رونمایی از همکاری خاتمی با دشمنان ایران!

فرهنگ نیوز قصد دارد با انتشار پرونده «وقتی خاتمی ممنوع نبود» به بازخوانی خیانت ها و صدمات جبران ناپذیر وی به انقلاب اسلامی بپردازد.

به گزارش گروه سیاسی-فرهنگ نیوز، هم‌زمان با انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و پس از انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور، اصلاح طلبان تندرو پروژه بازگشت بدون هزینه خاتمی به صحنه سیاسی را کلید زدند. یکروز با حضور وی در اجرای تئاتر و روز دیگر با پیام تبریک خاتمی برای سالگرد ازدواج یک بازیگر. هنگامیکه این اقدامات با بی اعتنایی افکار عمومی روبرو شد، این جریان تندرو، پروژه خداحافظی نمایشی خاتمی با عرصه سیاست را کلید زد. پس از این اقدام، مشاوران نزدیک خاتمی که هرکدام نقشی ویژه در فتنه ۸۸ ایفا کرده اند و بعضا در آن ایام نیز دستگیر شده اند، در کنار حمله به دولت، در نمایشی مضحک، از خداحافظی خاتمی اظهار تأسف کرده و هر روز با بهانه ای در پی خارج کردن وی از انزوای سیاسی و بالطبع آن پاک کردن صورت مسئله بودند. 

در روزهای اخیر رسانه های وابسته به جریان موسوم به اصلاح طلب، با انتشار مطالبی در حمایت از خاتمی و  با انتقاد از ممنوع التصویر و ممنوع البیان بودن خاتمی، کوشیده اند وی را در اذهان عمومی زنده کرده و فردی مهم و تاثیرگذار در عرصه سیاسی کشور نشان دهند. فرهنگ نیوز قصد دارد با انتشار  پرونده «وقتی خاتمی ممنوع نبود» به بازخوانی خیانت ها و صدمات جبران ناپذیر وی به انقلاب اسلامی بپردازد.
 
با توجه به رویکرد غیرصادقانه رسانه های زنجیره ای اصلاحات و تبلیغات روزافزون آنها برای خاتمی، لازم است نخست نقش وی در فتنه ۸۸ واکاوی شود.
 
روز ۲۶ بهمن ۱۳۸۴، "کاندولیزا رایس"  به ساختمان "کنگره ایالت متحده امریکا" رفت و درخواستی  مبنی بر افزایش بودجه ۷۵ میلیون دلاری انقلاب مخملی ایران، با هدف حمایت بیشتر از فعالیت های اپوزیسیون سیاسی داخل کشور ارائه کرد. 
 
بنیاد آزادی، رشد و آبادانی ایران در اندیشه پایه گذاری حکومتی سکولار
"بنیاد باران"(بنیاد آزادی، رشد و آبادانی ایران) در راستای پروژه کودتای مخملی در ایران در آخرین روز ریاست جمهوری سید محمد خاتمی تشکیل شد و از محل بودجه عمومی کشور برای این موسسه ردیف بودجه تعیین گردید.اهداف این بنیاد به ۳دسته کلی تقسیم بندی شد:
۱- ادامه کار تشکیلاتی- عقیدتی بر مبنای سکولاریسم اسلامی، حفظ و تقویت نیروهای فکری و ابزاری در چارچوب موسسه ای به نام بنیاد باران.
۲- انتقاد همه جانبه از دولت اصولگرا با هدف ایجاد نوستالژی اصلاحات در جامعه و نیز ایجاد تنفر عمومی از رئیس جمهور مستقر؛ یکی از کار ویژه های مهم در این بنیاد، سازماندهی انتقاد پیوسته از شرایط کشور در دوران مسئولیت دولت اصولگرا بود. از سیاست خارجی گرفته تا اقتصاد و فرهنگ، همه و همه مورد حمله قرار می گرفت تا اوضاع بحرانی نشان داده شود.
۳- طرح ریزی نظری و برنامه ریزی عملیاتی برای اجرای کودتای رنگی با استفاده از فرصت انتخابات دهم ریاست جمهوری.
 
مهم ترین فعالیت تئوریک "سید محمد خاتمی" و" بنیاد باران" غیر از تلاش برای بومی سازی ایده انقلاب رنگی، تئوریزه کردن عقیده سکولاریسم اسلامی در قالب تز "اسلام میانه" بود؛ تز اسلام میانه یک ایدئولوژی تمام عیار برای پایه گذاری حکومتی سکولار بود که می رفت تا پس از براندازی جمهوری اسلامی از طریق کودتای مخملی، تشکیل شود.
 در همین ایام، در کنگره آمریکا طرحی به نام "آزادی ایران و قانون حمایتی" برای افزایش کمک های مالی برای انتقال و گذار ایران به حکومت دموکراتیک از طریق متحد کردن گروه های اپوزیسیون در نظر گرفته شد و این کنگره در گام اول سه میلیون دلار برای این منظور کنار گذاشت.
 
