انواع ازدواج مرسوم در میان اعراب 

افسران - تاریخت را قورت بده

در زمان جاهلیت عرب ، زنان با مردانی بغیر از همسر خود هم ارتباط داشتند البته با علم و آگاهی همسر و گاه هم به همسری چند مرد در میامدند. 

بطور کلی حدود 7 نوع ازدواج در میان آنان رواج داشت. ازدواج از نوعی که امروزه ما آن را شرعی میدانیم نیز بود اما فقط در میان پیروان دین حنیف و آیین حضرت ابراهیم (ع) رایج بود . 


غیر از این نوع ازدواج صحیح ، ازدواج استبضاع ، جمعی ، صواحب الرّایات، شغار ، مقت،بدل ، در میان اعراب جاهلی وجود داشت که نبی مکرم (ص) بر اساس دستور وحی آنها را به دو ازدواج محدود نمودند.

بررسی اوضاع ازدواج مادران بسیاری از سرکردگان مشرکین صدر اسلام و منافقان و دشمنان اهل بیت (ع) حاکی از این است که چنین افرادی ، محصول ازدواجی نامشروع و والدینی بی قید بودند . 

تقریبا نام هر یک از دشمنان رسول اکرم (ص) درکنار نام زنی به عنوان مادر است که با مردان بسیاری ارتباط داشته و نکته بارزتر اینکه در خصوص نسب این افراد نباید به آنچه مشهور شده اعتنا نمود زیرا در بسیاری موارد فرزندان چنین ازدواجهای جمعی شباهت بسیار به یکی داشتند اما زن آن فرزند را به دلایلی به دیگری نسبت میداد.

مثلا نابغه ( مادر عمرو عاص ) با ابولهب ، امیّه ، هشام بن مغیرة ، ابوسفیان ، عاص بن وائل همزمان ازدواج کرد و فرزندش عمرو را از عاص بن وائل دانست ، هرچند او شبیه ابوسفیان بود . 

هند (مادر معاویه ) نیز همزمان با عمارة بن ولید ، مسافر بن عمرو ، ابوسفیان و عباس ارتباط داشت ، معاویه را هم با اینکه شبیه عباس بود به ابوسفیان نسبت دادند.

اینارو من نمیگم ، ابن هشام کلبی تو کتاب «مثالب العرب» یا همون « عیوب و رسوایی های عرب » نوشته.
دشمنی و عناد این افراد با اسلام و پیامبر اکرم (ص) بخوبی گویای این حقیقت است که نطفه حرام ، در گرایش به شر و عناد با خیر و راستی ، تاثیر زیادی داره.

مادر بزرگ یزید

هند دختر عتبة بن ربیعه، همسر ابوسفیان و مادر معاویه تو روزگاری که تلویزیون و رادیو و هیچ گونه وسیله ارتباط جمعی نبود بشدت مشهور بود. یه چیزی تو مایه های هیلاری کلینتون مثلا. مشهور بخاطر دشمنی با اسلام و عضویت در اَصحاب رایات یعنی زنان اهل پرچم!

گروهی که بر سر در خونه هاشون که بهشون «مواخیر» (جمع میخوار ، فاحشه خانه) میگفتن پرچم قرمز رنگی نصب می کردند که که مفهومش این بود که هر مردی می تونه با این ها ازدواج کنه و ارتباط داشته باشه.

مادر مروان حکم ، مادر بزرگ عبدالرحمن بن عوف ، مادر صفان بن امیه ، مادربزرگ معاویه و مادرش، مادر زیاد و خیلی از کله گنده های اون زمان از زمره چنین زنانی بودند.

هند قبل از ازدواج با ابوسفیان که اینم داستان داره واس خودش همسر خوص بن مغیره بود. بعد از ظهور اسلام در مکه ، هند یکی از سرسخت ترین مخالفین پیغمبر اکرم بود و مردم رو بر علیه ایشون تحریک میکرد.

در کتب تاریخی آمده : 

در جنگ بدر، عتبه پدر هند و شیبه برادرش و حنظله پسر شبه دست دلاوران بنی‌هاشم هم‌چون علی بن ابیطالب و حمزه سیدالشهدا به قتل رسیدند. از این رو کینه وی به اسلام افزون گشت و سوگند یاد کرد تا انتقام خود را از محمد صلی الله علیه و آله نگرفته، هیچگاه خود را زینت نکند و به نزد همسر خود نرود. در جنگ تاریخی احد هند به همراه گروهی از زنان مشرک مکی در آن جنگ شرکت جست و با خواندن آواز، مبارزان مشرک مکه را به جنگ واداشت.

هند با وحشی غلام جبیر بن مطعم پیمان بست که اگر محمد یا علی یا حمزه را بکشد، با وی ارتباط برقرار کند!! وقتی حمزه توسط وحشی به قتل رسید، هند بدن حضرت حمزه را مثله کرد و جگر او را بیرون کشید و با دندان آن را فشرد و از آن زمان، به (هند جگرخوار) شهره شد .

تکمله : حمامه مادر هند نیز جزو زنان اهل پرچم بوده .

سال هشتم هجرت که مکه فتح میشه هند و ابوسفیان از روی ناچاری اعلام مسلمانی میکنند.پیامبر بر سر عدم انجام اعمال منافی عفت و زنا با هند پیمان میبنده. سال چهاردهم هجرت و زمان خلافت عمر دفتر زندگی این زن بدکاره بسته میشه ولی تاثیر اعمالش همچنان باقی و تا ابد هم باقی خواهد موند!

