د

افسران - دکتر حدادعادل : نگران راهیابی فعالان فتنه88 به دولت روحانی هستیم / هیچ اراده جمعی در مجلس برای تضعیف دولت وجود ندارد/ دولت زبان منتقدان را نبندد

دکتر حدادعادل : نگران راهیابی فعالان فتنه88 به دولت روحانی هستیم / هیچ اراده جمعی در مجلس برای تضعیف دولت وجود ندارد/ دولت زبان منتقدان را نبندد

حداد عادل افزود: رهبر انقلاب در روزهای اخیر سیاست‌های آن را به قوای سه گانه ابلاغ فرمودند. این سیاست‌ها نسخه درمان‌بخش مشکلات اقتصادی ماست و می‌تواند کشور را در مقابل تهدیدات بیمه کند البته طبیب هر اندازه که حاذق باشد و نسخه هر اندازه که مجرب باشد، تا زمانی که به آن نسخه عمل نشود اثر نخواهد داشت.
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور در جلسه علنی امروز مجلس در سخنانی گفت: نمایندگان محترم و ملت شریف ایران در آغاز سخن وظیفه خود می‌دانم که به عنوان یک خدمت‌گذار کوچک از ملت بزرگ ایران به دلیل حضور پرشکوه‌شان در راهپیمایی 22 بهمن تشکر کنم.

وی افزود: ملت ایران با این حضور به‌هنگام، دوستان ایران را در سراسر جهان خوشحال و دشمنان را مایوس کردند البته دل امام راحل (ه) و رهبر عزیزمان نیز شاد شد و به تعبیر رهبر انقلاب حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال به یاوه‌سرایی‌های آمریکایی‌ها پاسخ داد.



رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن دست تیم مذاکره کنندگان ایرانی را در مقابل دشمنان قوی‌تر کرده است. ملت حق انقلاب را با این راهپیمایی به جا آورده است که انشاءالله گروه مذاکره کننده کشورمان نیز در مذاکرات اخیر هسته‌ای توانسته‌ باشند حق مردم را ادا کرده و بر سر حق ملت همچنان که باید، استقامت کرده باشند.

حداد عادل در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: از رئیس جمهور محترم نیز به دلیل سخنرانی مشروحی که در روز 22 بهمن ایراد کردند تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه مهمترین موضوعی که این روزها باید اندیشه و عمل ما را به خود معطوف کند، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است، افزود: رهبر انقلاب در روزهای اخیر سیاست‌های آن را به قوای سه گانه ابلاغ فرمودند. این سیاست‌ها نسخه درمان‌بخش مشکلات اقتصادی ماست و می‌تواند کشور را در مقابل تهدیدات بیمه کند البته طبیب هر اندازه که حاذق باشد و نسخه هر اندازه که مجرب باشد، تا زمانی که به آن نسخه عمل نشود اثر نخواهد داشت.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در بخش دیگری از سخنانش، مردم،‌ فعالان اقتصادی و کارآفرینان اقتصادی و به خصوص مسئولان قوا را مهمترین مخاطبان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: البته دولتمردان، نمایندگان مجلس نیز مخاطب این سیاست‌ها هستند. خوشبختانه روسای قوای مجریه و مقننه بلافاصله اهتمام خود را نسبت به اجرای این سیاست‌ها با ابلاغ راهکارهای مناسب نشان دادند.

حداد عادل ادامه داد: رهبر انقلاب رویکردهای حاکم بر این سیاست‌ها را جهادی، انعطاف‌پذیر، فرصت‌ساز، مولد، درون‌زا و برون‌گرا بودن دانسته‌اند که اینها اصولی است که همواره باید مورد توجه ما باشد. البته بنده می‌خواهم بر این نکته تاکید کنم که موفقیت در اجرای سیاست‌های کلی بدون آگاهی و همکاری عموم مردم حاصل نخواهد شد.

وی در همین زمینه تاکید کرد: بر این اساس، رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما و همه کسانی که با مردم سر و کار دارند، نظیر روحانیون و دانشگاهیان و اهل منبر و قلم و هنر وظیفه دارند که مردم را از ماهیت این سیاست‌ها و اهمیت آنها و نقش مردم در اجرای آنها آگاه کنند و چنان که در بند 21 سیاست‌ها نیز آمده است، به تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان‌سازی آن به ویژه در محیط‌های علمی، آموزشی و رسانه‌ای بپردازند تا به یک گفتمان فراگیر و رایج ملی مبدل شود.

