فراز های از بیانات امام خامنه ای دردیدار با مردم قم(19دی 92)

امام  خامنه‌ای خاطرنشان کردند: باید جبهه دشمن را شناخت. نباید لبخند دشمن را جدی گرفت و فریفته آن شد. دشمنان انقلاب امروز نیز با تمام قوا ایستاده و از دشمنی منصرف نشده‌اند اما اگر ناچار شوند عقب‌نشینی می کنند.

رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: رسیدن به آرمان‌های اسلام و پیشرفت مادی و معنوی هدف جمهوری اسلامی است. تحقق این هدف با ایمان راسخ تداوم راه و بصیرت در امور پیرامونی و جاری، بصیرت نسبت به دشمن و بصیرت نسبت به میدان عمل قطعی است.


ایشان همچنین فرمودند: توصیه همیشگی به مسئولین محترم توجه به نیروی داخلی کشور برای حل مشکلات است. چشم به بیرون نباید دوخت.

آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: مسائل بیرونی را باید حل کرد چراکه یک ملت و دولت فعال در تمام مسائل بین المللی، منطقه‌ای و دیپلماسی فعالیت می‌کند. اما امید ما باید به پشتیبانی و کمک الهی و نیروی داخلی باشد. این، کشور را بیمه می‌کند.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: دشمنان هیچگاه ملت ایران را نشناخته‌اند. خیال می‌کنند ملت بخاطر فشار تحریم و محاصره اقتصادی مقابل آنها تسلیم شده است. اشتباه می‌کنند، این ملت، ملتی که دستهایش را به علامت تسلیم بالا ببرد، نیست.

ایشان تاکید کردند: قبلا هم اعلام کردیم در موضوعات خاص که جمهوری اسلامی مصلحت بداند با این شیطان برای رفع شر او و حل مشکل، مذاکره می‌کنیم. این کار ابدا به معنای مستاصل شدن ملت ایران نیست.

آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: یکی از برکات مذاکرات اخیر آشکار شدن دشمنی آمریکا با ایران و ایرانی و اسلام و مسلمین بود. اذعان کردند اگر می‌توانستیم کل تاروپود صنعت هسته‌ای ایران را باز می‌کردیم. نمی‌توانند چون ملت با اراده و ایستادگی و ابتکار در میدان است.

ایشان تصریح کردند: آمریکا حق ندارد درباره حقوق بشر حرف بزند. دولت آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیاست. این همه شرارت و ظلم رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه به پشت گرمی آمریکا است.
مقام معظم رهبری ادامه دادند: جمهوری اسلامی مدعی نظام ایالات متحده و بسیاری از دولت‌های غربی بخاطر نقض حقوق بشر است و گریبان آنها را در دادگاه افکار عمومی دنیا می‌گیریم.