14 منزل در محضر سالارعشق  

امام حسین(ع) در طول عمر با برکت خویش مانند همه انسان ها سفر های زیادی داشته اند٬و مانند همه سفرها در جایی منزل کرده اند اما چهارده منزل ایشان بصورتی است که هیچ انسانی به غیر از ایشان چنین منازلی نداشته اند در این جا به این چهارده منزل اشاره و در مواردی توضیحی مختصر داده خواهد شد:
منزل اول :هنگام ولادت در آغوش پیامبر:

پیامبر اعظم(ص) هنگام ولادت ایشان،وارد خانه حضرت فاطمه زهرا(س) شدند٬امیر المومنین(ع) در حالی که امام حسین(ع) را در پارچه زردی پیچیده بودند او را در آغوش پیامبر قرار دادند.
منزل دوم: بر روی شانه های پیامبر (ص).
منزل سوم: بر روی سینه پیامبر(ص):
ایشان مکرراً بر روی سینه پیامبر می خوابیدند .
منزل چهارم آغوش امیرالمومنین علی (ع).
منزل پنجم :درآغوش فاطمه زهرا (س).
منزل ششم :کربلا.
منزل هفتم:بالای نیزه.
منزل هشتم :تنور خانه خولی در کوفه.
منزل نهم:دارالاماره کوفه.
منزل دهم :روی شاخه درخت :
در مسیر شام نیزه داری که سر امام حسین (ع) را به همراه داشت می گوید سر را بر روی درختی آویزان کرده بودم نیمه شب بود٬دیدم دختر نونهال امام حسین(ع) کنار درخت آمد و گفت:بابا دلم می خواهد تو را ببوسم پس دیدم شاخه درخت پایین آمد و سر در دامن نازدانه ابا عبدالله (ع) قرار گرفت .
منزل یازدهم :دیر راهب نصرانی در مسیر شام:
کاروان در مسیرش از منازل وادی النخیله٬موصل٬نصیبین٬عین الورده٬ زقه٬جوسق٬دعوات و حلب گذشت و به قنسرین وارد شد.در این منزل راهبی نصرانی زندگی می کرد.چون کاروان از دور نمایان شد او مشاهده کرد که از سر مقدس امام (ع) نوری به ّسمان ساطع است.وی با پرداخت ده هزار درهم برای لحظاتی سر امام را با خود به داخل صومعه برد٬پس صدایی شنید که می گفت :«خوشا به حال تو و خوشا به حال آن کسی که احترام این سر را حفظ کرد».راهب دست به دعا برداشت و از خدا خواست تا آن سر مقدس با وی سخن گوید.در این هنگام سر امام فرمود:«من پسر محمّد مصطفایم و من پسر علی مرتضایم و من پسر فاطمه زهرایم من در کربلا کشته شدم و من مظلوم و من تشنه ام».راهب صورت خود را بر چهره امام گذارد و به دین حسین ابن علی (ع) ایمان آورد و چون کاروان حرکت کرد دیدند آن ده هزار درهم به سنگ تبدیل شده است.
منزل دوازدهم :تشت طلای مجلس یزید در شام .
منزل سیزدهم :روی زانوی دختر سه ساله اش حضرت رقیه خاتون (س).
منزل چهاردهم:راس الحسین در شام :محل نگهداری سر امام حسین (ع).
منبع استفاده شده :
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین هاشمی نژاد
با خاندان وحی از عاشورا تا اربعین – حشمت الله قنبری همدانی
.