رهگذری از در دل میگذشت
تا که نگاهم به دلِ او بگشت
کوله ی ره او به زمین باز کرد
چشم چرانید و سپس ناز کرد
ازهنر خویش بگفتا به نیک
ای تو سزا بر من و با من شریک
هر که نگه بر تو چپ انداخت او
جان به فدا از گنهش ساخت او
چون که منم در هوس روی تو
نیست سزا کس بکند بوی تو
گفت و به گفتار بسی شنگ بود
در قِبَلش کرده ی دل جنگ بود
تا که ز بی میلی ما او شنید
شعر چیست؟
شعر؟؟!!
شعر شاید نفسیست
جان، بر این جسم به درد آمده می افشاند
که ز شلاق همین تهمت مردم مُردست
شعر یا عافیتیست
که نگاه نگران، در پس آن جا ماندست
شعر؛ یا ؛پینه دست پدریست ؛
که ز شرمندگی از خلوت خود میلرزد
پر خالی شده از، سکه ی خرد
یا که شاید عرقیست ، که از آن صورتِ پرچین پدر میبارد؛
لحظه ی شرم؛
از اندوهِ تهی بودن خوان
یا که از تافتن تار به جیب کت خویش
شعر افسوس عروسیست لب سفره ی عقد
که به اجبار همین فقر، بلی گفته به ناکامیِ از عشق و درونش بشکست
شعر آن بغض فرو خورده ی یک دخترکیست
دختر دست فروش
؛که ز سرما نفسش میلرزد
ونگاهش که به دستان همین رهگذران
مشغول است
و ز چشمان پر از حسرت خود شعر روان کرده به شهر
نگران است فروشد همه ی بار گلوبندش را
تا که شاید بستاند خرجِ تیمارِ یکی مادر دلبندش را
شعر آن آه جگر سوخته ایست
که ز دیدارِ تنِ بی سر دلبند خودش مینالد
وزن سنگین همین شعر، به دشمن، چشم میغراند
شعر؛ آن سفره ی عیدیست که بر دور و برش ، سایه ی مهر پدری مفقود است
سایه اش بر سر امنیت این شهر کشیدست ولی
شعر آن نقل و نباتیست که بر فرق عزیزان وطن میبارید
تا که آوازه ی آواز همین شعر قشنگ
سیل گلهای بهشتی به زمین جاری کرد
عطر آن در نفس جنگ چه غوغا میکرد
آسمان غبطه خوران سوی خودش میخوانید؛سیل جاری شده ی گلها را؛
تکـ به تک؛
فوج به فوج ؛تا به گلخانه ی خود افزاید
شعر آواز قدمهای همان کارگریست
لنگ لنگان که به لکنت گوید
باز امروز کسی طالب من نیست که نیست
شعر یا در پس آن پنجره ی پیر زنیست
چشم در راه؛ فراخ است که باز
کسی از در به برش بازآید
دست او گیرد و یک فنجان چای
در کنارش بخورد
و به یک خاطر آسوده کمی خواب رود
شعر یا آهنگیست
که ز خالی شدن معده ی یک کودکِ در خواب به پا میخیزد
که به امید پلو یا چلویی چشم به هم دوخته بود
مگر از عالم رویاش به سیری برسد
شعر را؛ معنا بتوان باید کرد
چون که این شعر؛ عجیب
دل این خلقِ به خود خفته درآشوب کشد
شعر میدانی چیست؟
شعر آن دست نیازیست به کوی و ره دوست
شعر خلوتگه یک بنده به درگاه خداست
شعر ان دست تمنای یکیمان به دریست
که به سوی ابدیت باز است
و کلیدش که توکل به همان صاحب این عرش و زمان است فقط
شعر سجاده ی سبزیست که پر گشته ز اشک
و از آن نوگل امید نمو میابد
و به ایمان دلی سیراب است
شعر هم یک سخن پندآموز
شعر یک حرف که از مهر حکایت دارد
شعر آن دست نوازشگر یک مرد ملئ
به سر و صورت یک کودک در فقر غنی
شعر معناش زیاد است عجب
همه جا شعر روان است و روان
به نگاهی است و یا
به نوایی است همان دم که یکی خوانده عزیزیش به جان
شعر آن؛ پرده ی سر خداوندی هست
عیبمان پوشد و ما چون انسان
در پس پرده ی او جلوه گریم
شعر را تا که به معناش کشی
نفست بند آید
و دلت شاید از این حجم معانیش به خوناب شود
شعر را هر کسی از پنجره ی فکرت خود میخواند
و من اما شعر را
در همین خلوت خود مینوشم چه گواراست ولی
جرعه ای بیش ننوشیدم هنوز
شعر را تا که شعوری نشود؛
نتوان معنا کرد
چشم بگشای و به آبی ز غبارش برچین
تا که در خلقت خود غرق شوی
شعر را باز توانی که ز ژرفای نگاهت بسرایی شاید و به معناش رسی
شعر اینک که من اینجا هستم
کوچه ایست
که در آن پیکر پاک شهیدی روی دستان جماعت جاریست
و گلِ خنده ی تصویر همین شاخه نبات
چه سرودی به جهان پر کرده
شعر اکنون سر رفت
از دوچشمم که به دریا برسد
شعر....
