راه‌هایی برای جلوگیری از بروز برن‌اوت (Burn Out


آیا تا به حال شده درست در میانه صحبت کردن یا انجام یک کار خاص که نیاز به تمرکز دارد ناگهان متوقف شوید؟ به طوری که حداقل برای چند لحظه هم شده نتوانید صحبت یا کاری که مشغولش بودید را ادامه دهید؟ این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که برن‌اوت (Burn Out) شوید. احساسی که نتیجه واکنش مستقیم و سریع مغز به خستگی مفرطی‌ست که به واسطه کار زیاد یا استرس بروز می‌دهد.

ways-avoid-burnout-salemzi-42987298.jpg

برن‌اوت می‌تواند در دراز مدت نتایج نامطلوب بسیاری برای کار یا تجارت شما به بار آورد. برای مثال تصور کنید توقف ناگهانی گفتگوی شغلی با یک مشتری چقدر می‌تواند زیان‌بار باشد.

برای پیشگیری از بروز برن‌اوت و پیشبرد هوشمندانه امور روزانه در زندگی شغلی و حتی خانوادگی توصیه‌های زیر را جدی گرفته و اجرا کنید.

• زمان خود را برای انجام امور تکراری و روزانه مدیریت کنید. به گفته لارا فندرکام متخصص مدیریت زمان، بهتر است برای هر ساعت کاری خود امور را در راستای اهداف تجارت یا پروژه‌ها پیش ببرید. برای مثال برای پاسخگویی بهتر به مشتریان تازه، سعی کنید صندوق پستی خود را هر روز به عدد صفر برسانید تا ایمیل‌های امروز و روزهای آتی تداخل پیدا نکنند. بدین‌ترتیب ذهن‌تان از کارهای انجام نشده در هر روز خالی و آزاد خواهد بود.

• کارها را تا حد ممکن به دیگران محول کنید. اگر کارآموزان، کارمندان و پیمانکاران قابل اعتمادی ندارید که کارهای جانبی را به آنها محول کنید، از همین حالا روند تغییر این وضعیت را پیش برید. شما نمی‌توانید همه چیز را کنترل کنید و بهتر است مدیریت برخی امور را به افراد قابل اطمینان بسپارید.

• زمان مناسب را برای انجام کارها تعیین کنید. قوانینی برای خود و کارهاتان داشته باشید و به آنها پایبند بمانید. برای مثال امری مانند پاسخگویی به ایمیل‌های پنجشنبه را به شنبه موکول کنید و سعی کنید اوقات فراغت آخر هفته را بیشتر با خانواده و دوستان خود سپری کنید. با خود بیاندیشید که اگر وقت‌های استراحت را به پاسخ دادن ایمیل‌های کاری اختصاص دهم، در طول هفته وقتی برای خانواده دارم؟ و سپس تصمیم بگیرید.

• بعضی کارها را رها کنید. مطمئن باشید اگر نتوانید به موقع یک کار کم اهمیت را تا آخر روز تمام کنید، دنیا به آخر نمیرسد. شما باید بین داشتن یک شغل یا تجارت که وقت شما را در تمام روز می‌گیرد و یک شغل رو به رشد و مثبت یکی انتخاب کنید. و توصیه به طور قطع گزینه دوم است.