یاران انقلاب عمارگونه رفتار کنند

اسلام در دوران پیامبر عظیم الشان (ص) و علی (ع) ، برخی افراد را در خود پرورش داده و برای تاریخ ( نه تنها تاریخ اسلام بلکه تاریخ بشریت ) رونمایی کرده است که در همه دوران کم نظیر وبلکه بی نظیرند. از جمله ی این شخصیتها عمار یاسر می باشد .


گروه بصیرتی صالحین؛عمار یاسر از جمله یاران پیامبر (ص) و امیرالمومنین علی (ع) است که در وجود او آنچه واضح و مبرهن است و شاید بتوان به عنوان کلید واژه شخصیت او از آن نام برد حق جویی و حقیقت گرایی است. همه اعمال و رفتار عمار ، از طرفداریها و یا مخالفتهای او با موضوعات و افراد را میتوان ذیل این خصیصه ی مهم تعریف کرد. پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) اگر هدف از بعثت خود را کامل کردن و اتمام  مکارم خلاق دانسته اند یقینا تبلور و تجلی آن را میتوان در عمار مشاهده کرد از همین روست که پیامبر در خصوص او فرمودند : عمار همه گوشت و خونش با ایمان آمیخته است . ایمان یعنی باور داشتن به دین و حقایق الهی و عمل کردن به آن .

مخالفتهای عمار در دوران عثمان  و حمایتهای بی دریغ و تا پای جان او از علی (ع) بیانگیر آن است که او نه در خدمت حکومت و دولت و نه مرعوب قدرتمندان و مشهوران است بلکه پس از دریافت انطباق رفتار علی (ع) با فرمایشات الهی و سنت پیامبر (ص) خود را موظف به حمایت از او میداند و در این راه از مسئولیت انتظامی دولت علی (ع) تا جمع کردن یار برای جهاد همراه او و از تبیین فرمایشات امام در مواضع مختلف جبهه تا بدست گرفتن شمشیر و سر دادن رجز در میدان نبرد و بالاخره شهادت  از هیچ اقدامی کوتاهی نمیکند.

آنگاه که در جریان فتنه  و  آشوب طراحی شده در سال 88 ، مقام عظمای ولایت فقیه بعنوان جانشین امام در دوران غیبت ، سخن از ویژگیهای عمار گفته و ندای " أین عمار " سر دادند،  محرز گردید که یاران انقلاب در رفتار عمارگونه خود ضعف داشته و نتوانستند توقع امام خویش را برآورده نمایند ، یاری امام به شیوه عمار ، یعنی حضور با همه توان در همه ی جبهه های مورد نیاز آن قدر اهمیت دارد که معاویه پس از شنیدن خبر شهادت سردار بزرگ سپاه علی (ع) یعنی مالک اشتر زبان به اعتراف گشوده و بیان میکند که علی دو دست داشت یکی عمار که در صفین جدا شد و یکی مالک که اکنون کشته شد. آنچه عمار یاسر 94 ساله را تا این حد در نگه پیامبر (ص) و علی (ع) اوج ورفعت داده و امثال معاویه و عمروعاص را با او دشمن ساخته است  وجود همان دو عنصر اصلی  احساس مسئولیت و بصیرت استکه مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با نخبگان بسیج فرمودند . اگر پیامبر اسلام (ص) درباره عمار میفرمایند که عمار را نمی کشند مگر اهل بغی و طاغوت ، معنای این کلام با عظمت میزان بصیرت و همت بالای این صحابه جلیل القدر پیامبر است و اگر دشمن او را دست علی (ع) میداند ، علت آن مهم بودن ولایت حتی بیشتر از جان است ، چرا که دست اگر لازم باشد برای بقای جان فدا میشود.

امروز مانند عمار بودن و مانند او زیستن ، نیاز به بصیرتی دارد که در عنصر اطاعت مشتاقانه و عاشقانه از ولایت به همراه همت بلند و تلاش خستگی ناپذیر نهفته است . انقلاب اسلامی در هجوم شبهات مختلف دنیای غرب قرار گرفته است و به جهت آنکه انقلاب با همه دین به مقابله با همه دنیای پلید غرب رفته است ، غرب نیز برای از بین بردن آن از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهد کرد و اینجاست که نه به یک عمار بلکه به ده ها و صدها عماریاسر نیاز است ، و هر بسیجی و مومن انقلابی  لازم است تا با مطالعه شخصیت و ویژگی های یارانی چون عمار یاسر و مالک اشتر ، در مسیر یاری جانشین امام عصر خود از هیچ اقدامی مضایقه ننمایند .