آیا ابن زیاد زمانه خواهد توانست مانع تحقق پیش‌بینی رهبر انقلاب شود؟!

جان کری، وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با پایگاه خبری NPR با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر بدبینی نسبت به آمریکا گفته است: در صورت شکست مذاکرات ایشان خواهد گفت: «گفتم که نمی‌توانید به غرب اعتماد کنید. گفتم که نمی‌توانید با این آدم‌ها مذاکره کنید. آنها به شما دروغ می‌گویند و تقلب می‌کنند.»


جان کری تبعات رد توافق هسته‌ای در کنگره را «فاجعه‌بار» دانسته است...


*تقلای جان کری برای عدم تحقق پیش بینی و تفرّس رهبر معظم انقلاب، فرجامی بهتر از سایر رفتارهای خباثت آمیز آمریکا در قبال ایران اسلامی ندارد.



تفرّس رهبر انقلاب مبنی بر بدبینی نسبت به آمریکا و بدعهدی کاخ سفید صرفاً یک استمزاج و یا نظری سلیقه ای نیست بلکه تحلیلی دقیق و یک آینده‌بینی با فراست و برآمده از برهان و دلیل است که بیان می کند رفتار آمریکا در قبال ایران چه مسیری را طی خواهد کرد.



از همین روست که تقلای جان کری و سایر مقامات کاخ سفید برای اثبات کردن این مسئله به دنیا که ایران اسلامی در امور راهبردی خود اشتباه می کند بی فایده خواهد بود.



تحلیل رهبر معظم انقلاب مبتنی بر شناخت دقیق از ژنتیک خباثت آلود کاخ سفید و رفتارهای آنها در قبال حقائقی است که هیچگاه قصد تحمل آنها را ندارند.



همین خصائل آنها را وا می دارد که بعد از این هم در قبال هیچ عهدنامه و مقاوله نامه ای ترک عادت نکنند و بر سیاق همیشگی خود راه بسپارند.



نظیر رفتار جان کری و استکبار زمانه در تلاش برای عدم تحقق پیش بینی ها و تحلیل های تفکرات صالح زمان و اوتاد، مسبوق به سابقه است.



عبیدالله بن زیاد،حاکم کوفه نیز تلاش فراوانی بعمل آورد تا پیش بینی امیرمومنان علی(ع) درباره نحوه شهادت میثم تمار (یار ایرانی اهلبیت) به حقیقت نرسد.



مورّخان می گویند: ابن زیاد برای اینکه امیرالمومنین علیه‌السلام را دروغگو خطاب کرده باشد، به میثم اینطور می‌گوید که من برخلاف گفته علی(ع) عمل می کنم.



اما همه می دانیم که عمل میثم و عمل ابن زیاد که هریک بر اساس سویدای وجودی خود عمل کردند؛ انتهای کار را طوری رقم زد که عبیدالله بن زیاد مجبور شد بر خلاف خواسته خود میثم تمار را به گونه‌ای به شهادت برساند که امیرالمومنین علی(ع) آنرا پیش بینی فرموده بود.