تمجید یک اصلاح طلب از دیکتاتور عربستان

محمد علی ابطحی مرگ ملک عبدالله پادشاه سعودی را بدلیل اقدامات وی در مهار تندروی در منطقه تسلیت گفت!


به گزارش گروه بین الملل فرهنگ نیوز، مرگ ملک عبدالله پادشاه پیشین عربستان با واکنش های متعدد داخلی و خارجی مواجه شده است. محمد علی ابطحی از عناصر اصلاح طلب در صفحه اجتماعی فیس بوک خویش ضمن تسلیت مرگ وی، از او بدلیل اقداماتش مبنی بر مهار تندروی در سطح منطقه تقدیر نموده است.

وی منظور از تندروی را در نوشته خویش مشخص ننموده است. منطقه خاورمیانه در طول سه دهه اخیر، هیچگاه به اندازه سه سال سپری شده شاهد افراط گرایی نبوده است. شکل گیری داعش و اقدامات وحشیانه این گروه نظیر بریدن سر انسان ها و تجاوز مکرر به زنان موجب بهت و حیرت جهانی شده است.

بر همگان پوشیده نیست که عربستان سعودی و سیاست هایش عامل بزرگی جهت بسط و گسترش جریان های تروریستی در سطح خاورمیانه بوده تا جایی که جو بایدن معاون اول اوباما نیز بدان اذعان داشته و عربستان را در کنار ترکیه و امارات از کشورهای حامی تروریست های داعش دانسته است.

علاوه بر داعش، سایر گروه های افراطی در خاورمیانه و شمال آفریقا همچون الشباب، النصره، جبهه الاسلامی، القاعده، طالبان، شبکه حقانی، بوکوحرام، القاعده مغرب اسلامی و... نیز مورد حمایت مالی، تسلیحاتی و معنوی شاهزاده های سعودی قرار دارند.

حال پرسش از جناب ابطحی آن است که منظور ایشان از مهار تندروی دقیقا به چه مساله ای اشاره دارد؟