پله‌پله تا سران فتنه؛ موضوع بعدی کدام است؟

اوباما موسوی

هیچ «انحراف و گمراهی» و هیچ «ذلت و شکستی» به‌صورت دفعی و یکباره اتفاق نمی‌افتد و هیچ‌شخص و ملتی، یک‌دفعه و بدون مقدمه، به عمق چاه فاجعه، سقوط نمی‌کند؛ بلکه این روند، به‌شکل تدریجی انجام می‌شود و به اصطلاح، آرام‌آرام و قدم‌به‌قدم شکل می‌گیرد.

اشاره‌ی قرآن‌کریم در نهی همراهی و تبعیت از «گام‌های شیطان»[۱] نیز تصدیق‌کننده‌ی همین واقعیت است که اگر قرار باشد شکست و انحرافی اتفاق بیفتد آرام‌آرام و تدریجی خواهد بود و برای در امان ماندن از این عاقبت سوء، از همان ابتدا نباید به شیطان اعتماد و او را همراهی کرد.

در ماه‌های اخیر و به دنبال اتفاقات جدید در سیاست خارجی، رفتارهایی از سوی شیطان بزرگ به نمایش درآمد که حاکی از همین روحیه‌ی شیطانی در تحمیل تدریجی و گام‌به‌گامِ خواسته‌های زیاده‌خواهانه و غیرمنطقی است. در ابتدای کار، بهانه‌ی اصلی برای غرزدن و بداخلاقی، عبارت بود از برنامه‌ی هسته‌ای ایران که پس از کش‌وقوس‌های فراوان و البته با ابهامات بسیار، منجر به امضای توافق‌نامه‌ی ژنو شد.

برخی خوش‌خیالان تصور می‌کردند که بهانه را از دست آمریکا گرفته‌اند و دیگر موضوعی برای ایجاد چالش جدید، وجود ندارد. اما همانطور که قبلاً، بارها تذکر داده شده بود (والبته گوش شنوایی وجود نداشت) بهانه‌های تازه و حرف‌های جدیدی از سوی مقامات کاخ‌سفید، بیان گردید. «برچیده‌شدن تأسیسات هسته‌ای ایران»[۲] و ابراز تمایل شخصِ اوباما برای بازکردن تمام پیچ‌ومهره‌های صنعت هسته‌ای کشورمان و تعطیلی کامل آن[۳] نشان داد که چه اهدافی در ذهن طرف مقابل، وجود دارد.

در این میان، اظهارات صریح «وندی شرمن» (معاون وزیر خارجه‌ی آمریکا) آب پاکی را روی دست همه‌ی مدعیان فتح‌الفتوح بودنِ نوافق ‌ژنو ریخت. این مقام آمریکایی گفت: «تنها تعهدی که ما در توافق ژنو به ایران داده‌ایم این است که تحریم جدیدی در ارتباط با پرونده‌ی هسته‌ای وضع نکنیم. کنگره‌ی آمریکا می‌تواند بدون بکار بردن کلمه هسته‌ای، اقدام به وضع تحریم های جدید علیه ایران کند.»[۴]

عجیب اینجاست که هیچکدام از این اتفاقات و اظهارات نه تنها عینک‌ خوش‌بینی به آمریکا را از چشم بعضی‌ها برنداشت و آنان را بیدار نکرد بلکه کار به ثناگویی اوباما و مؤدب نامیدن وی از سوی برخی از مقامات دولتی رسید![۵]

اندکی بعد بود که بهانه‌ی جدیدی از سوی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا برای فشار بیشتر بر ایران، به‌وجود آمد و در پیِ آن، در مجمع عمومی سازمان ملل، قطعنامه‌ای حقوق‌بشری علیه ایران، تصویب شد.[۶] مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور آمریکا در همین زمینه گفت: «در حالیکه ما امکان حل و فصل دیپلماتیک مسئله‌ی هسته‌ای ایران را می‌آزماییم اما معتقدیم که آزمون کلیدی دیگر، وضعیت پیشرفت حقوق بشر در ایران است... تحریم‌های ما درباره‌ی ناقضان حقوق بشر در ایران ادامه خواهد داشت.»[۷]

اما بهانه‌جویی‌ها به همین‌جا ختم نشد. آمریکا از موضوع دیگری هم پرده‌برداری کرد و اعلام نمود که بحث موشک‌های بالستیک ایران هم از مواردی است که باید در توافق نهایی به آن پرداخته شود تا معلوم گردد که عقب‌نشینیِ پی‌درپی دربرابرِ آمریکا، نتیجه‌ای جز وقاحت بیشتر دولتمردان نابخرد آمریکایی ندارد.[۸]

جدیدترین گستاخیِ مطرح‌شده از سوی شیطان بزرگ، انتشار بیانیه‌ای رسمی از سوی وزارت خارجه‌ی این کشور در خصوص حمایت از سران فتنه‌ی ۸۸ است که در آن با نام بردن از موسوی، کروبی، و رهنورد خواستار آزادی این سه فتنه‌گرِ خائن شده است.[۹] صرف‌نظر از اینکه همین سینه‌چاکی آمریکا برای سران فتنه، برای بی‌آبرویی آنها کافی است، اما باید به این نکته توجه کرد که عدم مقاومت دربرابر زیاده‌خواهی‌های دشمن، سبب می‌شود تا او میدان را برای ابراز نظرات سخیف و مداخله‌جویانه باز ببیند و هر روز، به طرح موضوع جدیدی بپردازد.

یادمان باشد که حرکت تدریجی و قدم‌به‌قدم، از ویژگی‌های شیطان است که در صورت عدم برخورد مناسب، منجر به سقوط در دره‌ی تباهی و از دست رفتن همه‌ی دست‌آوردها خواهد شد.

------------------------------------

پی‌نوشت:

[۱]. «یَاأَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ ادْخُلُواْ فِی السِّلْمِ کَآفَّةً وَلاَ تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ.»[بقره/۲۰۸]؛ اى کسانى که ایمان آورده‌‏اید، همگى در تسلیم و طاعت (خدا) درآیید و پیروى از گام‏هاى شیطان نکنید، که او براى شما دشمنى آشکار است.

[۲]. «کارنی و کری» چرا از برچیده شدن برنامه هسته‌ای ایران سخن می‌گویند؟

[۳]. اگر می‌توانستم تک‌تک پیچ و مهره‌های برنامه هسته‌ای ایران را حذف می‌کردم

[۴]. کنگره می‌تواند تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کند

[۵]. اوباما مودب و باهوش است

[۶]. رسواترین ناقضان حقوق بشر، علیه ایران قطعنامه جدید تصویب کردند

[۷]. تهاجم فرهنگی با آتش تهیه تحریم های اقتصادی

[۸]. ایران نیازی به تاسیسات فردو و اراک ندارد

[۹]. دولت آمریکا آزادی سران فتنه را خواستار شد 

****************************  

منیع : سایت رهروان ولایت