تست اعتماد به نفس سریع

etemad-benafs

یک لحظه به اعتماد به نفس تان فکر کنید؛ همان احساس و نگرشی که شما نسبت به خودتان دارید و مفهوم شکست و پیروزی یا محبوب و منفور بودن را برای تان معنادار می کند. 

اعتماد به نفس شما ، در بیشتر رفتارهای تان نمود عینی پیدا می کند و حتی فردی که تخصصی در زمینه رفتارها و احساسات انسانی نداشته باشد می تواند آن را متوجه شود و مشاهده نماید.

در زیر تست سریعی برای شما آماده شده است  تا مقدار اعتماد به نفس خودتان را ارزیابی نمایید: 

۱- معمولا در میان غریبه ها راحت هستم و از بودن در جمع آنها معذب نمی شوم.

صحیح

غلط

۲- معمولا به دیگران حسودی می کنم.

صحیح

غلط

۳- بدون اینکه عصبانی شوم یا خجالت بکشم انتقادها را می پذیرم.

صحیح

غلط

۴- اگر کسی کار قابل توجه و مهمی انجام دهد، از او آزادانه تشکر و قدردانی می کنم.

صحیح

غلط

۵- تقریبا همیشه می توانم مخالفت ها را با روی باز بپذیرم.

صحیح

غلط

۶- به شدت دنبال تحسین و تقدیر هستم.

صحیح

غلط

۷- من به فردی معروف هستم که به سختی خوشحال می شود.

صحیح

غلط

۸- اگر نظر کسی مخالف نظر من باشد، به شدت ناراحت و آزرده می شوم.

صحیح

غلط

۹- بسیاری اوقات در جمع از افرادی که نزدیک من هستند، خجالت می کشم.

صحیح

غلط

۱۰- برای اینکه به ارزش خودم پی ببرم، خودم را با دیگران مقایسه می کنم.

صحیح

غلط


پاسخ های مناسب عبارتند از:

۱- صحیح، ۲- غلط، ۳- صحیح، ۴- صحیح، ۵- صحیح، ۶- غلط، ۷- غلط، ۸- غلط، ۹- غلط، ۱۰- غلط

امتیازات شما:

برای محاسبه امتیازاتتان به هر پاسخی که مطابق با کلید است یک امتیاز بدهید:


امتیاز ۶ و بالاتر از آن

اعتماد به نفس شما در حد قابل قبولی است، شما خود و توانایی هایتان را قبول دارید و به همین دلیل، در محافل عمومی و در جمع غریبه ها خیلی معذب نمی شوید. شما به ارزش واقعی خود واقف هستید و توانایی هایتان را به خوبی بروز می دهید.

امتیاز ۵ و کمتر از آن

اعتماد به نفس شما خیلی بالا نیست اما اگر می خواهید موفق تر باشید و از زندگی بیشتر لذت ببرید، باید سعی کنید اعتماد به نفس تان را بالاتر ببرید. این کار خیلی دشوار نیست فقط کمی تمرین و اراده ای قوی نیاز دارید تا بتوانید خود و توانایی هایتان را بهتر آشکار کنید
.