مادر یزید

در کتاب مجالس المؤمنین از کتاب مثالب الصحابه اومده : 
مادر یزید میسور دختر نجدل کلبی بود با غلامی از غلامان پدرش به زنا در ساخت و او را از تشریف مواصلت خود به زنا بنواخت و یزید پلید از صلب آن غلام بدکار در رحم آن دل آرام ناپاک انتقال نمود.

باید گفت « کل شیء یرجع الی اصله » !

یزید مجامعت و مباشرت با عمه خود را بر خود مباح، و شرب خمر را حلال اعلام میکند و در نهایت هم به خونریزی و قتل حسین بن علی و شهیدان کربلا (علیه السلام) اقدام میکنه.

قصیده ای از یزید :

فان حرمت یوما علی دین احمد....................فخذها علی دین المسیح ان مریم

یعنی: پس اگر حرام شده است خمر امروز به دین احمد، پس تو فراگیر آن شراب را به دین عیسی ابن مریم، و آن بی دین کذاب در این بیت دروغ و کذب گفته زیرا که به هیچ مذهب و ملتی شراب حلال نبوده.

در کتب تاریخی نقل است که :

زن یزید که سالهای پیش در خانه عبدالله بن جعفر زیر دست علیا مخدره زینب (س ) کاملا تربیت شده بود، روزگار او را به شام خراب انداخته و از جایی خبر ندارد. یک وقت بر سر زبانها افتاد که جماعتی از شام آمده اند. این زن از یزید درخواست کرد به دیدار آنها برود یزید گفت شب برو.

چون شب فرا رسید، فرمان کرد تا کرسیی در خانه نصب کردند. بر کرسی قرار گرفت و حال رقت بار آن اسیران او را کاملا متاثر گردانید، سؤال کرد: بزرگ شما کیست ؟ علیا مخدره را نشان دادند. گفت : ای زن اسیر، شما از اهل کدام دیارید؟ 

فرمود: از اهل مدینه .

آن زن گفت: عرب همه شهرها را مدینه گوید؛ شما از کدام مدینه هستید؟

فرمود: از مدینه رسول خدا (ص ) .

آن زن از کرسی فرود آمد و به روی خاک نشست . علیا مخدره سبب سؤال کرد، گفت : به پاس احترام مدینه رسول خدا (ص ) ای زن اسیر، تو را به خدا قسم می دهم آیا هیچ در محله بنی هاشم آمد و شد داشته ای ؟ 

علیا مخدره فرمود: من در محله بنی هاشم بزرگ شده ام .

آن زن گفت : ای زن اسیر، قلب مرا مضطرب کردی . تو را به خدا قسم می دهم ، آیا هیچ در خانه آقایم امیرالمؤ منین (ع ) عبور نموده و هیچ بی بی من علیا مخدره زینب (س ) را زیارت کرده ای ؟

حضرت زینب (س ) دیگر نتوانست خودداری بنماید، صدای شیون او بلند شد فرمود: حق داری زینب را نمی شناسی

بعد از مرگ یزید که در مورد نحوه مرگ هم اختلاف هست بین مورخین پسرش معاویه چندماهی خلافت رو بر عهده داشته و بعد استعفا میده و انتقادات تندی از پدر و پدربزرگش بر روی منبر انجام میده.

إِنَّ هذِهِ الْخِلافَةِ حَبْلُ اللهِ؛

خلافت ریسمان الهی است که جدم معاویه به ناحق از آنِ خود کرد و حال آن که این حق از آنِ علی بن ابی طالب (علیه‎السلام) بود. هنگامی که جدم با گناهانش در قبر آرمید، پدرم خلافت را غاصبانه عهده‎دار شد، در حالی که خلافت، حقِ پسر دختر پیامبر بود و پدرم نیز هم اکنون در قبر خود، با گناهان بسیارش، دست به گریبان است.


عظیم‎ترین و وحشتناک‎ترین عمل پدرم، قتل عترت رسول خدا(صلی الله علیه وآله)، روی آوردن به میگساری و تخریب خانه خدا است. من راه آنان را ادامه نخواهم داد و مقلّد آنان نیستم و اختیار شما مردم با خود شماست.

شجره ملعونه ؛ بنی امیّه

بنی امیه شاخه‌ای از خاندان قریش هستند که از سال 41 هـ . ق تا 132 هـ .ق بر سراسر جهان اسلام و از سال 138 هـ .ق تا 422 هـ . ق بر اسپانیا حکومت کردند.

توجه : عرب بودن و عضو خاندان قریش بودن بنی امیه محل تردید و برخی منابع تاریخی امیه رو یک زنا زاده رومی و یا یک برده رومی میدونند و دلایل دیگه ای هم وجود داره البته در شماره های بعد نشریه خواهیم پرداخت به این موضوع.

عبدمناف فرزند قصی از خاندان بزرگ قریش چهار فرزند داشت که هاشم و عبدشمس مهتر از بقیه هستند.

پیامبر اکرم (ص) از نسل هاشم (بنی هاشم) و امیه ( جد بزرگ بنی امیه) از نسل عبدشمس است.

ابوسفیان حاصل ازدواج صفیه و حرب و فرزندش (!) معاویه بعد خلیفه سوم به حکومت میرسه و یزید پسرش (!!) رو جایگزین خودش میکنه. یزید تو 3 سالی که حکومت رو در دست داشته کارایی میکنه که اصلا قابل تصور نبود قبل از اون.

کشتن نوه رسول خدا تو سال اول حکومت و حمله به مدینه و کشتار فجیع و عظیم صحابه پیامبر و تجاوزات وحشتناکی که تو این شهر انجام میشه در سال دوم حکومت و بعد حمله به مکه و به سنگ بستن اون در سال سوم حکومت و انحرافات اخلاقی افسارگسیخته و بدعدت در دین.