شاعر سرکار خانم حبیبی
من غلطم ؛من غلطم ؛من غلط اندر غلطم
سوی عدو رسد چرا مسلک و آیین و خطم
هر دم از این زبان من حرف گزافه میرسد
در خم این خرابه ها موج خرافه میرسد
وقت شکست تیم خود رو به بهانه میزنم.
لحن برنده پیشه و دم ز فسانه میزنم
ساده دم از مذاکره بهر شکست خود کنم
صحبت حق به جهل خود صحبت پوچ و پُدکنم
نقد خود ار شنیده ام ؛ پشت یَدَم نشان دهم
گر که نه چاره شد سپس از دم خود فغان دهم
بهر کتابتم به صد حیلت و حقه رو کنم
تا که به آخرش شود؛ سرقت خفیه خو کنم
نقد پیمبرم عَلم ؛پرده چه ساده می درم.
گو که ز او علایم و گله به سایه می چرم
نقد به من مزن ولی نقد رسول خود گزین
احمد مصطفی شه و سرور انبیای دین
عالِمِ عالَمَم چنین؛ مهدی منجی ار رسد.
مجلس نقد،عَلَم که من ؛پرسش و پاسخم دهد
اوج تزلزلم که خود در پی باد مغربم.
هر سخنی کز او رسد،بی چک و چانه طالبم
جان به کری سپرده و سِرّ وطن به در دهم.
باخت خود به برد و هم نیک وطن به شر دهم
من غلطم؛من غلطم؛من غلط اندر غلطم.
بد که زخود نبینم و پاسخ هر کمم؛حطّم
گر چه که شیخ واقفم؛بر همه سرّاین جهان
شوخم و شنگ؛ اگر چه بد ؛تا بکنم به مردمان
نیست کسی مرا به بد؛خوانده و برحَقَش کنم.
با سخن گزنده ام؛پاره و هم شقش کنم
هرشِر و یاوه گفتم و کس نتوان که هُو زند.
دوست به سرزند ولی پا به زمین عدو زند
سر ز چه دردت آورم؛عصمت من که واقفی
من که برون ز هر بَدم؛دانه به دانه کاشفی
سر به خیال خوش زمین نِه که چو من رسیده ام
گفته ی ابن حارث این وقت گران گزیده ام
وقت و امان فزون دهد؛ایزد و تا ز رو روم
سنگـ خدا رسد و یا ؛توبه به گفتگو روم
تا دو سه روز اگر رود؛نقد خدا بیان کنم
یا که به رای محکمه؛حکم خدا روان کنم
تا که نفس بَرَد زمن ذات مقدس این زمان
دین به خرافه مینهم ؛مفتی اعظمم گمان
ای آخوند بیسواد و احقر
این چیست که گفته ای چو نشتر
خواهی که کنی نقد پیامبر
او ستوده ی خدای اکبر
اوعلت خلقت است احمر
ازهرچه خطاست اوست اطهر
گندیده تن عقائدت را
نمونه سوالات ادبیات فارسی دوم دبیرستان
آزمون7 ادبیات فارسی (2) دبیرستان رشته: کلیه رشته ها
الف)معنی شعر ونثر(6نمره)
1- الهی! شیرین ترین عطاها در دل من رجای تو خداوند است و من خوشترین سخن ها بر زبان این گنه کار، ثنای توست. (1نمره)
جواب) خدایا لذت بخش ترین بخشش ها در قلب من امید به توست و زیبایی ترین کلام بر زبان من گنه کار حمد و ستایش توست.
