دور شدن از هر دو جبهه را در پیش میگیرند که خواجه ربیع مشهور از این دسته است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

علی را «چه» کشت ؟ علی را «چه» کشت ؟!

علی را «چه» کشت ؟!

علی را «چه» کشت ؟  علی را «چه» کشت ؟!


شهادت امیرمومنان، حضرت علی علیه‌السلام، از دردناک‌ترین فجایعی است که در تاریخ بشر اتفاق افتاده است. او نه تنها برای شیعیان و مسلمانان، که برای تمام دل‌های حق‌طلب، عدالت‌خواه و جویای فضایل اخلاقی، اسطوره‌ای دوست‌داشتنی بوده و هست. برای همین است که همه جان‌های پاک، شیفته و سوگوار شهادت مظلومانه اوست و هنوز هم این پرسش در برابر قتل ناجوانمردانه او باقی است که چرا؟

بررسی و تحلیل فاجعه شهادت حضرت علی (علیه السّلام)، حداقل از دو زاویه قابل انجام است :

نخست آنکه بپرسیم او را چه کسی و چگونه کشت؟ مقدمات و آثار این حادثه چه بود؟

دیگر آنکه به دنبال یافتن «چرایی» این اقدام ضدانسانی باشیم.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

سوره قدر و امام زمان (عج)

 سوره قدر و  امام زمان (عج)

شب قدر در هر سال و تا برپایی قیامت ادامه دارد، پس باید صاحب شب قدر که بعد از پیامبر اکرم(ص) اوصیاء معصوم آن بزرگوار هستند، نیز برای همیشه وجود داشته باشند، وگرنه فرشتگان بر چه کسی فرود آیند و کتاب تقدیر را نزد چه کسی بگشایند؟!


آیات سوره مبارکه قدر و روایات معتبری که در تفسیر آن وارد شده، استفاده می‌شود این است که فرشتگان در شب قدر، مقدرات یک سال را نزد «ولی مطلق زمان» می‌آورند و بر او عرضه می‌کنند. این واقعیت از نخستین روز خلقت بوده و بر نخستین پیامبر و وصی او نازل می شده و تا قیام قیامت ادامه دارد.(۱) زیرا زمین از نخستین روز آفرینش تا برپایی قیامت بی‌حجت نخواهد بود و خداوند در شب قدر، مقدّرات امور عالم را به وسیله ملائکه و روح که اعظم ملائکه است، نزد آن حجت بر زمین (خواه پیامبر باشد و خواه وصی او) می‌فرستد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

حضرت علی (ع) در بیانات امام خمینی (ره)

حضرت علی (ع) در بیانات امام خمینی (ره)


جلوه ای از مبارزه امام علی (علیه السّلام) با طاغوت ها



احتیاج دارد اسلام به اینکه فدا بدهیم برای این اسلام. از صدر اسلام تا حالا چه نفوس طیبه ای فدایی شدند. حضرت امیر که جنگ کرد و در صفین هجده ماه با معاویه جنگ کرد و چه قدرها بیشتر از ده هزار نفر کشته دادند و کشتند خیلی بیشتر. معاویه یک مردی بود که می گفت که من مسلمانم و من خلیفه پیغمبر باید باشم و نماز جماعت می خواند و امام جمعه بود و همه این کارها را او انجام می داد همه این ظواهر را انجام می داد؛ معاویه ظواهر را خوب حفظ می کرد مثل یزید نبود که ظواهرش هم ناجور بود ظواهر را حفظ می کرد و اظهار اسلام هم می کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

محل ضربت خوردن حضرت علی(ع)/تصاویر

محراب مسجد کوفه،محل ضربت خوردن "حضرت علی(ع) " در هنگام نماز می‌باشد.
"حضرت علی(ع)"در 19ماه مبارک رمضان در محراب مسجد کوفه زخمی شدند و در 21 ماه مبارک رمضان به شهادت رسیدند.

نقل شده است که بعد از شهادت "امام علی(ع)"، جبرئیل در میان آسمان و زمین ندا داد: "سوگند به خدا که ارکان هدایت در هم شکست و ستاره‌های دانش نبوت تاریک و نشانه‌های پرهیزکاری بر طرف شد و عروه الوثقی الهی گسیخته شد، زیرا پسر عموی "رسول خدا(ص)" شهید شد، سید الاوصیا و علی مرتضی به شهادت رسید، وی را سیاه بخت‌ترین اشقیاء به شهادت رسانید."
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

ازدواج یک روحانی با نام جعلی - شهید سید علی اندرزگو

خاطرات مردان خدا در ماه خدا

ازدواج یک روحانی با نام جعلی

بعد از 3 سال تازه نام واقعی همسرم را فهمیدم

سال 51 یعنی حدود سه سال پس از ازدواج مان، در سفری که برای افغانستان‏ رفتیم، در آن‌جا وقتی جمع بودیم، خطاب به‌دوستانش گفت: "همسر من اسم اصلی و کار مرا نمی‏داند." رو کرد به من و گفت: "اسم اصلی من سیدعلی اندرزگوست..."