سفر سید محمد خاتمی به واشنگتن؛ از مجوز جرج بوش تا میزبانی جیمی کارتر 
 "سید محمد خاتمی" برای جذب حمایت خارجی برای اجرای پروژه رنگی در ایران در سال ۸۵ با مجوز شخص "جرج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا" توانست ویزای سفر به "واشنگتن" را دریافت کند و روزنامه "واشنگتن پست" نیز خبر داد که در این دیدار "جیمی کارتر" میزبان خاتمی خواهد بود.
خاتمی در این سفر مصاحبه های فراوانی انجام داد. او در مصاحبه با "مجله امریکایی تایم" ، "هولوکاست" را یک واقعه تاریخی خواند و از گروگانگیری ۴۴۴ روزه ۵۲ کارمند سفارت آمریکا ابراز تاسف کرد و از سیاست آمریکا برای تشکیل دو کشور اسرائیل و فلسطین حمایت کرد.
 
سید محمدخاتمی در سفر به واشنگتن با "جرج سوروس" سرمایه دار بزرگ آمریکایی و یکی از معماران اصلی انقلاب مخملین و موسس بنیاد صهیونیستی  "جامعه باز" که در پوشش یک نهاد خیریه از اصلی ترین حامیان مشهور کودتاهای رنگی در جهان می باشد، ملاقات نمود  و بنابر اعتراف " کیان تاج بخش"(نماینده سابق بنیاد جرج سوروس) این ارتباط مستمر بوده و ادامه داشته است.
 
دیدار خصوصی با ایده پرداز انقلاب های مخملی
بعد از تکذیبیه خاتمی درباره این دیدار "خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران" متن سخنرانی سوروس در تاریخ ۱۱سپتامبر۲۰۰۹ را منتشر کرد. سوروس اینگونه دیدار خود با سید محمد خاتمی را توصیف کرده بود: «یکی از بهترین جلساتی که من در ارتباط با پیش برد دموکراسی در جهان اسلام و به ویژه ایران در آن حضور یافتم، ملاقاتی بود که در روز سه شنبه۱۴سپتامبر۲۰۰۹  با محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران برگزار کردم. من حدود ۱۰ سال منتظر این دیدار بودم و به همین دلیل این دیدار آنچنان جذاب و به یادماندنی بود که حتی روز و ساعتش نیز در حافظه ام ثبت شده است و هدف از این دیدار من با محمد خاتمی نیز دست یابی به آگاهی از درون کشوری که برای برقراری ارتباطات با آن فرصت های محدودی وجو دارد و با توجه به تحولات اخیر منطقه چنین جلساتی ارزشمند است و می تواند به اتخاذ تصمیمات سیاسی موثر کمک کند.»
پایگاه خبری نیوزمکس این چنین از دیدار خاتمی با جورج سورس را که طی یک شام خصوصی صورت گرفته است خبر می‌دهد: «جورج سوروس، این هفته در بوستون در یک شام خصوصی با محمد خاتمى، رئیس جمهور سابق ایران، یک «معامله بزرگ» را مورد بحث قرار داد؛ این خبر را پنجشنبه، منابع متعددی به نیوزمکس گفتند.»
 
* نتیجه سفر سید محمد خاتمی به واشنگتن، دستور محرمانه از سوی رئیس جمهور ایالات متحده امریکا به سازمان سیا برای اجرای "عملیات سیاه" در ایران با هدف بی ثبات سازی دولت تهران بود و کنگره آمریکا نیز به درخواست ۴۰۰ ملیون دلاری بودجه از سوی "بوش "برای بی ثبات کردن نظام دینی ایران پاسخ مثبت داد.
* ۸اردیبهشت ۱۳۸۸ "سید محمد خاتمی" به چند کشور عربی از جمله عربستان سعودی، مصر، مغرب، تونس، کویت و قطر سفر کرد و طبق اعتراف" محمد علی ابطحی" در این سفر یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس مبلغی به عنوان کمک به برنامه تبلیغاتی اصلاح طلبان به او داده است.
* اسناد موجود در کمیسون اصل ۹۰ نشان می دهد که خاتمی با هدف ترغیب خارجی ها به حمایت از موسوی به تونس ، ترکیه و استرالیا  هم سفر کرده و در راستای اهدافش نیز موفق بوده است.
 