2- خاک مرا جزیره ی خشکی گمان مبرد/دریای بی کران و خروشان نهفته است (75/0نمره)
جواب)سرزمین مرا مکانی خشک و بی حاصل تصور نکن در سرزمین من دریایی بی پایان و خروشان پنهان است.
3- همان دستمالی که پولک نشان شد و پوشید اسرار چشم ترت را (75/0نمره)
جواب) همان دستمالی که اشک های چشم تو را پاک کرد و اسرار چشم های اشک آلودت را در خود پنهان کرد.
4-عشق چون آید برد هوش دل فرزانه را دزد دانا می کشد اول چراغ خانه را (1نمره)
جواب) زمانی که عشق، سراغ کسی بیاید عقل وخرد از او می گیرد همانطور که دزد، به محض ورود به خانه نخست چراغ را خاموش می کند.
آزمون7 زبان فارسی (2) دبیرستان رشته: کلیه رشته ها
الف) زبان شناسی(4نمره)
1- تفاوت میان زبان و گفتار را با قواعد فوتبال و بازی فوتبال مقایسه کنید. (1نمره)
جواب) 1) زبان مثل قواعد فوتبال بدون خطا و اشتباه است. ولی گفتار مثل ، بازی فوتبال دچار اشتباه وخطا می شود.
2- دو کلمه مثال بزنید که در یکی میان وند و در دیگری پسوند باشد. (5/0نمره) جواب) میان وند:سراسر / پسوند: پاییزی
3- تعداد مصوّت های زبان فارسی .................. و تعداد صامت ها ................. است. (5/0نمره) جواب) 6 تا / 23
4- وند های تصریفی و اشتقاقی را مشخّص کنید. (5/0نمره)
کوچک ترین: جواب) تصریفی کشتار: جواب) ار اشتقاقی
5- کلمه ی «دانش» چند هجا و واج دارد؟ (5/0نمره) جواب) تعداد هجا: 2 تا / تعداد واج: 5 تا
6- ترکیب تکواژ آزاد با یک یا چند وند به دو منظورِ متفاوت است. نام ببرید. (1نمره)
جواب) 1)وند های اشتقاقی برای ساخت کلمه های تازه 2)وند های صرفی برای آماده کردن کلمه در ساختار نحوی جمله
ب)نگارش (5نمره)
10دستور العمل غذایی از علامه حسن زاده
ارائه شده توسط آیت الله صمدی آملی
مشرق- سیدمحمد خاتمی، رئیس جمهور دولت اصلاحات اخیراً در دیدار با عده ای به مناسبت فرارسیدن دوم خرداد صحبت هایی را مطرح کرده و با اشاره به استقبال آنهایی که خاتمی نام "بخش مهمی از طبقه متوسط جامعه" را بر آنها می گذارد، می گوید: قطعا این استقبال (در دوم خرداد) نشان از همدلی و همراهی آنان با شعارهایی دارد که در جریان انتخابات هفتم ریاست جمهوری شنیدند و تودههای مردم هم بدون تردید فطرت و ذهن تاریخیشان خواستار آزادی، استقلال و پیشرفت بود و البته اکثریت هم این همه را سازگار با موازین و معیارهای دینی خود میخواستند.
به گزارش گروه سیاسی-فرهنگ نیوز، همزمان با انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و پس از انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور، اصلاح طلبان تندرو پروژه بازگشت بدون هزینه خاتمی به صحنه سیاسی را کلید زدند. یکروز با حضور وی در اجرای تئاتر و روز دیگر با پیام تبریک خاتمی برای سالگرد ازدواج یک بازیگر. هنگامیکه این اقدامات با بی اعتنایی افکار عمومی روبرو شد، این جریان تندرو، پروژه خداحافظی نمایشی خاتمی با عرصه سیاست را کلید زد. پس از این اقدام، مشاوران نزدیک خاتمی که هرکدام نقشی ویژه در فتنه ۸۸ ایفا کرده اند و بعضا در آن ایام نیز دستگیر شده اند، در کنار حمله به دولت، در نمایشی مضحک، از خداحافظی خاتمی اظهار تأسف کرده و هر روز با بهانه ای در پی خارج کردن وی از انزوای سیاسی و بالطبع آن پاک کردن صورت مسئله بودند.
