افسران - مخترع مرندی پهپاد دریاپیما مدال جهانی خود را به سردار سلیمانی اهدا کرد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، حسین اکبریلایق مخترع جوان مرندی طراحی و ساخت پهپاد دریا پیما اظهار داشت: اگر امروزه هم سن سالهای بنده با آسودگی خاطر در عرصه علمی فعالیت داریم بیشک به خاطر وجود مبارک سردار سلیمانی و همرزمان و هم قطاران ایشان است که امنیت کشورمان را فراهم کردهاند تا در این آرامش بتوانیم برای چشمانداز رهبر معظم انقلاب به فعالیتهای علمی پرداخته و در توسعه کشور نقش موثر هر چند ناچیز داشته باشیم.

 

وی افزود: سردار سلیمانی با شجاعت و تلاشهای بیوقفه خود ترس را به جان دشمنان کشور و انقلاب اسلامی انداختهاند و ایشان الگوی یک رزمنده مسلمان و واقعی هستند و این زحمات سردار با ابزارهای دنیوی قابل تقدیر نیست و بیشک اجر عظیمی در درگاه خداوند دارند.

 

اکبریلایق ادامه داد: بنده به نوبه خود بر خود وظیفه میدانم مدالی که در سایه حضور و وجود سردار لایقی چون قاسم سلیمانی کسب کردهام را به ایشان اهدا کنم تا به وظیفه شرعی و اخلاقی خود عمل کرده باشم.

 

این مخترع با اشاره به اختراع و کسب مدال جهانی خود در رومانی تصریح کرد: این مسابقه جهانی اختراعات که در کشور رومانی برگزار شد، بنده طرح اختلاف فشار در هواپیما و عدم سقوط آن را در بخش هوافضا ارائه کردم که در بین 34 کشور حاضر از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس رقابت برگزار شد و در نهایت بعد از سه روز داوری در سطح  بینالمللی موفق به کسب مدال جهانی نقره شدم که با حضور فدراسیون مخترعان کشور این امر رقم خورد.

 

وی افزود: در این طرح سامانهای برای جلوگیری از سقوط هواپیما ارائه شد که به اجرا در آمد و مورد حمایت بخشهای امنیتی و نظامی کشور است.

 

محقق جوان مرندی خاطرنشان کرد: امروز نخبگان رژیم صهیونیستی و آمریکا هم به خوبی متوجه شدهاند که در عرصه علمی هم مخترعانی هستند که میتوانند از آنها پیشی بگیرند و ما نخبگان سربازان علمی این کشوریم و در حفظ آرمانهای کشور عزیزمان با تمام توان تلاش خواهیم کرد و حتی اگر نیاز باشد حاضریم جانمان را هم برای کشور  و رهبری تقدیم کنیم.