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

واقعه‌‌ای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد کوفه

واقعه‌‌ای  شب نوزدهم ماه مبارک رمضان  در مسجد کوفه

سال 40 هجری قمری: ضربت خوردن حضرت علی علیه السلام در مسجد کوفه.


سال 40 هجری قمری: ضربت خوردن حضرت علی علیه السلام در مسجد کوفه. عبدالرحمن بن ملجم مرادی، از گروه خوارج و از آن سه نفری بود که در مکه معظمه با هم پیمان بسته و هم سوگند شدند، که سه شخصیت مؤثر در جامعه اسلامی، یعنی امام علی بن ابی طالب علیه السلام، معاویه بن ابی سفیان و عمرو بن عاص را در یک شب واحد ترور کرده و آن ها را به قتل رسانند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

وصیت‌ نامه امام علی (ع) به شیعیان و جهانیان

وصیت‌ نامه امام علی (ع) به شیعیان و  جهانیان

امام علی علیه‌السلام: امر به معروف و نهى از منکر را ترک مکنید که رشته کار از دست شما بیرون شود، آنگاه هر چه دعا کنید و از خداوند دفع شر خواهید، پذیرفته نشود و به اجابت نرسد.


وصیتنامه امیرالمومنین حضرت على علیه السلام را در کتاب‌هاى حدیث به اجمال و تفصیل و به طور گوناگون نقل کرده‌‏اند که یکى را ابوالفرج نقل کرده و در اصول کافى مرحوم کلینى هم نظیر همین وصیت را که ابوالفرج روایت کرده، نقل مى‌‏کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

۱۲ توصیه برای استفاده بهتر از شب های قدر

۱۲ توصیه  برای استفاده بهتر از شب های قدر


 برخی از توصیه‌های امام خامنه‌ای برای استفاده‌ی هرچه بهتر و کامل‌تر از شب های قدر


* با آمادگی معنوی وارد شب قدر شوید

در ماه رمضان هم - در همه روزها و شبها - دلهایتان را هرچه میتوانید با ذکر الهی نورانیتر کنید، تا برای ورود در ساحت مقدّس لیلةالقدر آماده شوید، که: «لیلةالقدر خیر من الف شهر. تنزّل الملائکة والرّوح. فیها بإذن ربّهم من کل امر». شبی که فرشتگان، زمین را به آسمان متّصل میکنند، دلها را نورباران و محیط زندگی را با نور فضل و لطف الهی منوّر میکنند. شب سِلم و سلامت معنوی - سلامٌ هی حتّی مطلع الفجر - شب سلامت دلها و جانها، شب شفای بیماریهای اخلاقی، بیماریهای معنوی، بیماریهای مادّی و بیماریهای عمومی و اجتماعی که امروز متأسفانه دامان بسیاری از ملتهای جهان، از جمله ملتهای مسلمان را گرفته است! سلامتی از همه اینها، در شب قدر ممکن و میسّر است؛ به شرطی که با آمادگی وارد شب قدر شوید. ۱۳۷۶/۰۹/۰۵

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

حماسه ۲۳ تیر ۷۸ همان حماسه ۹دی ۸۸ بود

حماسه ۲۳ تیر ۷۸ همان حماسه ۹دی ۸۸ بود


امام خامنه ای 16 تیر 93


حماسه ۲۳ تیر ۷۸ علاوه بر عنایت ها و دست غیبی الهی، نقش بی بدیل مدیریت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای را در مدیریت بحران ها به نمایش گذاشت و نشان داد مادامی که مردم پای رهبری و نظام ایستاده اند، هیچ خطری کشور را تهدید نخواهد کرد.