چرا محمد خاتمی را خائن میدانیم؟/ بررسی نقش خاتمی در فتنه 88
از آنجا که برخی به صورت ناآگاهانه و یا مغرضانه لب به سخنانی عجیب می گشایند و سعی بر تبرئه فتنه گرانی دارند که خیانت شان مُحرز و غیر قابل کتمان است، گزارش مفصلی پیرامون نقش محمد خاتمی در فتنه آمریکایی - اسرائیلی 88 را انتشار دادیم.
مجله فرهنگی اجتماعی لادستان؛
انتخابات دهم ریاست جمهوری در سال 1388، علیرغم حضور پرشکوه مردم و
شیرینی که این شور و نشاط میتوانست برای جامعه به همراه داشته باشد، با
تلخیهایی همراه بود که در کنار دشمنی استکبار و عوامل خارجی، سران فتنه
در آن نقش ویژهای داشتند.
گزارش زیر بر آن است تا نقش محمد خاتمی، رئیس جمهور اسبق کشور را در دامن زدن به فتنه 88 بررسی کند.
22 خرداد/حضور خاتمی پای صندوق انتخابات در جماران
اخلاق حکومتی - شرح صدر در مدیریت اسلامی
مقدمه
امروزه هر کس در زندگی خود به گونه ای با مسئله «مدیریت» درگیر است و این درگیری در سطوح بالا یا پایین، از دولت مردان و وزیران و فرماندهان تا اهل خانه و خانواده را به خود مشغول کرده است. اگر مدیریت در این امور به طور صحیح صورت پذیرد و با الهام از مبانی معنوی اسلام و دستورهای جامع و حرکت آفرین آن اصلاح گردد، می توان نیرومند در عرصه حضور یافت و به یاری خدا ضعف ها را جبران کرد.
در این نوشتار تلاش می شود به تعریف مدیریت اسلامی به اختصار اشاره شود و سپس به معرفی برخی از ارزش ها در چارچوب نظام ارزش اسلام و ضرورت این بحث در اخلاق مدیران مسلمان پرداخته شود.
تعریف اصولگرایی در کلام امام خامنه ای
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تعریفی جامع از «اصولگرایی» دارند و بارها در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی و دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیات دولت ضمن اشاره به رویکردهای اصولگرایانه در کشور به تبیین شاخص های اصولگرایی پرداخته اند. در این نوشتار سعی داریم به مهم ترین شاخص های «اصولگرایی» در کلام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بپردازیم.
تعریف اصولگرایی: رهبر معظم انقلاب اسلامی «اصولگرایی» را این گونه تعریف کرده اند؛ « اصولگرایى به حرف نیست؛ اصولگرایى در مقابل نحله هاى سیاسى رایج کشور هم نیست. این غلط است که ما کشور یا فعالان سیاسى را به اصولگرا و اصلاح طلب تقسیم کنیم:
نقش اخلاق فردی حاکم در حکومت
چکیده:
مساله ضرورت وجود حکومت در جامعه بشری که موجب جمع متفرقات، تنظیم امور فردی و اجتماعی، بیان و اجرای حدود و حقوق، تامین عزت و حفظ موجودیت و صیانت آزادی و استقلال مردم و اجرای وظایف مردم در برابر خود و دیگران می گردد، از امور بدیهی و مسائل ضروری جامعه انسانی است ; حکومت برای تحقق اهداف آرمان خود به حاکمی با ویژگیها و توانمندیهای خاص تربیتی، اخلاقی، علمی و سیاسی نیاز دارد . در این میان ارزشهای معنوی و اخلاقی بیش از دیگر ویژگیها خود را می نمایاند .
تقوا یکی از ارزشهای معنوی و اخلاقی و از اهداف تربیتی در نظام اسلامی است و به عنوان یکی از مهمترین مبانی اخلاقی وتربیتی حکومت امام علی علیه السلام محسوب می گردد .