عملیاتی کردن پروژه انقلاب رنگی لوازمی داشت و ابتدایی ترین آن، انتخاب کاندیدایی بود که بتواند پس از شکست، در قالب رهبر اپوزیسیون ظاهر شود و اعلام حضور خاتمی در انتخابات دهم ریاست جمهوری با واکنش هایی در خارج از کشور همراه بود.
روزنامه صهیویستی" یدعوت آحارونوت" نوشت: «پیروزی خاتمی در انتخابات پیش رو می تواند تغییرات تدریجی در سیاست خارجی ایران نسبت به اسرائیل ایجاد کند.»
روزنامه آمریکایی "بوستون گلوب" نیز خاتمی را بهترین بخت ایران برای آشتی با همسایگان و جامعه جهانی و نجات اقتصاد در حال فروپاشی ایران دانست.
 
تشکیک در سلامت انتخابات با تشکیل "کمیته صیانت از آراء"
پس از انصراف خاتمی از کاندیداتوری در انتخابات و معرفی میر حسین موسوی، خاتمی وارد مرحله بعدی پروژه  انقلاب رنگی شد ، او این بار با هدف تشکیک در سلامت انتخابات، تشکیل "کمیته صیانت از آراء" را با ریاست "علی اکبر محتشمی پور" مطرح کرد، کمیته ای که از نظر شورای نگهبان غیرقانونی بود.
 
آیا احتمال تقلب در انتخابات ایران وجود دارد؟
حضور فعال خاتمی در جلسات مرتبط با کمیته صیانت از آراء و سازماندهی آن، باعث شد تا هفته نامه آمریکایی، "نیوزویک" با این سوال که آیا احتمال تقلب در انتخابات ایران وجود ارد؟ به سراغ خاتمی برود .
سید محمد خاتمی  به این سوال  این گونه پاسخ داد:«فکر نمی کنم در انتخابات ایران تقلب به معنای خاص کلمه وجود داشته باشد یا بتواند تاثیرگذار باشد... من خودم در دوران مسئولیت ریاست جمهوری چندین انتخابات را برگزار کردم. اگر چنین چیزهایی هم وجود داشته باشد در مقابل نتایج آن انتخاباتی که مردم در آن نقش دارند، متفاوت و ناچیز است.»
خاتمی که به صراحت وجود تقلب را در ایران نفی کرده بود، دیری نپایید که در پای صندوق رای در ساعات اولیه انتخابات در ۲۲خرداد با هدفی خاص اینگونه از نتیجه انتخابات صحبت به میان آورد تا تشکیک و تقلب در انتخابات را در میان افکار جامعه تلقین کند:«شواهد حاکی است موسوی انتخابات را برده است. اما پیش گو نیستم».
 
خیانت صدها هزار میلیاردی خاتمی/ خاتمی: انبوهی از مردمان، نتیجه اعلام شده را باور ندارند!
با اعلام رسمی نتایج انتخابات، انقلاب مخملی وارد فاز جدید خود شد و اولین بیانیه سید محمد خاتمی در روز ۲۵ خرداد خطاب به حامیان موسوی در تهران  صادر شد:«آنچه در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری اتفاق افتاد، باعث خدشه دار شدن اعتماد عمومی و منجر به واکنش های طبیعی و پراحساس مردم عزیز در سراسر کشور شده است.این حق مسلم مردم است که خواستار حفظ آرای خود شوند و وظیفه مسلم مسئولان کشور است که امانت دار باشند و تلاش کنند، اعتماد عمومی را که بزرگترین پشتوانه کشورو نظام است ، حفظ و تقویت شود.»
رهبر معظم انقلاب در ۳۰ خردادماه سال ۸۸ با اشاره به ساختارشکنی های صورت گرفته از سوی برخی مسئولین کشور، درخصوص ادامه این وضعیت هشدار دادند: «زورآزمایی خیابانی بعد از انتخابات کار درستی نیست، بلکه به چالش کشیدن اصل انتخابات و اصل مردم سالاری است. من از همه می خواهم به این روش خاتمه بدهند. این روش روش درستی نیست. اگر خاتمه ندهند، آن وقت مسئولیت تبعات آن و هرج و مرج آن، به عهده آنان است.» 
 
