آیا دیده اید که معشوق عاشق را به همنشینی بخواند آنوقت او سستی نمایید؟؟؟

ترجمه حدیث ملک داعی

پیامبر اکرم (ص) فرمود: خدای متعال در آسمان هفتم فرشته ای را قرار داده است که داعی گفته می شود . هنگامی که ماه رجب آمد ، این فرشته در هر شب این ماه تا صبح می گوید :

خوشا به حال تسبیح کنندگان خدا ، خوشا به حال فرمانبرداران خدا.

 خدای متعال می فرماید:

 همنشین کسی هستم که با من همنشینی کند ، فرمانبردار کسی هستم که فرمانبردارم باشد و بخشنده ،  خواهان بخشایش هستم.

ماه ماه من بنده بنده من و رحمت رحمت من است. هرکسی در این ماه من را بخواند او را اجابت میکنم و هرکس از من بخواهد به او می دهم و هر کس از من هدایت بخواهد او را هدایت میکنم . این ماه را رشته ای بین خودم و بندگانم قرار دادم که هر کس آن را بگیرد به من می رسد.

 

عجیب تر از این دیده اید! دیده اید خالق مخلوق را برای همنشینی خود بخواند ولی مخلوق اجابت نکند و در حالی که آقا مناجات بنده و انس او را دوست دارد ، بنده از قبول عنایت او خودداری کند!