مربی شجره طیبه صالحین شهید حاج عباس عبداللهی

مربی شجره طیبه صالحین در بسیج ورزشکاران

مربی شجره طیبه صالحین شهید حاج عباس عبداللهی

سردارحاج عباس عبداللهی  یکی از مربیان فعال حلقه های شجره طیبه صالحین آذربایجان شرقی بود که در سوریه و در دفاع از حرم اهلبیت(ع) جام شیرین شهادت را سر کشید.

وی بازنشسته سپاه و برنده ورزش های رزمی ارتش های جهان بود که سالها به عنوان یک بسیجی مخلص در مناطق مختلف عملیاتی کشور حضور داشته و همچنین یکی از راویان ۸ سال دفاع مقدس در کاروان های راهیان نور بود .

متاسفانه روز جمعه خبری به دستمان رسید که دل همه عاشقان ولایت را به درد آورد . خبر کوتاه بود ولی پر از معنا و مفهوم … حاج عباس عبدالهی شهید شد … این خبر به سرعت در شهرمان پیچید و دل همه را به درد آورد .

او کسی بود که همیشه آرزوی شهادت داشت در همه سخنرانی ها و در هرجا و مکانی که حضور داشت حرف از شهید و شهادت به زبان می آورد . برای ماها که چند سالی را در رکاب او بودیم و در راهیان نور با هم همکلام می شدیم شنیدن خبر شهادت او شوکه کننده نبود زیرا این آرزوی او بود . اما ناراحتی ما به این خاطر است که چنین عزیزی را از دست دادیم . کسانی مثل او غنیمتی گرانبها هستند که ما جوانان باید قدردان آنان باشیم . او مدام در سخنانش میگفت که شهدا رفتند کار حسینی کردند ما که مانده ایم باید راه حضرت زینب (س) را ادامه دهیم و کار زینبی کنیم و اکنون او در دفاع از حرم حضرت زینب (س) جرعه شهادت را نوشید تا نشان دهد او مرد عمل است و نه حرف … به آنچه که می گفت ایمان داشت و به آن عمل کرد و خداوند مزد این همه رنج و مشقت را با شهادت به او داد و دعای همیشگی او را که میگفت « خدایا مرا در بستر بیماری نمیران و مثل همسنگرانم شهید از دنیا ببر » اجابت نمود . چنان با شهدا عجین بود که در سخنرانی هایش می گفت: من با شهدا راه میروم غذا میخورم و میخوابم و این آسایشی که برای من شهیدان بوجود آورده اند هر گز نخواهم گذاشت پرچم یا مهدی ادرکنی ،آن ناله های رزمنده گان در نماز های شب و هنگام شب عملیاتزمین بماند.حاج عباس عبدالهی  همواره در سخنرانیهایش میگفت: “جسمم را به خاک و روحم را به خدا و راهم را به آیندگان می سپارم.” او جزو بهترین تک تیراندازهای ایران بود و شاید هم بهترین آنها.او همواره سخت ترین راه را انتخاب میکرد چه آن زمان که فرمانده گردان صابرین تیپ امام زمان(عج) لشکر عاشورا بود و چه حالا که بعد از بازنشستگی نشستن را بر خود حرام کرد و راه سوریه در پیش گرفت.صفایی داشت وصف ناپذیر.پای ثابت اردوهای راهیان نور دانشجویی بود با دانشجویان انس میگرفت و با آنها از شهدا و مرامشان میگفت. حاج عباس هم به مرادش آقا مهدی پیوست.وی بدست گروههای تکفیری و سلفی در سوریه بشهادت رسید. مراسم بزرگداشت این شهید والا مقام فردا روز یکشنبه مورخ1393/11/26 در مسجد جامع مرند از ساعت 3:30الی5:30برگزار خواهد شد.



مربی شجره طیبه صالحین شهید حاج عباس عبداللهی-1