چیستی و چرایی و چگونگی "انقلاب سفید " یا " انقلاب شاه و ملت "
انقلاب سفید که از آن با تعابیر گوناگون دیگری نیز یاد کرده اند، از جمله مفاهیمی است که در تاریخ تحولات سیاسی اجتماعی ایران (دوره پهلوی دوم) سرمنشاء برخی از وقایع و حوادث بوده است.
گر چه پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و استقرار دوباره رژیم پهلوی، حکومت مطلقه و استبدادی شاه تحکیم و تثبیت شد، اما در سال ۱۳۳۹، همزمان با تحولاتی که در صحنۀ سیاست بین المللی روی داد، شاه ناچار به تجدید نظر در سیاست های خود گردید. با پیروزی جان، اف کندی در ریاست جمهوری آمریکا، برای جلوگیری از قیام های مردمی در جهان سوم که احتمال سرنگونی رژیم های وابسته به بلوک غرب، به ویژه آمریکا را در پی داشت، رهبران آن کشورها را به انجام اصلاحاتی بر اساس دکترین خود تشویق و ترغیب نمود.
عوامل مؤثر در کودتای سوم اسفند 1299
یکی از وقایع مهم تاریخ معاصر ایران، کودتای سوم اسفند 1299 رضاشاه است که دولت انگلیس به دلایلی چند همچون تصویب نشدن قرارداد 1919 در مجلس، جلوگیری از نفوذ روسیه کمونیستی در ایران و حفظ منافع خود در هندوستان، نقش اصلی را در آن ایفا کرد. دولت انگلیس ابتدا سیدضیاءالدین طباطبایی را به عنوان مهره اصلی در نظر گرفت و مقدمات کودتا را با مشورت و مذاکره با وی فراهم آورد. سپس رضا میرپنج را به عنوان فرمانده قزاق ها انتخاب کرد. سرانجام در سحرگاه سوم اسفند 1299، قزاق ها به فرماندهی رضاخان میرپنج وارد تهران شدند و با مختصر زدوخوردی با ژاندارمری، تهران را براساس تبانی های قبلی تصرف کردند. سپس کودتاچیان تصمیم های بعدی خود را مثل انتشار اعلامیه هایی با مضمون اعلام حکومت نظامی، دستگیری افراد مورد نظر، لغو ظاهری قرارداد 1919 و... به اجرا درآوردند.
عوامل مؤثر در کودتای سوم اسفند 1299
حکومت انگلیسی هندوستان
شرح کودتای 28 مرداد سال 1332
اشاره
کودتای 28 مرداد سال 1332، نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران است. کودتا، سبب سقوط حکومت ملی ایران و استمرار رژیم استبداد سلطنتی شد. با این حال، هنوز به صورت گسترده و در سطح عموم به این نکته مهم پرداخته نشده است و بیشتر مردم از آن ناآگاهند. از آنجا که این کودتا با دخالت دو دولت خارجی امریکا و انگلستان صورت گرفت، آنها باید به طور رسمی از ملت ایران عذرخواهی کنند و به دلیل آسیب هایی که به ملت ایران وارد ساخته اند، غرامت بپردازند.
پیدایش فاصله میان مصدق و آیت اللّه کاشانی
چطور دوست داشتنی باشیم ؟
این که چطور دوست داشتنی باشیم سوالی است که موضوع بسیار کلی است و معمولاً در خیلی ازمجلات مطرح میشود اما ما در این نوشته قصد دارم واقعاً به این موضوع به صورت کاربردی نگاه کنیم .
در این نوشته قصد دارم چند راهکار بلند مدت کاربردی تقدیم دوستان نماییم -نه کوتاه مدت و مقطعی که بیشتر شبیه به کلاه بردی است –راستی چطور از نظر اطرافیانمان – و صد البته خودمان – دوست داشتنی باشیم. در حقیقت این نوشته فقط در مورد دوست داشتنی شدن نیست بلکه اشاره ی بسیار مهمی به بحث کاریزما و ارتباط موثر دارد.
