دولت تدبیر و امید

در صدد ترمیم ترک خوردگی شدید قطعنامه ژنو

افسران - بازی جدید واداده های دولت تدبیر و امید

قطعنامه ژنو بسیار زودتر از پیش بینی ها ترک برداشت و البته عده ای واداده که برای دیدن لبخند شیطان بزرگ حاضرند هستی خود و ملت را قربانی کنند، بازی جدیدی برای پوشاندن این ترک ها به راه انداخته اند.


قطعنامه جام زهرگونه ی ژنو که به سرعت تنظیم و اعلام شد، آنقدر سست و شکننده بود که در مدت نزدیک به ۲۰ روز، ساختار آن دچار ترک خوردگی شد.


براساس این گزارش، ترجمه پراشتباه وزارت خارجه از این قطعنامه که تاکنون ابعاد مختلف آن توسط تحلیلگران و رسانه های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است، و بندهای حقوقی ضعیفی که به صورت نقدی از جیب ملت ایران به دشمن پرداخت شده و در مقابل، کمترین امتیاز نسیه ای هم دریافت نشده و نیز تقدیم فرصت بیشتر به شیطان بزرگ و مستعمره های غربی اش جهت وسعت بخشی به دشمنی، همه و همه روزنه ها و یا به عبارت بهتر، سوراخ های بزرگی است که در این قطعنامه مشهود است.

اینکه سران ایالات متحده از فردای تصویب قطعنامه به کرات اعلام می کنند که بعد از ۱۰ سال برنامه هسته ای ایران متوقف و به عقب رانده شده است و هدف نهایی خود را به صفر رساندن غنی سازی و تعطیلی فعالیت های هسته ای کشورمان اعلام کرده اند و در ادامه، گستاخی در تحریم ۱۹ فرد و شرکت جدیدی که در برنامه هسته ای ایران دخالت داشته اند و نیز، وسعت بخشی به زیاده خواهی های استکبار مبنی بر اینکه علاه بر مسایل هسته ای، راجع به پیشرفت های موشکی ایران، وضعیت حقوق بشر و… نیز نگرانی وجود دارد و دهها تحقیر دیگر که طی یکماه اخیر از سوی دشمن علیه ملت ایران صورت گرفت، همه و همه نشان می دهد که ساختار قطعنامه ی ژنو، از همان ابتدا کج ریخته شده بود.


اتفاقات فوق و بسیار اقدامات اخیر آمریکا و لابی صهیونیستی ریشه ی اصلی شادمانی سران غرب پس از تصویب قطعنامه ژنو و در آغوش کشیدن اشتون از سوی وزرای خارجه استکبار را به خوبی نشان می دهد. آنها برای چنین اقدامی که طی ۱۰ سال گذشته سابقه نداشت، به هم خسته نباشید می گفتند!

نکته ی جالب اما اینجاست که در برابر این همه گستاخی، واداده های داخلی به جای اینکه از عزت و غیرت ملی ایرانیان دفاع می کنند، دست به بازی خطرناک دیگری زده اند و می خواهند ضمن تطهیر جنایت های آمریکا و خباثت های اخیر سران کاخ سفید، ترک های عمیق قطعنامه را بپوشانند.

لطفا به عبارات ذیل توجه کنید:

- افراطی ها در ایران و آمریکا می خواهند توافقنامه ژنو را به هم بریزند!

- اقدامات اخیر آمریکا با روح توافقنامه ژنو سازگار نیست!

- این تحریم ها مربوط به گذشته است و آمریکا بندهای توافقنامه را رعایت کرده است!

- و …

در کنار این عبارات تعجب برانگیز که حتی بوی ملی گرایی نیز از آنها به مشام نمی رسد، برخی دیگر، با انجام برخی اقدامات ظاهری و به کاربردن ادبیاتی که تا همین دیروز مخالف آن بوده اند، می خواهند وجهه ی تخریب شده ی خود را به سرعت بازسازی کنند تا ادامه ی این مسیر نابجا را طی کنند.

به عنوان نمونه، فردی که بدون داشتن کوچکترین تخصص در مسایل نظامی، در کنار دیگر اقدامات نابجا به تازگی در مقام وکیل مدافع آمریکا تلاش کرد تا قدرت نظامی شیطان بزرگ در مقابل ایران را به تصویر بکشد، به یکباره سخن از مقاومت می گوید! و البته بیان می دارد که در مذاکرات بعدی به حریف باید فهماند که اگر بخواهد اینگونه رفتار کند، مسیر توافق متفاوت خواهد شد.

به نظر می رسد این دوگانگی یک بازی جدید است برای اجرای قطعنامه ی جام زهرگونه ی ژنو. از سویی می گویند افراطی ها نمی گذارند و از روح توافق خبر می دهند و از سوی دیگر، دم از مقاومت می زنند. آنها می خواهند در سایه ی این رفتار دوگانه، ضمن گرفتن ژست مقاومت، اعتماد مردم را جلب کرده و مسیر ناتمام خود را به پایان برسانند و این درحالی است که اگر واقعا اهل مقاومت بودند، ولی امر مسلمین به صراحت اعلام کرده بودند که به این مذاکرات خوش بین نیستند و به آمریکا اعتماد ندارند. امت نیز با راهپیمایی کم سابقه ی ۱۳ آبان و شعار رسای “مرگ بر آمریکا” نظر خود را ابراز کرده بود.

اگرچه دوره ی بی خبری امت و خوراندن جام زهرها به سر آمده، اما هوشیاری نیروهای انقلابی و آگاهی بخشی عمومی به مردم موجب خواهد شد تا مشت واداده ها بیشتر وا شده و در مقابل، انسجام و وحدت حداکثری میان ایرانیان شکل جدی تری به خود بگیرد.

بی شک، با اقدامات اخیر آمریکا، ساختار قطعنامه ژنو ترک خورده و این قطعنامه تحمیلی و ضعیف، مسیر نزولی خود را طی می کند و در این راه، نقش نخبگان، نمایندگان مجلس، رسانه ها به مراتب سنگین و تاریخی است.