حکم تحقیرآمیز اماراتی‌ها برای معلمان ایرانی بیانگر اقتدار وعرضه دیپلماتیک و حقوقدانی روسای ایران ؟؟؟؟؟

افسران - حکم تحقیرآمیز اماراتی‌ها برای معلمان ایرانی . یکی دیگر ازبی عرضگی های دولت تحقیر و نامیدی
با گذشت دو ماه از اعلام خبر بازداشت معلمان ایرانی در امارات، دادگاه العین در حکمی نهایی شده ضمن محکوم کردن ۹ معلم ایرانی با در نظر گرفتن جریمه سنگین برای آنها، حکم ممنوع الخروج شدن معلمان را نیز به نیروهای امنیتی و فرودگاه‌های این کشور ابلاغ کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مهر ماه امسال بود که برای نخستین بار ۹ معلم ایرانی که در امارات مشغول به تحصیل بودند، به علت نداشتن «مجوز کسب و کار» در ابوظبی بازداشت شدند. چند روز بعد در سایه انفعال وزارت امور خارجه ایران، دادستانی العین ۹ معلم ایرانی را که به‌ بهانه نداشتن مجوز کار در این منطقه (العین ابوظبی) مجرم اعلام کرده بود، هر کدام را به پرداخت پنج هزار درهم و سرپرست مدارس ایرانی در امارات عربی را نیز به پرداخت ۵۰ هزار درهم محکوم کرد.

این درحالی است که حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه در مراسم تشییع پیکر احمد فهیما به این خبر واکنش نشان داد و تاکید کرد که معلمان ایرانی شاغل در امارات جریمه نشده اند.

درست با گذشت دو ماه از اعلام این خبر، دادگاه العین امارات در حکم نهایی ضمن محکوم کردن ۹ معلم ایرانی، با در نظر گرفتن جریمه سنگین، حکم ممنوع الخروج شدن آنها را نیز به نیروهای امنیتی و فرودگاه‌های این کشور ابلاغ کرده که این نوع بی‌احترامی به معلمان ایرانی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با کشورهای همسایه بی‌سابقه است.در همین خصوص یکی از معلم‌های ایرانی حاضر در امارات که از سوی دادگاه العین مجرم شناخته شده است در گفت وگو با پایگاه خبری ۵۹۸ گفت پس از گذشت چند ماه از آزادی معلمان بازداشت شده توسط دادستانی امارات و وعده وزارت امور خارجه برای حل و فصل این موضوع، متاسفانه با خبر شدیم که دادگاه العین امارات ما را به پرداخت جریمه پنج هزار درهمی محکوم کرده و این در حالی است که پیش‌تر ادعا شده بود که جریمه‌ای در کار نخواهد بود.

عزت پاسپورت معلمان ایرانی!
وی افزود: اکنون که فصل تعطیلات مدارس است و هنگامی که معلم‌ها قصد بازگشت به ایران در ایام مرخصی خود را داشتند متوجه شدند که ممنوع الخروج هستند و یکی از معلم‌ها که چند روز پیش قصد خروج از کشور امارات را داشت توسط ماموران امنیتی فرودگاه دبی بازداشت شد و پس از چند روز زندانی شدن، با رایزنی‌های مسئولان ایرانی آزاد شد.

معلم ایرانی حاضر در امارات اضافه کرد: همچنین دو روز گذشته نیز یکی از همکاران خانم ما در امارات در فرودگاه دبی بازداشت شد و یک شب را در بازداشگاه سپری کرد.

وی بیان داشت: اکنون همه معلمان بلیط‌های پرواز خود به ایران را کنسل کردند و پیگیری‌ها نشان می‌دهد، کنسولی که در آن زمان این معلم‌ها را آزاد کرد، تعهد داده که شش ماهه مشکل اجازه کار آنها را رفع کند اما طی این چندماه کار خاصی نکرده و اگر همین دو سه ماه باقی مانده هم کاری نکند، ضمن تعطیلی مدارس ایران تمامی کارکنان و معلمان مدارس در وضعیت غیرقابل پیش بینی قرار می‌گیرند.

معلم یاد شده در ادامه با توجه به انفعال وزارت امور خارجه کشورمان برای پیگیری موضوع رفع مشکل معلمان ایرانی حاضر در امارات اظهار داشت: معلمان ایرانی نگران آن هستند که سابقه زندان در پرونده شان بماند و به همین علت همگی بلیط‌ها را کنسل کرده‌اند و از سفر به ایران باز مانده‌اند.

وی در پایان گفت: سفیر ایران در امارات هم درحال تحویل مسئولیت است که همین امر باعث شده احتمال استفاده از توان یک سفیر باسابقه که بتواند با رایزنی مشکلات را حل کند نیز از دست برود.

گفتنی است، جمهوری اسلامی ایران، ۹ مجتمع آموزشی از مقطع ابتدایی تا پایان متوسطه در امارت‌های ابوظبی و دبی دارد که بیش از پنج‌هزار دانش آموز دختر و پسر در آنها براساس نظام آموزشی ایران و در چارچوب مقررات آموزش و پرورش امارات، مشغول به تحصیل هستند.