حداد عادل خطاب به ملت ایران گفت: در این فرصت خطاب به ملت عزیز ایران می‌گویم که لازمه دست یافتن به اقتصاد مقاومتی حرکت به سوی زندگی اسلامی است. اگر بخواهیم سبک زندگی خود را از غربی‌ها بیاموزیم و پای تبلیغات آنها بنشینیم و سعادتمند شدن را در تبلیغ سبک زندگی غربی بدانیم، به اقتصاد مقاومتی نخواهیم رسید.

نماینده تهران در مجلس در ادامه اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف قطعا یکی از ابعاد مهم سبک زندگی اسلامی است که در گفتمان اقتصاد مقاومتی نباید فراموش شود. اقتصاد مقاومتی بدون صرفه‌جویی حاصل نخواهد شد بلکه باید فرهنگ صرفه‌جویی را در جامعه خود احیا کنیم.

وی در ادامه کار و تلاش در همه عرصه‌ها را لازمه رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: هیچ ملتی با کم‌کاری، تن‌پروری و کسالت به جایی نخواهد رسید. در جامعه باید کار کردن امری مقدس تلقی شود و سستی کردن و شانه خالی کردن از کار، مایه ننگ باشد. به خصوص جوانان باید در صرف اوقات خود در فضای مجازی که روز به روز بیشتر و بیشتر و متنوع‌تر می‌شود، دقت کنند و نباید سرگرمی جای کار را بگیرد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: به رئیس جمهور عرض می‌کنم که مطمئن باشید در مجلس هیچ اراده جمعی و جناحی برای تضعیف دولت وجود ندارد. فرآیند تصویب بودجه در مجلس گواه صحت این مدعاست.

حداد عادل ادامه داد: جناب آقای روحانی، شما با شعار اعتدال به پیروزی رسیده‌اید. مردم انتظار دارند که اعتدال توضیح داده شود تا هر کس نتواند خود را زیر نقاب اعتدال مخفی کند. این همان بلایی است که بر سر شعار اصلاحات آمد. ما نگرانیم که بعضی از فعالان فتنه 88 با شعار اعتدال به دولت شما راه پیدا کنند. آنان می‌خواهند زبان منتقدان دولت را با انگ و رنگ افراط‌گرا ببندند.

وی در ادامه تصریح کرد: به نظر می‌رسد عده‌ای که خود به علت افراط‌گرایی مولد بحران و فتنه بوده‌اند، با انتخاب شعار دو قطبی اعتدال‌گرا - افراط‌گرا از هم‌اکنون برای تصرف مجلس آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند. جناب آقای روحانی، هر افراطی، افراط دیگری را در مقابل خود موجب می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه اضافه کرد: روزنامه‌های موسوم به اصلاح‌طلب بعد از تغییر رئیس دانشگاه تهران با حروف درشت در صفحه اول خود آن را با عبارت "عزل شیرین فرهاد" یاد می‌کنند و یا رفتن او را آمدن امید قلمداد می‌کنند، مردم از خود می‌پرسند که چرا باید همه مدیرانی که مشغول خدمت بوده‌اند باید عزل شوند؟ مگر آن مدیران چه گناهی کرده بودند که در دولت اعتدال با همه آنها چنین رفتاری می‌شود؟

حداد عادل خاطر نشان کرد: مردم از خود می‌پرسند که این همه خوشحالی برای چیست. این کارها و روش‌ها با اعتدال نمی‌سازد و نمی‌خواند و به نوعی افراط است که به افراط دیگری منتهی خواهد شد. نمی‌توان گفت چون دیگران و قبلی‌ها چنین کرده‌اند ما هم باید همان روش را در پیش بگیریم. یک بار و برای همیشه باید به این شیوه خاتمه داده شود. نمی‌توان مدیریت کشور را مانند توپ فوتبال هر 4 سال و یا هر 8 سال یک بار از پای یک جناح به پای جناح دیگر پرتاب کرد. اصلاح این روش اگر در دولت اعتدال میسر نباشد، چه زمانی میسر خواهد شد
.