لطفاً جهت مطالعه ادامه مطالبه ارزنده کلیک فرمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

اعمال شب نوزدهم ماه مبارک رمضان

اعمال شب نوزدهم ماه مبارک رمضان

شب نوزدهم: اولین شب از شب‌های قدر است و شب قدر همان شبی است که در تمام سال شبی به خوبی و فضیلت آن نمی‌رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب تقدیر امور سال رقم می‌خورد و ملائکه و روح که اعظم ملائکه است در آن شب به اذن پروردگار به زمین نازل می‌شوند و به خدمت امام زمان علیه‌السلام مشرف می‌شوند و آنچه برای هر کس مقدر شده است بر امام علیه السلام عرض می‌کنند.



اعمال شب قدر بر دو نوع است: یکی آن که در هر سه شب انجام می‌شود و دیگر آن که مخصوص هر شبی است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

نگاهی گذرا به زندگینامه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی سید علی حسینی خامنه‌ای

نگاهی گذرا به زندگینامه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی سید علی حسینی خامنه‌ای

رهبر انقلاب اسلامی ایران

خامنه‌ای، سیدعلی (۲۹ فروردین ۱۳۱۸/ ۲۸صفر ۱۳۵۸/ ۱۹ آوریل ۱۹۳۹)، فرزند سیدجواد، دومین رهبر انقلاب اسلامی ایران.

سید علی حسینی خامنه‌ای فرزند مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج سید جواد حسینی خامنه‌ای، در فروردین‌ماه سال ۱۳۱۸ شمسی برابر با ۱۳۵۸ قمری در مشهد مقدس چشم به جهان گشود. او دومین پسر خانواده بود و زندگی مرحوم سید جواد خامنه‌ای هم مانند بیشتر روحانیون و مدرسان علوم دینی، بسیار ساده:

«پدرم روحانی معروفی بود، اما خیلی پارسا و گوشه‌گیر [...] زندگی ما به‌سختی میگذشت. من یادم هست شب‌هایی اتفاق میافتاد که در منزل ما شام نبود. مادرم با زحمت برای ما شام تهیه میکرد. [...] آن شام هم نان و کشمش بود.»

خانه‌ی ما در خیابان خسروی نو بود... فیلم خانه‌ای که خانواده‌ی سید جواد در آن زندگی میکردند در یکی از محله‌های فقیرنشین مشهد بود:

«منزل پدری من که در آن متولد شده‌ام، تا چهار پنج سالگی من، یک خانه‌ی ۶۰ ـ ۷۰ متری در محله‌ی فقیرنشین مشهد بود که فقط یک اتاق داشت و یک زیرزمین تاریک و خفه‌ای! هنگامی که برای پدرم میهمان میآمد -و معمولاً پدر بنا بر این که روحانی و محل مراجعه مردم بود، میهمان داشت- همه‌ی ما باید به زیرزمین میرفتیم تا مهمان برود.

بعد عده‌ای که به پدر ارادتی داشتند، زمین کوچکی را کنار این منزل خریده به آن اضافه کردند و ما دارای سه اتاق شدیم.» ۱.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

تحلیلی درباره علت دشمنی استکبار با حجاب!!!‏

تحلیلی درباره علت دشمنی استکبار با حجاب!!!‏

با فرارسیدن سالگرد حادثه غمبار مسجد گوهرشاد که در دفاع از حجاب و مقابله با کشف حجاب ایجاد شد، یکی از سوالات مهمی ‏که به ذهن متبادر میشود اینست که بین امور مهمی که در اسلام آمده و همه آنها جزء اصول این دین است ، چرا مساله حجاب و ‏موضوع پوشش زنان به این درجه برای دشمنان انقلاب اسلامی مهم شده است ، تا آنجا که اقدام به وضع قوانین جهانی کرده و ‏لغو بخشی از تحریمات را به آن گره زده اند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

لیله القدر خیر من الف شهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

روش های عملی "کسب صبر" در آیات و روایات

روش های عملی "کسب صبر" در آیات و روایات

اگر صبر کنی مقدّرات الهی بر تو جاری می‌شود و مأجور خواهی بود و اگر بی تابی کنی باز هم مقررات الهی بر تو جاری می‌شود و گناهکار خواهی بود.