رهبر معظم انقلاب در خطبه  تاریخی خود هم چنین به این مهم نیز اشاره نمودند که  «اعتماد به نظام جمهوری اسلامی در این انتخابات آشکار شد. دشمنان همین اعتماد مردم را هدف گرفته‏‌اند ... میخواهند اعتماد را بگیرند تا مشارکت را بگیرند، تا مشروعیت را از جمهوری اسلامی بگیرند. این، ضررش بمراتب از آتش زدن بانک و سوزاندن اتوبوس بیشتر است»، اما دومین بیانیه سید محمد خاتمی به مناسبت تظاهرات حامیان موسوی در روز ۳۰ خرداد و درست پس از بیانات مقام معظم رهبری منعکس شد:« در ایران انتخاباتی برگزار شده است و انبوهی از مردمان بزرگوار که آن حماسه حضور را آفریدند نتیجه اعلام شده را باور ندارند و به آن معترض اند. اعتماد عمومی در این زمینه لطمه دیده است و بستن راه اعتراض مدنی به روی مردم به معنی گشودن راه های خطرناکی است که خدا می داند به کدام سرانجام برسد.»
در تاریخ ۸/۴/۸۸ هیئت منتخبی از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با سید محمد خاتمی دیدار کردند، اما او در این دیدار راه حل را تشکیل هیئت بی طرف عنوان نمود که در حقیقت به معنای دور زدن قانون اساسی و رهبری، بی اعتبار کردن نهادهای قانونی از جمله شورای نگهبان و کشور بود که این نظریه بعدها به شکل کامل تری در قالب طرح رفراندوم از سوی خاتمی ارائه شد و این طرح در حقیقت تنها راه حل را ابطال انتخابات معرفی کرده بود.
دیدار با محسن امین زاده، از متهمین فتنه ۸۸
 
ماموریت بعدی سید محمد خاتمی ملاقات با خانواده های دستگیرشدگان در ناآرامی های پس از انتخابات بود. وی همواره از کشته شدگان فتنه با عنوان شهید یاد می کرد.
سید محمد خاتمی که هر روز بر دامنه فتنه گری می افزود،  برای یارکشی از میان مراجع و برای ایجاد شکاف میان مرجعیت و نظام، اقداماتی را ترتیب داد که این نقشه با شکست مواجه شد.
 
همه پرسی راه برون رفت از شرایط موجود
خاتمی در ادامه فعالیت های خود در ارتباط با حوادث پس از انتخابات، یک بار خواستار تحقیق و تفحص مجلس از انتخابات شد و بار دیگر همه پرسی را راه برون رفت از شرایط موجود دانست. این پیشنهاد از نظر "حسین شریعتمداری" دستورالعمل "مایکل لدین ؛ دستیار ویژه وزیر دفاع وقت آمریکا" بود که معنای حقیقی آن ابطال انتخابات بود.
 
خاتمی: با شکست اصول گرایان باید قدرت رهبری را مهار کرد
"سردار عزیز جعفری" در یکی از سخنرانی های خود به سخنان منتشرنشده خاتمی در بهمن ماه ۱۳۸۷ اشاره کرده است ، این سخنان از جانب خاتمی نشان از نقشه های واهی انتخابات دهم ریاست جمهوری دارد که او و رهبرانش در سر می پروراندند: «اگر در انتخابات دهم احمدی نژاد سقوط کند، عملا رهبری حذف می شود، اگر به هر قیمتی و به هر شکلی اصلاحات دوباره به قوه اجرایی بازگردد، دیگر رهبری اقتداری در جامعه نخواهد داشت. سقوط  اصول گرایی به معنای پایان اقتدار رهبری تلقی می شود و با شکست اصول گرایان باید قدرت رهبری را مهار کرد.»
 
مردم منتظر روزی هستند که سران فتنه در دادگاه محاکمه شوند
و اینها تنها بخش کوچکی از اقدامات ساختارشکنانه خاتمی در فتنه ۸۸ است و سران فتنه می بایست درخصوص  خون های پایمال شده جوانان بی گناه و صدمات فراوانی که در عرصه داخلی و بین المللی به جمهوریت نظام وارد شد، پاسخگو باشند. فتنه ۸۸ هیچگاه از ذهن مردم انقلابی کشورمان پاک نخواهد شد. حصر تعدادی از سران فتنه و ممنوع التصویری برخی دیگر نیز، تنها اقداماتی تأمینی است و مردم منتظر روزی هستند که سران فتنه در دادگاه محاکمه شده و حکمی متناسب با اتهاماتشان صادر شود. ان شاءالله.
 
منابع:
۹۳/۴/۲۴ - ۰۹:۰۹
شناسه خبر : ۸۲۰۳۱

۱- سودای سکولاریسم، رمزگشایی از زندگی و کارنامه محمد خاتمی - سید یاسر جبراییلی
۲- جلد سی ام نیمه پنهان، شوالیه های ناتوی فرهنگی، یک نما از کودتای مخملی - پیام فضلی نژاد