می خواهم تا زنده ام بی سواد باشم اما در برابر بیگانگان سر خم نکنم"

افسران - "می خواهم تا زنده ام بی سواد باشم اما در برابر بیگانگان سر خم نکنم"


اگر فرد "کم سوادی" پیدا شد و به شما گفت: توافقنامه ژنو باعث ارزانی می‌شود و چرخ اقتصاد را می‌چرخاند!

شما به او بگویید:

یکم: برادر من! کدام ارزانی؟ قیمت های بازار را نگاه کن! کدام کالا ارزان شده؟ دلار، مسکن، خودرو، لبنیات، گوشت، تخم مرغ، اینترنت و... قیمت برخی از اینها بالا رفته است که پایین نیامده. نمی بینی که بانک مرکزی میگوید شاخص بهای کالا به 183 رسیده؟ (یعنی نسبت به ماه مشابه سال قبل 28% افزایش داشته)


دوم: عزیز من! کجای چرخ اقتصاد میچرخد؟ وقتی قرار است که پیمانکاران خارجی [خودشان] بیایند نفت ما را استخراج کنند، حمل کنند، بیمه کنند، بخرند، ببرند، بخورند(!) و دست آخر 4 دلار ناقابل کف دستمان بگذارند. (که آن‌هم در بانک‌های خودشان بلوکه می‌شود)

کجا تولید رونق میگیرد وقتی قرار است بازار پر شود از کالای وارداتی و خارجی! آیا رونق تجارت و دلالی به قیمت تعطیلی کارگاه ها و کارخانه ها می ارزد؟؟ به این میتوان گفت چرخیدن چرخ اقتصاد یا چرخیدن چرخ اتومبیل های خارجی زیر پای بازرگانان و تجار محترم؟


سوم: اخوی! کدام بند توافقنامه میگوید که تحریم ها برداشته میشود؟ کدام تحریم برداشته شد؟ آیا تعلیق موقت 2مورد تحریم جزئی از بین ده ها مورد تحریم جدی، اقتصاد ایران را رونق می بخشد؟! آیا واقعا اینچنین است؟ آیا؟!


چهارم: رفیق! اگر این طور است که شما میگویی و توافق ژنو باعث بهبود وضعیت اقتصادی میشود، چرا آمریکایی ها (کسانی که تحریم ها را وضع کرده اند) انقدر از انجام این توافق خوش‌حالند و بهم تبریک عاشقانه می گویند؟ مهمتر از آن؛ چرا ایران را تهدید می کنند که اگر پایبند ژنو نباشی، از گزینه نظامی استفاده می کنیم؟! آیا پیشرفت و رونق اقتصادی ما تا این اندازه برای دشمنانمان مهم است؟! آیا؟!