زندگی انسان در دنیا، آمیخته با مشکلات و تلخی ها و ناکامی های عجیبی است که اگر با سلاح صبر و شکیبائی در مقابل آن بایستد و مقاومت کند به یقین پیروز خواهد شد، و ثمره شیرین صبر و مقاومت خود را خواهد چشید و اگر ناشکیبائی کند و در برابر حوادث زانو زند، هیچ گاه به مقصد نخواهدرسید

تعریف صبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با امام خامنه ای ۱۳۹۳/۰۴/۲۳

 دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با امام خامنه ای   ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز (دوشنبه) در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت، بخش هایی از معارف پرمحتوا و والای نهج البلاغه، و چند نکته اخلاقی را مطرح کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش اول سخنان خود، با استناد به بخش هایی از فرمان حکومتی حضرت امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر، توصیه هایی کلی در خصوص مراقبت از بیت المال و حساس بودن نسبت به چگونگی استفاده از آن، و پرهیز از «اقدام شتابزده به هنگام عصبانیت، تندی اخلاق، تیزی زبان و نخوت و غرور»، بیان کردند و افزودند: 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

آسیب‌های ماهواره از منظر آیات و روایات

آسیب‌های ماهواره از منظر آیات و روایات

الف ) آسیب های فردی( روحی و روانی ، متأثر از فیلم‌های مبتذل و خشن)

1- روان پریشی:

مردی که همواره در ماهواره نامحرم را با آن بدن نیمه عریان و آرایش شده ببیند و نتواند به آرزوی خود برسد. به صورت عقده در خود ریخته و دچار بیماری روان پریشی خواهد شد.

عَنْ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع أَنَّهُ کَانَ جَالِساً فِی أَصْحَابِهِ إِذْ مَرَّتْ بِهِمُ امْرَأَةٌ جَمِیلَةٌ فَرَمَقَهَا الْقَوْمُ بِأَبْصَارِهِمْ فَقَالَ ع إِنَّ عُیُونَ هَذِهِ الْفُحُولِ طَوَامِحُ وَ إِنَّ ذَلِکَ سَبَبُ هِبَابِهَا فَإِذَا نَظَرَ أَحَدُکُمْ إِلَی امْرَأَةٍ تُعْجِبُهُ فَلْیُلَامِسْ أَهْلَهُ فَإِنَّمَا هِیَ امْرَأَةٌ کَامْرَأَة

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

مگر گرسنه نیستی؟

مگر گرسنه نیستی؟

افسران - مگر گرسنه نیستی؟


آمده بود مهمانی سر سفره هم نشسته بود اما دست به غذا نمی زد

زن دایی پرسید :

محمدعلی ! مگر گرسنه نیستی ؟

همانطور که سرش پایین بود جواب داد :

میتونم خواهشی از شما بکنم ! ؟ میشود چادرتان را سرتان بکنید ؟

آن روز یازده و دوازده سال بیشتر نداشت ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

حتمیت ظهور امام زمان (عج) در کلام پیامبر اکرم(ص)

حتمیت ظهور امام زمان (عج) در کلام پیامبر اکرم(ص)



لاتقوم الساعة حتى تمتلئ الأرض ظلماً وعدواناً


قال: ثم یخرج رجل من عترتی أو من أهل بیتی


 یملؤها قسطاً وعدلاً کما ملئت ظلماً وجوراً


قیامت بر پا نمی شود تا اینکه زمین مملو از ظلم و دشمنی می شود 


پیامبر اکرم (ص) فرمودند :


سپس مردی از عترت یا از اهل بیت من خروج می کند 


زمین را پر از داد و عدل می کند همان طور که از ظلم و بیدادی پر شده است 

الجامع الصحیح:1/147 ، عن أبی سعید الخدری 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

ویژه نامه حضرت امام حسن مجتبی (صلوات الله علیه )


ویژه نامه حضرت  امام حسن مجتبی (صلوات الله علیه )

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

وجوب و ضرورت انتقال محبت حضرت مهدی (عج) به فرزندان

وجوب و ضرورت انتقال محبت حضرت مهدی (عج) به فرزندان

محبت به امام زمان (عج) یکی از ارزش‌های مهم در فرهنگ اسلامی به شمار می‌ رود . این ارزش، افزون بر واجب بودن در آموزه‌های دینی، کارکردهای مثبتی برای جامعه اسلامی به ارمغان می‌آورد. در این فرایند، نقش خانواده در انتقال محبت امام زمان (عج) از نهادها و سازمان‌های دیگر برجسته‌تر می‌نماید.

این مهم، راهکارهای ویژه‌ای را طلب می‌کند، که توجه به وراثت زیستی و طبیعی، الگوهای نقش، فرهنگ‌سازی، ارزش‌انگاری و ... را می‌توان از آن جمله دانست.

فرایند انتقال محبت امام زمان(عج) ، آسیب‌هایی را نیز فرا روی خود دارد؛ که سطحی‌نگری در معنای محبت، به وجود نیاوردن انگیزه در فرزندان، عدم ارزش‌انگاری محبت امام زمان(عج)، نظام‌مند نبودن و افراط و تفریط در انتقال آن از جمله این آسیب‌هاست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

مرگ بر داعش ...