چطور دوست داشتنی باشیم؟
داستانک اول
قله را ببینیم ! حداقل به دامنه خواهیم رسید !
در یک روز سرد زمستانی، مدیر مدرسه بچهها را به صف کرد و گفت:
«بچهها، آیا موافقید یک مسابقه برگزار کنیم؟»
تمام بچهها با خوشحالی قبول کردند. پس از انتخاب چند شرکتکننده، مدیر از آنها خواست که آن طرف حیاط مدرسه در یک ردیف بایستند و با صدای سوت او، به سمت دیگر حیاط بیایند و هر کس بتواند ردپای مستقیم و صافی از خود بجای گذارد برنده مسابقه است. در پایان مسابقه، آقای مدیر از یکی از بچههایی که ردپای کجی از خود بجای گذاشته بود پرسید:
«تو چه کردی؟»
قرار
داد کرسنت، قرار داد فروش گاز به یک شرکت اماراتی است. در اواخر دولت
خاتمی این قرار داد امضا شد. مشکل این قرارداد این بود که گاز را به بهای
بسیار اندک و با شرایطی کاملا یک طرفه به نفع طرف مقابل باید به فروش می
رساندیم.
بعد از مدتی مشخص شد این قرار داد با وجود یک طرفه بودن و فاجعهبار بودن به لحاظ حفظ منافع ملی به این جهت باز هم امضا شده است که برخی از مدیران و مسئولین نفتی با رشوهای که از آقای جعفر، یعنی طرف اماراتی این قرارداد گرفتهاند، زمینه امضا آنرا فراهم کرده اند.
در این زمینه پای برخی از مدیران نفتی دوره آقای زنگنه در میان است و البته پای آقازاده مشهور(مهدی هاشمی) و دوست عزیزش یعنی عباس یزدان پناه یزدی که البته این دو عزیز بزرگوار معروفترین دلالان نفتی دوره مدیریت زنگنه نیز به شمار میروند.
اگر فردی نتواند در برقراری ارتباط با دیگران خوب عمل کند، مسلما نمیتواند مدیر خوبی باشد.فکر می کنید مدیران بزرگ چگونه با دیگران ارتباط برقرار می کنند ؟ مدیران بزرگ هنگام صحبت با دیگران ارتباطی عاطفی برقرار میکنند. صحبتهای آنها به گونهای به دیگران الهام میبخشد که به آنچه غیرممکن میپنداشتند دست یابند. مدیران بزرگ از ۹ روش برای انتقال پیام استفاده میکنند که در ادامه به آن میپردازیم.
۱– مخاطبشان را میشناسند.
در روز شنبه هفدهم دی ماه 1356، روزنامه اطلاعات در قم پخش شد. در صفحه هفتم روزنامه، مقالهای با عنوان "ایران و استعمار سرخ و سیاه" با نام مستعار "احمد رشیدی مطلق" نظر خوانندگان را به سوی خود جلب کرد. نویسنده در آن مقاله، به طور صریح بیحجابی را فضیلت دانسته و حجاب کهنهپرستی و ارتجاع سیاه معرفی شده و به امام خمینی، بزرگ مرجع عالم تشیع، اهانت کرده بود و قیام پانزده خرداد 1342 توطعه استعمار سرخ و سیاه معرفی شده بود. روزنامه رستاخیز نیز در همان روز، تظاهرات گروه قابل توجهی از زنان مشهد را در مخالفت با کشف حجاب "تظاهری از یک اتحاد نامقدس"نامید.داغی که رحلت آقا مصطفی بر دلهای عاشقان امام نهاده بود،به انبار باروتی میمانست که با جرقهای هر چند کوچک،انفجار مهیبی را باعث میشد و مقاله رشیدی مطلق در حکم این جرقه بود،تا مجددا تظاهرات گستردهای علیه رژیم تدارک دیده شود.
40 حدیث زیبای اخلاقی و عرفانی از امام حسین (ع)
1. شناخت خداوند و عبادت او
«اَیّهَا النّاسُ! إِنّ اللّهَ جَلّ ذِکْرُهُ مَا خَلَقَ الْعِبَادَ إِلاّ لِیَعْرِفُوهُ، فَإِذَا عَرَفُوهُ عَبَدُوهُ فَإِذَا عَبَدُوهُ اسْتَغْنَوْا بِعِبَادَتِهِ عَنْ عِبَادَةِ مَا سِوَاهُ».
