حدیث ملک داعی                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             حدیث ملک داعی ازپیامبر خدا (ص) روایت شده است که حضرت فرمود :

خداوند متعال فرشته ای در آسمان هفتم دارد که وقتی ماه رجب فرامی رسد این فرشته هر شب از ماه رجب تا صبح ندا سر میدهد که:

    "خوشا به حال تسبیح کنندگان و ذاکران خدا

خوشابه حال مطیعان و فرمانبرداران ازخدا"    

و خداوند متعال میفرماید :

"من همنشین کسی  هستم که او همنشین من باشد و فرمانبر کسی هستم که فرمانبردار من است و آمرزنده آن کسی هستم که از من طلب آمرزش و بخشایش کند .

ماه رجب ماه من و بنده بنده ی من و رحمت رحمت من است.... آن کس که در این ماه مرا بخواند من اورا اجابت میکنم و هر کس از من چیزی بخواهد به او میبخشم. و هر کس طلب هدایت از من کند اورا راهنمایی و هدایت  میکنم .من ماه رجب را چونان ریسمانی بین خود و بندگانم قرار داده ام هر کس این ریسمان را بگیرد به من میرسد.