پیشگیری از بروز سوزش چشم ناشی از حساسیت

هر کسی ممکن است واکنش‌های متفاوتی نسبت به آلرژی‌ها داشته باشد. بعضی افراد پوستشان تحریک می‌شود و برخی هم چشمانشان می‌خارد و می‌سوزد. پیشگیری، بهترین راه مبارزه با آلرژی است. هم از راه طبیعی و هم با استفاده از دارو می‌توان جلوی سوزش چشم را گرفت.

prevent-allergy-burning-eyes-salemzi-9872489.jpg

از هر چیزی که باعث سوزش چشم شده دوری کنید. اگر غذاست، از مصرفش پرهیز کنید. اگر گرد و خاک است، خانه را تمیز کنید. ممکن است بخاطر آلرژن های محیط بیرون باشد. پس داخل منزل بمانید و نسبت به مصرف خوراکی‌ها نیز دقیق باشید.

برای رفع سوزش چشم، آنتی‌هیستامین مصرف کنید. اگر آلرژی مداوم و پایدار است، می‌توانید آنتی‌هیستامین‌هایی مثل لوراتادین، کلاریتین یا زایرتکاستفاده کنید. قبل از خروج از منزل، قطره چشمی آنتی‌هیستامین بریزید تا آلرژن‌ها شما را آزار ندهند. همراه آنتی‌هیستامین، آب زیادی بنوشید. چون آنتی هیستامین، مخاط بدن را خشک می‌کند.

برای جلوگیری از تحریکات و سوزش چشم، از قطره های چشمی شور استفاده کنید. روزی سه تا پنج بار و هر بار در هر چشم دو قطره بریزید. از قطره در صبح، ظهر و شب استفاده کنید.

از داروخانه، مایع شستشوی چشمی به همراه یک ظرف شستشوی چشم بخرید. ظرف را تا نصف از مایع شستشو پر کنید. سپس ظرف را داخل سینک برده و سر خود را خم کرده و چشم تان را داخل ظرف کنید. داخل ظرف چشم‌تان را باز کنید و ۲۰ تا ۳۰ ثانیه به چپ و راست حرکت دهید تا به خوبی شسته شود. سپس سر را خارج کنید و ظرف را با آب و صابون بخوبی بشویید. همین کار را با چشم دیگر بکنید. روزی دو تا سه بار این کار را انجام دهید.