داستان تکراری کربلا !!!!

باور غلط:

روحانیون چقدر داستان تکراری عاشورا را بیان می کنند؟

پاسخ:

از نظر علم بیان هر تکراری مُمِلّ و مُخِلّ به فصاحت نیست. از نظر روان‌شناسی یادگیری، تکرار سبب تثبیت آموخته ها در حافظه دراز مدت و عدم فراموشی می‌شود. از سویی دیگر، سخنرانی‌های مذهبی دو عامل «شناختی» یعنی (سخنرانی) و «هیجانی» یعنی (روضه و مداحی) دارند.

عامل شناختی مانند نور ماشین است و عامل هیجانی مانند موتور ماشین است. هر دو با هم کارایی دارند و یکی بدون دیگری ناقص است.

دشمن تلاش می‌کند تعادل و توازن این دو عامل را به هم بزند و برای این کار نقشه ای حساب شده کشیده است: ایجاد تفرقه بین مردم و روحانیون، ایجاد تفرقه بین روحانیون و مداحان، ایجاد تحریف در مراسم دینی و عزاداری و ترور شخصیت چهره‌های دینی و ایجاد شبهات و شایعات و...از این نمونه ها است.

موارد یاد شده گمان نیست؛ بلکه جلسات سری دشمنان بوده که فاش شده‌است. برای مطالعه بیشتر می‌توانید به فصل آخر کتاب روان‌شناسی و مهارت‌های رفتاری در تبلیغ غیرمستقیم نشر ذوی القربی(قم) یا نرم افزار تافته جدانابافته[1] رجوع کنید.

امام خمینی با فهم عمیق این مطلب فرمودند محرم و صفراست که اسلام را زنده نگه داشته است.

 دشمنان از سویی داستان عاشورا را تکراری می‌دانند، ولی خود برای داستان ساختگی 11 سپتامبر سال به سال با مراسم نمادین( سکوت، تاریکی، شمع) بزرگداشت می‌گیرند.

پیشگویی پیامبر(ص)

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله): إنَّ لِقَتلِ الحُسَینِ حَرارَةً فی قُلوبِ المُؤمِنینَ لا تَبرُدُ أبَداً؛[2]

همانا برای کشته شدن حسین(ع) چنان حرارت و داغی  در دل مؤمنان است که هرگز سرد نمی شود.

دشمنان با دیدن گرایش حیرت انگیز مردم جهان به نهضت امام حسین(ع) به ترفندهای مختلف در صدد هستند این گرایش خدایی را کم رنگ کنند. با همه شیطنت‌هاو شبهات و تهمت‌ها و شایعات نه تنها نتوانستند این گرایش را کم رنگ کنند؛ بلکه سال 1392 در اربعین بیشتر جمعیت مسالمت آمیز در کربلا رقم خورد و در کتاب گینس به عنوان رکورد ثبت شد.

 یُرِیدُونَ أَن یُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللّهُ إِلاَّ أَن یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ[3] ؛

می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند، و خدا جز به کمال، رساندن نور خود نمی خواهد هر چند کافران را خوش نیاید.

دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نشد*** آری آن جلوه که فانی نشود نور خداست

حفظ نمادهای دینی مهم است " یونگ روان‌شناس معروف"  قوت دین را به نمادهای آن می‌داند.

آیت‌الله بهجت با ساده زیستی و زهدی که داشت، تأکید زیادی کردند تا گنبد و حرم حضرت معصومه (س) به بهترین صورت مرمت شود.

* دشمن از روی غیظ با نمادهای دینی مخالفت می‌کند و نمادهای انحرافی وارد می‌کند و خود اقدام به نمادسازی می‌کند.

پی نوشت :

1. این نرم افزار در سایت گفتگوی دینی برای دانلود موجود است

2. دانشنامه امام حسین(ع)، ج10، ص32،ح2763

3. توبه، 32.

منبع: نرم افزار تافته جدانابافته، سایت گفتگوی دینی - کتاب روان شناسی و تبلیغ غیر مستقیم(باتأکید بر باورهای غلط)، کتابخانه سایت گفتگوی دینی. دات کام