مرگ بر داعش ...

افسران - مرگ بر داعش ...
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

جمع آوری"چفیه"در مراسم افطاری روحانی+عکس

جمع آوری"چفیه"در مراسم افطاری روحانی+عکس

سوال جدی مطرح می شود که علت جمع آوری چفیه ها چیست؟ مگر چفیه چه اشکالی داشت؟


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

تعریف ولایت فقیه از نظر مقام معظم رهبری

تعریف ولایت فقیه از نظر مقام معظم رهبری

(پاسخ به پرسشهایی درباره ولایت فقیه ـ 1)

ولایت

مقام معظم رهبری در تعریف ولایت فقیه می نویسند:

«ولایت فقیه به معناى حاکمیّت مجتهد جامع‌الشرایط در عصر غیبت است و شعبه‌اى است از ولایت ائمه‌ى اطهار (علیهم السلام) که همان ولایت رسول الله (صلى الله علیه و آله و سلم) مى‌باشد.»[1]

بنابر این تعریف، ولایت فقیه از جنس حاکمیت است حاکمیتی که آن را مجتهدی جامع الشرایط بر عهده دارد.

مجتهد جامع الشرایط کیست؟

مجتهد به کسی می گویند که توان استنباط احکام الهی را از منابع اصلی دین؛ یعنی قرآن و روایات داراست و مراد از جامع الشرایط مجتهدی است که فراتر از دانش فقه و توان استنباط دارای شرایط زیر باشد:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

ویژه نامه وفات ام المومنین حضرت خدیجه (س)

ویژه نامه وفات ام المومنین حضرت خدیجه (س) 


 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

ویژه نامه وفات حضرت خدیجه (سلام الله علیها)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با امام خامنه ای

 دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با امام خامنه ای   ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، عصر روز (دوشنبه) در دیدار مسئولان، کارگزاران و جمعی از مدیران ارشد دستگاه های مختلف کشوری و لشگری، ضمن بیان نکاتی بسیار مهم در زمینه مسائل داخلی و خارجی، تلاش پیچیده و چند جانبه برای ایجاد اختلال در محاسبات مسئولان و دستگاه های جمهوری اسلامی را مهمترین هدف کنونی استکبار بویژه امریکا خواندند و با اشاره به اوضاع حساس منطقه و جهان و قرار گرفتن در یک پیچ حقیقی تاریخی تأکید کردند:

جمهوری اسلامی بر مبنای عناصر اصلی محاسبات عقلانی خود یعنی :
«اعتماد به پروردگار و سنن آفرینش» و «شناخت دشمن و بی اعتمادی به او»، راه پرافتخار خود را با تکیه بر مردم، بهره گیری از تجربه ها و تلاش و مجاهدت پیگیر برای تحقق آرمانهای ملت ادامه می دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای ماه مبارک رمضان را عرصه تقابل «شیطان و رفتارهای شیطانی» با «تقوا و عبودیت و رفتارهای رحمانی» دانستند و گفتند: 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری

آیا می دانید چه چیزهایی را باید به کودکانمان بیاموزیم ؟

آیا می دانید چه چیزهایی را باید به کودکانمان بیاموزیم ؟

ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ‏(ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻪ ﻭﺁﻟﻪ ‏) ﻣﻰ ﻓﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
ﺍَﺩِّﺑﻮﺍ ﺍَﻭﻻﺩَﻛُﻢْ ﻋَﻠﻰ ﺛَﻼﺙِ ﺧِﺼﺎﻝٍ : ﺣُﺐِّ ﻧَﺒﻴِّﻜُﻢْ ﻭ ﺣُﺐِّ ﺍَﻫْﻞِ ﺑَﻴْﺘِﻪِ ﻭَ ﻋَﻠﻰ ﻗِﺮﺍﺀَﺓِ ﺍﻟْﻘُﺮﺁﻥِ:
ﺍﻭﻻﺩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺳﻪ ﺧﺼﻠﺖ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﮐﻨﯿﺪ : ﺩﻭﺳﺘﻰ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﺗﺎﻥ، ﺩﻭﺳﺘﻰ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺘﺶ، ﻭ ﻗﺮﺍﺋﺖ ﻗﺮﺁﻥ .

‏ﮐﻨﺰ ﺍﻟﻌﻤﺎﻝ، ﺝ 16 ، ﺹ 456 ، ﺡ 45409

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حبیب غفاری