راه هـایی بــرای آغـاز یـک روز شاد و پــرانرژی



اگر هر روزمان مثل هم باشد  و همان طوری به پایان برسد که روزهای گذشته به پایان رسیده است ؟ و این امر چیزی  جز تاریکی و تیری بر جای نمی‌گذارد. اما ذات زندگی آن است که هر روزش متفاوت و زیباتر  از دیروز باشد و برای اینکه این چنین شود باید سرحال و شاداب باشیم، مثل گل رز در سحرگاه! در این نوشته راه‌هایی را با هم خواهیم خواند که می‌توانیم روزمان را سرحال و پر انرژی شروع نماییم .

1. زود خوابیدن و زود بیدار شدن 

اینکه در ساعت مناسبی بخوابید، به شما کمک خواهد کرد تا سحرخیز باشید و احساس کسلی نکنید. شما این را می‌دانید و بارها و بارها شنیده‌اید که باید به مقدار کافی خواب خوب داشته باشید، اینطور نیست؟ پس چرا در اوایل شب سریع به رختخواب نمی‌روید و یک خواب آرام و از آن طرف یک صبح عالی و با انرژی را برای خود نمی‌خرید؟ با اقامه دو گانه ی بر یگانه عالم هستی بر جسم و روح تان جان و شادا بی نمی بخشید .


2. صبحانه مقوی و سالم بخورید

اگر شما یک صبحانه‌ی خوب و سالم بخورید، پر انرژی می‌شوید و کارهای آن روزتان را به بهترین شکل ممکن اجرا خواهید کرد.


3. مسواک زدن  و دوش گرفتن 

مسواک زدن  شاید کاری بود و است که  بزرگان دین مقدس و مترقی اسلام بعد بیداری از خواب انجام می دادند و می دهند و همچنین دوش گرفتن به عضلات بدن شما کمک خواهد کرد تا تنش و خستگی را از خود به در کنند، پس کلی سرحال می‌آیید. اگر وقتتان اجازه می‌دهد برخی اوقات در زیر دوش کمی ریلکس کنید و اجازه دهید که آب گرم خستگی را از تنتان بشوید. شما و بدن شما عاشق این احساس خواهید شد.


4. ورزش صبحگاهی مفرح و معجر انگیز است 

ورزش  بسیار برای بدن و صد البته برای روحیه تان مفید است. ورزش منظم و همراه با تمرکز حواس  به شما فرصت می‌دهد تا به درستی ریلکس شوید و روحتان را آرام کنید. شما به آرامشی که با ورزش و پیاده روی منظم و آرام  در سحرگاه بدست خواهید آورد احساس لذت و نشاط و شادابی و قدرت خواهید کرد . 


5. مضی ما مضی ما فات مضی 

چیزی که اتفاق افتاده، اتفاق افتاده! هیچ دلیلی وجود ندارد که به گذشته برگردید. شما قطعاً نخواهید توانست که به دیروز برگردید و اشتباهات خود را جبران یا خنثی کنید البته این به معنی استغفار نکردن از گناهان گذشته و پاک نکردن روح و جان از آلودگی قبلی نیست بلکه  بی توجه ای به گذشته به معنی پرهیز  از یاس و ناامیدی و جبران گذشته های بد با انجام کار های خوب است  . 


6. نفس عمیق بکشید

تنفس عمیق در هر صبح، به شما کمک خواهد کرد تا آرامش بگیرید و به خودتان بیایید. اگر در محل سکونت تان بالکن یا حیات دارید، آنجا بنیشینید و رو به خورشید نفس عمیق بکشید. آرامش بر جان و تنتان خواهد نشست و شما را به جهان دیگری خواهد برد!

7.اتاق تان را پاکیزه نگدارید و باوضو بخواتید 

پاکیزگی اتاق  و جسم و جان تان نقش فوق العاده ی در نشاط و شادابی شما دارد ، وضو  نور است و موجب نورانیت جسم و جان می شود  . همچنین بسیار محرز است  که رنگ‌های روشن و براق، سرزندگی می‌آورند، این در حالی است که رنگ‌های کسل کننده، شما را در کسلی خود غوطه ور می‌سازند. پس نیاز دارید تا در خانه‌ی خود رنگ‌های شاد داشته باشید. بنابراین همین حالا دست به کار شوید و با کارهای باحالی مانند رنگ کردن دیوارهای اتاقتان با یک رنگ شاد، یا قرار دادن گل‌های رنگارنگ حس و حالتان را عوض کنید. دیدن رنگ‌های شاد و روشن پس از اینکه از خواب بیدار می‌شوید، انرژی شما را دو چندان می‌کند.