این واقعه در تاریخ نمی‌ماند اگر ...

افسران - این واقعه در تاریخ نمی‌ماند اگر ...

این‌که در مقابله‌ی با حرکت انحرافی فوق‌العاده خطرناک آن روز، الصّلاة و السّلام) می‌ایستد، این میشود که خود آن بزرگوار هم همین را تکرار کردند؛ یعنی کار خودشان را به دستور اسلام مستند کردند:
«انّ رسول الله قال: من رأی سلطانا جائرا مستحلاّ لحرمات الله ناکثا لعهد الله مخالفا لسنّة رسول‌الله یعمل فی عبادالله بالاثم و العدوان فلم یغیّر علیه بفعل و لا قول کان حقاّ علی الله ان یدخله مدخله»؛
حضرت این را بیان کردند. یعنی من وظیفه‌ام این است، کاری که دارم انجام میدهم، بایستی ابراز مخالفت کنم، باید در جاده‌ی مخالفت و قدم بگذارم، سرنوشت هرچه شد، بشود؛ اگر سرنوشت بود، چه بهتر؛ اگر بود، باز هم چه بهتر. یعنی اینجوری امام حسین (علیه السّلام) حرکت کردند.


این شد و را هم حفظ کرد. همین حرکت، را حفظ کرد. همین حرکت موجب شد که در جامعه بشوند، بمانند. اگر این خطر را نمیپذیرفت، حرکت نمیکرد، اقدام نمیکرد، خونش ریخته نمیشد، آن فجایع عظیم برای حرم پیغمبر، دختر امیرالمؤمنین و فرزندان خاندان پیغمبر پیش نمیآمد، این حادثه‌ای که میتوانست جلوی آن انحراف عظیم را بگیرد، باید به همان عظمت آن انحراف در ذهن جامعه و تاریخ، شوک ایجاد میکرد و کرد. این است.

سخنان زیبای با فرماندهان سپاه پاسداران 90/4/13