ظریف: شکست مذاکرات آخر دنیا نیست

سرویس: سیاسی - سیاست خارجی کد خبر: 93111910689

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: همه باید بدانند که تنها راه رسیدن به نتیجه با ایران احترام و مذاکره است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز یک‌شنبه در نشستی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت:


این که ما از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای‌مان دفاع می‌کنیم هدف خود ماست.

وی تاکید کرد: اگر توافق نشود کسی ما را سرزنش نمی‌کند بلکه زیاده‌خواهی‌هایی شده  را سرزنش می‌کنند.

ظریف گفت: تحریم‌ها به هدف خود نرسیده و تمام تحریم‌ها باید یکباره رفع شوند.

وزیر امور خارجه درباره انتقادها در ایران به پیاده‌روی‌اش با کری گفت: اعتراض مجلس به پیاده روی من نشان از آزادی عقاید در ایران است و من به آن‌ها توضیح خواهم داد.

او درباره مذاکرات گفت: شکست مذاکرات آخر دنیا نیست.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: فکر می‌کنم تمدید دوباره مذاکرات به نفع هیچ کس نباشد چون بر این باورم که این اتفاق نه ضروری است و نه مفید .

وی همچنین در پاسخ به این سوال که اسرائیل برنامه هسته‌ای ایران را تهدیدی علیه موجودیت خود می‌داند اظهار کرد: رژیم صهیونیستی از یک تهدید فرضی ایران برای سرپوش گذاشتن روی جنایاتش علیه فلسطینیان و دیگران در منطقه استفاده کرده است.

ظریف در ادامه تاکید کرد : ایران هیچ‌گاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود.

او افزود: ما برای موفقیت در مذاکرات حمایت می‌شویم و اگر شکست بخوریم مردم ما در میان جامعه بین‌الملل به دنبال دلیل خواهند بود.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران هم‌چنین گفت: من می خواهم از شش هفته آینده برای تمرکز روی یافتن راه‌حل استفاده کنم نه شکست. اگرچه شکست مذاکرات پایان دنیا نیست.

وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد: ما هیچ گاه تلاش نکرده‌ایم که دوستان‌مان در عربستان را از میان برداریم. ما آماده ایم تا با تمام همسایگان‌مان چه توافق هسته‌ای حاصل بشود و چه نشود برای حل تهدیدات علیه صلح و ثبات همکاری کنیم.

ظریف با رد این ادعا که ایران در بغداد، صنعا و دمشق دخالت می‌کند گفت: این اراده مردم این کشورها است که موجب ایجاد تغییر می‌شود.

وی با اشاره به بازداشت جیسون رضاییان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست که در تابستان سال جاری در تهران بازداشت شده بود گفت: من فکر می‌کنم که اتهامات علیه وی مطرح شده است و امیدوارم که از این اتهامات تبرئه شود درغیر این صورت پرونده شفاف علیه وی مطرح خواهد شد.