روزانه چه میزان چای سبز بنوشیم؟

یک لیوان چای سبز، اثرات شگفت‌آوری در سلامت شما دارد. نوشیدن یک یا دو فنجان چای سبز ساده‌ترین راه برای بدست آوردن بهترین نتایج در رابطه با سلامت و شادابی جسم و روح است. یک محقق سرطان‌شناس عقیده دارد نوشیدن سه الی چهار فنجان چای سبز در طول روز، اثراتی چشمگیردر حفظ سلامت خواهد داشت. اما نوشیدن روزانه پنج فنجان چای سبز، در کاهش ریسک ابتلا به سرطان معده موثر است.

is-it-possible-to-drink-too-much-green-tea-salemzi-924782.jpg

اگر شما به دنبال کاهش وزن و تنظیم سوخت و ساز بدن خود هستید، نوشیدن هفت فنجان چای سبز در طول روز به شما توصیه می‌شود! اما ذکر این نکته ضروری است که این تحقیقات مستقیما بر روی انسان صورت نگرفته است. هرچند بسیاری از تحقیقات پزشکی صورت گرفته نشانگر نقش غیر قابل انکار این معجزه گیاهی در بهبود سلامت انسان هستند. با این حال، باید همواره اعتدال را در صدر اولویت‌هامان قرار دهیم. مصرف بیش از اندازه و به طور کلی، افراط در هر کاری، نتیجه‌ای جز زیان در بر ندارد.

توجه کنید که اگر به کافئین حساسیت دارید و یا از بی‌خوابی رنج می‌برید، مقادیر بالای چای سبز برای بدن شما تقریباً خالی از فایده خواهد بود. در اینجا به برخی از مضرات نوشیدن بیش از اندازه چای سبز اشاره می‌کنیم.

مقادیر بالای چای سبز و سیاه هر دو به یک اندازه موجب کاهش جذب فولیک اسید می‌شوند؛ ویتامینی که در کاهش روند درمان بیماری‌ها نقش مهمی دارد.
اگر شما باردار هستید و یا قصد باردارشدن دارید، لازم است مصرف چای سبز خود را به دو فنجان در روز محدود کرده و یا به کلی از آن صرف نظر کنید. همچنین چای سبز می‌تواند در جذب آهن خون اختلال ایجاد کند، در نتیجه توصیه می‌شود میان وعدهای غذایی و نوشیدن آن وقفه‌ای دو الی سه ساعته برقرار نمایید.