اهداف پنهان آمریکا در حمله به داعش +فیلم

اهداف پنهان آمریکا در حمله به داعش +فیلم

آمریکا به دنبال محدود کردن داعش در مناطقی است که بتواند توان کشورهای محور مقاومت را در مبارزه با داعش بگیرد و فکر و برنامه ریزی کشورهای حامی مقلومت را از رژیم صهیونیستی دور کند.
به گزارش گروه سیاسی فرهنگ نیوز، سپتامبر از سال ۲۰۰۱ تا کنون بیش از ماه های دیگر آبستن تحولات و تصمیمات بین المللی قرار گرفته است  و آن هم بدلیل وقوع حمله به برج های تجارت جهانی در ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ بود.
 
حمله ای خودساخته که در روابط بین الملل و ارتباط قدرت ها با یکدیگر، تعریفی جدید بوجود آورد. به عبارت بهتر در سخنرانی رییس جمهور وقت آمریکا جورج بوش، وی رسما دنیا و حکومت ها را به دو دسته تقسیم کرد یا با آمریکا هستند  یا دشمن آمریکا.
 
 بر همین اساس کشورهایی که با آمریکا مخالف بودند در محور شرارت قرار گرفتند و هر نوع برخورد با آنان از سوی آمریکا  علیه کشور شرور جایز و بدون اشکال قلمداد می شد.
بر همین اساس آمریکا به همراه ناتو در همان سال به افغانستان حمله کرد و این کشور را به بهانه نابودی طالبان اشغال کرد ولی نه تنها طالبان و القاعده نابود نشدند بلکه با گذشت بیش از ۱۲ سال ما شاهد گسترده تر شدن و حرفه ای تر شدن این جریان ها و تفکرهای تکفیری در منطقه هستیم.
 

همچنین با گذشت دو سال از واقعه یازده سپتامبر، آمریکا این بار به عراق برای از بین بردن رژیم بعث حمله کرد ولی علاوه بر متحمل شدن خسارات سنگین در این کشور مجبور به ترک عراق در سال ۲۰۱۱ شد و تنها ارمغانی که برای مردم عراق، این اشغال به همراه داشت، افزایش نا امنی و کشتار روزانه مردم بی گناه توسط جریان های بعثی – تکفیری بود
 
اما هر ساله با نزدیک شدن به ۱۱ سپتامبر، آمریکا بازی جدیدی را برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره حمله تروریستی به برج های تجارت جهانی در نیویورک آغاز می کند تا همواره بتواند از این آب گل آلود ماهی برای خود صید کند.
 
اما نکته ای که مهم و اساسی است این است که از سال ۲۰۰۱ آمریکا به بهانه نابودی جریان های القاعده به دو کشور حمله کرده که نه تنها نابود نشده اند بلکه رشد هم کرده اند.
امسال هم آمریکا با عنوان کردن خطر وجود داعش که زاییده تفکر وهابیت و انشعاب شده از جریان القاعده است به دنبال حمله به مواقع داعش در سوریه است.
 
نمایندگان کنگره آمریکا هم اکنون به دنبال تصویب طرحی هستند که اجازه حمله محدود به سوریه را به دولت اوباما بدهند ولی ترس این مسئله را دارند که هدف قرار دادن داعش باعث پیروزی دولت بشار اسد در سوریه بر تروریست ها باشد.
 
اما به نظر می رسد آنچه که برای آمریکایی ها در حال حاضر اهمیت دارد ترس از رشد غیر قابل تصور افکار تکفیری ها در دنیا است.
 
 در حال حاضر با توجه به خطر ناک شدن داعش برای کشورهای متحد آمریکا در منطقه من جمله اردن و عربستان ؛ امریکا این احساس را کرده است که با ضربه زدن محدود به داعش مانع از پیش روی آنان به این مناطق شود.
 
به نظر می رسد آمریکا به دنبال محدود کردن داعش در مناطقی است که بتواند توان کشورهای محور مقاومت را در مبارزه با داعش بگیرد و فکر و برنامه ریزی کشورهای حامی مقلومت را از رژیم صهیونیستی دور کند.