اقتدار با طعم انقلاب/ برای مقتدر شدن چه باید کرد؟

موضوع دفاع مقدس و جنگی که در آغازین سالهای تولد انقلاب اسلامی رخ داد دارای ابعاد بسیار زیادی می باشد و میتوان به آن از ‏منظرهای مختلفی نگاه کرد.


گروه بصیرتی صالحین؛ دانشگاه بودن ، تبلور ارزشهای دینی ، ایجاد وحدت و همبستگی ، تبیین مظلومیت انقلاب و ظلم ‏غرب ، صدور فرهنگی انقلاب و بسیاری از موضوعات دیگر همه و همه ابعادی از این واقعه بزرگ می باشد، لهذا در این مقاله ‏سعی بر آن است که از  نظرگاه دیگری به این عرصه پرداخته شده و به موضوعی که  با وضعیت فعلی انقلاب نیز مرتبط است ‏نگاهی شود.‏

انقلاب اسلامی پس از پیروزی ، بنا به دلایلی مورد هجمه و حملات مختلفی قرار گرفت دلایلی مانند اینکه اولین بار بود در تاریخ ‏اسلام که انقلابی به دست مرجعیت و با رهبری و حاکمیت عالم شیعی برپاشده و مبانی آن کاملا بر اساس مبانی اسلام تبیین شده ‏بود ، یقینا اگر این انقلاب به ثمر میرسید که بلطف خدا رسید میشد از همان ابتدا موج بیداری اسلامی و حتی بیداری اسلامی بر ‏مبنای فرهنگ شیعی را پیش بینی کرد، بنا بر این به هر شکل ممکن استعمار می بایست در مقابل آن بایستد و از استقرار و تثبیت ‏آن جلوگیری نماید . ‏

فراوان جملاتی از امام (ره) با مضامینی مانند " امروز حفظ نظام از اوجب واجبات است " در آن دوران شنیده شد، دورانی که به ‏واقع حفظ نظام به شدت سخت و پر هزینه بود، کودتاهای مختلف ، گروه های معاند متعدد، بمب گذاریها و ترورهای فراوان ،  ‏شورشهای منطقه ای و قومیتی و در کنار همه ی اینها ، جنگ، جنگی که در آن از جبهه دشمن، بیش از پانزده کشور اسیر ‏انسانی گرفتیم وطرف مقابل ما از همه ی کشورهای اروپایی و ابرقدرتهای آن زمان شرق و غرب سهمیه سلاح و پول داشت و ‏اساسا به نمایندگی از آنها با ما میجنگید. این دوره را میتوان دوره ی تثبیت و حفظ نظام نامگذاری نمود، این دوره را میتوان دوره ‏ی تثبیت انقلاب اسلامی نامگذاری کرد، این دوره با سختیهای فراوان پشت سر گذاشته شد.



و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ‏وارد دوره اقتدار و تثبیت اقتدار جهانی شده است ، این بدان معناست که بسیاری از فشارها دیگر وجود نخواهد داشت ، چرا که ‏دیگر اساسا با توجه به وضعیت ایران اسلامی فشار محسوب نمیشود . گفتمان انقلاب اسلامی امروز به صراحت پرده از ‏درخواستها و خواهشهای آمریکا بعنوان رأس و ارشد غرب برمیدارد و با تکیه بر داشته های خود ، نه تنها به شروط و زورگویی ‏های غرب تن نمیدهد بلکه مقتدرانه اعلام میکند که زمین بازی را ایران تعیین میکند و دیگران نیز باید با اجازه ایران وارد این ‏زمین شده و بر اساس خواسته های انقلاب نقش ایفا کنند. موضوعاتی مانند مقابله با جریان انحرافی داعش ، موضوع درگیری ‏مقاومت و رژیم غاصب اسرائیلی در غزه و... همه و همه نشان دهنده ی نظامی قوی و استوار است که از مرحله ی تثبیت و حفظ ‏عبور کرده و در حال گسترش اقتدار خویش می باشد.



اذعان امکان ایجاد امپراطوری توسط ایران در منطقه هر چند با نیت ایجاد ‏تفرقه بین کشورهای همسایه ی عربی و ایران مطرح شد لیکن اتفاق واقعی بیش از چیزی است که کسینجر مطرح میکند. ایران ‏اسلامی یا به عبارت بهتر انقلاب اسلامی امروز بدون آنکه بخواهد مانند استکبارغرب به دنبال کشور گشایی و بزرگ کردن ‏مرزهای خاکی ایران باشد، امپراطوری گسترده ی اسلام ناب را در وسعت پهناوری از دنیای امروز ایجاد کرده، امپراطوریی که ‏آرمانها  و ارزشهای اصیل انسانی و اسلامی در آن حکمرانی میکند و موجبات بیداری مردم منطقه بلکه مردم کشورهای غربی و ‏اروپایی را فراهم کرده است . این نقطه از نظام مقدس اسلامی که در آن قرار داریم یقینا فراهم نمیشد ، اگر در دوره تثبیت و حفظ ‏، جوانان غیور در عرصه ی دفاع مقدس حاضر نمیشدند و مردانه و شجاعانه از انقلاب دفاع نمیکردند. 

هر چند دوره ی کنونی نظام اسلامی خود نیاز به تبیین و تشریح داشته و به ثمر رسیدن آن نیز ملزومات خاص خود را دارد ، ‏لیکن بر اساس آنچه مقام معظم رهبری بعنوان جلودار و فرمانده ی این جریان فرمودند، اوج گرفتن در سه حوزه ی ، فناوری ، ‏اقتصاد و فرهنگ اصلی ترین مبانی این دوره می باشد.



لذا لازم است جوانان متعهد و پایبندبه نظام مقدس جمهوری اسلامی همانند ‏دلاور مردان عرصه دفاع مقدس با روحیه ی بسیجی و جهادی، پارادایم اقتدار نظام را نیز به پیش برده تا ان شالله بعد از آن دوره و ‏برهه ظهور امام عصر (عج) تحقق یابد.‏ ان شاء الله