امام حسین (ع) فرمود: «اى مردم! خداوند بندگان را آفرید تا او را بشناسند، آنگاه که او را شناختند، پرستش کنند و آنگاه که او را پرستیدند، از پرستش غیر او بى نیاز شوند».
(بحار الانوار، ج ۵ ص ۳۱۲ ح۱ )
۲. یافتن خداوند
ما بخش قابل توجهی از عمر خود را در خواب سپری میکنیم. خواب و راز و رمزهای آن پیوسته مورد توجه دانشمندان بوده است. اخیرا دانشمندان به اطلاعات مهمی در مورد بیدار شدن انسان از خواب دست یافتهاند.
خواب از دو مرحله تشکیل میشود: مرحلهی اول خواب، مرحلهی non Rem (بدون حرکات سریع چشم) نامیده میشود. در این مرحله که ما خواب سبک و خفیفی را تجربه میکنیم، دمای بدن کاهش پیدا میکند و ضربان قلب کندتر میشود؛ ولی ما هنوز وارد مرحلهی خواب عمیق نشدهایم؛ بنابراین به راحتی از خواب بیدار میشویم. البته مرحلهی اول خواب از چهار فاز تشکیل میشود که در این مطلب به آنها پرداخته نمیشود.
پشت پرده دستور دکتر روحانی به وزیر دفاع
به گزارش جهان، یکی از کاربران شبکه اجتماعی "افسران" در مطلبی به تحلیل نامه حسن روحانی به وزیر دفاع با نگاه منفی پرداخت. این کاربر نوشت:"شاید برخی دستور افزایش سرعت تولید انواع موشک به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، توسط حسن روحانی را [۱]؛ اقدامی انقلابی در راستای مقابله با تحرکات اخیر امریکا برآورد کنند، لکن با مرور سابقه اقدامات دولت باید گفت، چنین تصوری اساسا اشتباه است.
به گزارش فرهنگ نیوز سایت رسمی آیت الله شیخ نمر باقر النمر صبح امروز ۱۲ دی ماه با انتشار نامه ای پرده از آنچه که شیخ به مادر خود گفته بود برداشت .
این سایت با بیان اینکه شیخ بعد از شنیدن این خبر نه تنها ناراحت نشد بلکه با بیان جمله « خداوند بشارت خیر به شما دهد» ابراز خوشحالی نیز کرده است.
ترجمه کامل این نامه به روایت ابنا شرح زیر است :
"برای مادر صبورم «أم جعفر» ؛
چرا کشور های اسلامی عقب مانده است ؟؟؟!!!!
حدود پنجاه و چند کشور اسلامی وجود دارد که همه دارای حاکمان مسلمان هستند و بر اساس قوانین اسلام اداره میشوند، اما همه عقب افتاده و فقیر و دارای بالاترین آمار جرم و جنایت هستند؟؟؟؟؟!!!!!!
این دوست گرامی توجه ننموده است که اگر گفته میشود پنجاه و چند کشور اسلامی وجود دارد، یعنی اکثریت مردمان این کشورها دینشان را «مسلمان» بیان میدارند، نه این که کشوری اسلامی، دارای حاکمی مسلمان و قوانینی منطبق با شریعت اسلام هستند؟ مضاف بر این که اعلام مسلمانی به عنوان دین، دلیل بر عمل بر آن نمیباشد. مگر آمریکاییها و اروپاییها که اذعان به مسیحیت دارند، اغلب صلیب به گردن میاندازند، برای ازدواج، طلاق و تدفین و مجلس ختم به کلیسا میروند، یا اول سالشان را میلاد حضرت مسیح (ع) قرار داده اند، رؤسای جمهور یا نخست وزیران یا صدر اعظمها و نمایندگانشان به رغم اظهار علنی به کفر یا لائیسم یا سکولاریسم و ...، به انجیل قسم میخورند، در دادگاهی که هیچ یک از قوانینش منطبق با ادیان الهی نیست به انجیل قسم میخورند و ...، همه پیروان مسیحیت هستند و حاکمانشان مسیحی هستند؟!