بیانات امام خامنه ای  در اجتماع عظیم و پر شور زائران مناطق عملیاتی دفاع مقدس ۱۳۹۳/۰۱/۰۶


1-بزرگترین درس دفاع مقدس این بود که نشان داد، یک ملت در سایه اتحاد، ایمان و حسن ظن به خداوند متعال و اعتقاد به صدق وعده الهی، می تواند از همه گذرگاههای دشوار عبور و با ایستادگی در مقابل دشمن، او را وادار به عقب نشینی و شکست کند.

2-همه مناطق دفاع مقدس از جمله خوزستان، صحنه برترین فداکاریها، مجاهدتها و از خود گذشتگی ها بوده است

3-پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات  (عملیات ثامن الائمه در مهر ماه سال 1360 برای شکست حصر آبادان ) سرآغاز سلسله عملیات بعدی طریق القدس، فتح المبین و الی بیت المقدس شد که می توانست در همان سالها به جنگ تحمیلی پایان دهد.

4-جبهه دشمنان نظام اسلامی یعنی همین دولتهای اروپایی و دولت آمریکا با دادن امکانات و تجهیزات جدید و پیشرفته به رژیم بعثی صدام، او را به ادامه جنگ تشویق می کردند و همین مسئله باعث شد، جنگ تحمیلی، 8 سال بطول انجامد.( در حالی  که در ظاهر بعد از پیروزی های حیرت انگیز رزمندگان بر اتمام جنگ و صلح بین ایران و عراق اصرار می ورزیدند... )

5-هدف جبهه استکبار برای سربلند بیرون نیامدن ملت ایران از این جنگ (هشت سال دفاع مقدس )و ضعیف نشان دادن نظام اسلامی در مواجهه با دشمن بعثی (بود ) که مورد حمایت کامل آنها بود.

6-اما خداوند متعال دست قدرت خود را نشان داد و با مشت پولادین سنت الهی، دهان دشمنان جمهوری اسلامی ایران را خٌرد کرد و بینی آنها را به خاک مالید.

7-از آنجایی که نظام اسلامی متکی به ایمانها و عواطف مردم است، در هشت سال دفاع مقدس نشان داد که می تواند در مقابل همه قدرتهای مادی جهان ، از خود دفاع و همچنین می تواند طرف مقابل را وادار به اظهار عجز کند.

8-امام خامنه ای یکی از اهداف دشمنان نظام اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی را، القای امکان نداشتن ایستادگی در مقابل قدرتهای مادی جهان  دانستند .

9-شکست یک ملت، هنگامی است که آن ملت باور کند که کاری را نمی تواند انجام دهد، اما ملت ایران در دفاع مقدس، عکس این موضوع را به جهانیان نشان داد.

10-عامل اصلی سربلندی و عزت یک ملت در میان ملتها و همچنین در طول تاریخ، مجاهدت و تلاش آن ملت در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی و تعاون اجتماعی و از همه مهمتر در عرصه آمادگی برای جانفشانی است.

11-بزرگترین درس انقلاب اسلامی به ملت ایران این بود که نشان داد، راه رسیدن به آرمانهای بلند، مجاهدت و جانفشانی و ایستادگی بر سر این آرمانها است.

12-باید همواره یاد دوران دفاع مقدس زنده نگه داشته شود.

13-امام خامنه ای دوران دفاع مقدس و جنگ پرماجرای هشت ساله را نمونه بارز ایستادگی ملت ایران و جوانان کشور بر سر آرمانها و مقابله با جبهه کفر و استکبار خواندند .

14-بدخواهان ملت ایران و همچنین برخی، بدنبال آن هستند که فداکاریهای دوران دفاع مقدس و شخصیت های نقش آفرین آن از یاد بروند و بر همین اساس تلاش دارند جانفشانی های دفاع مقدس و جهت گیری و مسیری را که امام بزرگوار (ره)، آن حکیم و بنده بصیر الهی معین کرده بود، تخطئه کنند.

15-لحظه لحظه حوادث دوران دفاع مقدس، برای ملت ایران فراموش نشدنی است و تاثیرات بزرگی در مسیر حرکت ملت بسوی آرمانها دارد.

16-امام  خامنه ای  با قدر دانی  از زایرین راهیان نور اظهار امیدواری فرمودند : توشه این سفرِ معنوی، تجریه آموزی، بصیرت و انوار الهی باشد.